Газ, бензин или батерии: Кои са най-чистите коли | webcafe.bg
Autocafe

Газ, бензин или батерии: Кои са най-чистите коли

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe
31.01.2018, 12:08 (обновена 02.02.2018, 17:32)

1 от 18 снимки Назад Напред

Hyundai Ioniq Electric

Снимка: © Hyundai

1) Hyundai Ioniq Electric

Тип: Електромобил
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 50
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 55
Обща оценка (максимум 110): 105

Кои са най-чистите автомобили от новото поколение? Най-големият автомобилен клуб в Европа - германският ADAC - прави класация на база на пълна оценка на колите, произведени през съответната година.

Тестовете на ADAC измерват нивото на отделяния CO2 и лимитираните вредни газове от автомобилите, произведени през 2017 г. (като въглероден оксид, въглеводород, прахови частици, азотни оксиди).

Показателите се мерят както на изпитателен стенд, така и при движение на колата на улицата, и се изчисляват по точкова система. Най-добрите показатели за CO2 са с максимална оценка 60 т., а тези при вредните вещества - 50 т.

Очаквано - електромобилите заемат първите места в класацията, тъй като сами по себе си не излъчват вредни емисии. ADAC обаче не ги разглежда по подразбиране като "превозни средства с нулева емисия". Вместо това претегля приноса им за отделянето на CO2, като съпоставя нуждата им от електроенергия с актуалния енергиен микс на Германия.

Методът за анализ "Well to Wheel" (т.е. от източника до колелото) е адекватен за сравнение между автомобилите с електрически акумулатори и колите с двигател с вътрешно горене.

При самите електромобили също са отчетени различия. Лидерът в класацията - Hyundai Ioniq Elektro например е изключително пестелив на електроенергия, като харчи само 14,7 kWh на 100 км. Резултатът от тестовете показва ниво емисии CO2 в размер на 85 грама на километър.

По-малкото Renault Zoe например харчи 20,3 kWh на 100 км, което води до емисии от 118 гр/км CO2.

Все по-често предлаганите плъг-ин хибриди също дават големи разлики в екологичното качество, въпреки че технологията им обещава ефективност в употребата на различните енергийни източници.

Кои са най-щадящите и най-натоварващите околната среда автомобили - вижте в галерията.

Oще: adac  бензин  вредни вещества  газова уредба  дизел  емисии co2 


Още от Галерия

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 04.05.2014, 00:32

3 МарКом | 14.04.201822:15

@TheRock: Утилизацията е сметната. Както и че при обратно изкупуване правят допълнително +35% печалба от намаляване разходите по добив на ценни метали.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

2 TheRock | 14.04.201813:18

За електромобилите в сметката не се слага производството и утилизацията на батериите.
Така както в сметката за АЕЦ не се слага съхраняването на радиоактивните отпадъци 10 000 и повече години!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.04.2015, 14:07

1 morski | 14.04.201812:20

Точно при енергийният микс в Германия, един ел. автомобил допринася за повече емисии со2 на километър от един евро6 дизел, така че този пасквил не знам как сте го сътворили
   

оценка

+2 -0