Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Maserati на 100 години

Maserati Quattroporte, производство на  Fiat, в деня на откриването на 84-тото международно автомобилно изложение в Женева, 4 март, 2014-та Снимка: Getty Images
Maserati Quattroporte, производство на Fiat, в деня на откриването на 84-тото международно автомобилно изложение в Женева, 4 март, 2014-та
Алфиери Мазерати и Гуерино Берточи в Maserati Type 26 на състезание в Сицилия, 1926-та. Победители в клас с двигател 1,5 литра Снимка: Getty Images
Алфиери Мазерати и Гуерино Берточи в Maserati Type 26 на състезание в Сицилия, 1926-та. Победители в клас с двигател 1,5 литра
Братята Мазерати, заедно с работници позират пред спортен модел през 1930-та
Състезателен модел Maserati 4CM-2000 от 1933-та Снимка: Getty Images
Състезателен модел Maserati 4CM-2000 от 1933-та
Maserati 8 CM на старта на Гранд При в Ница, 1934 година Снимка: Getty Images
Maserati 8 CM на старта на Гранд При в Ница, 1934 година
Maserati A6GCS, модел 1947-ма
1 ноември 1947-та: новото Maserati тържествува на автошоу Снимка: Getty Images
1 ноември 1947-та: новото Maserati тържествува на автошоу
Maserati 2000 GT от 1957-ма година Снимка: Getty Images
Maserati 2000 GT от 1957-ма година
19 май 1957 година, Гранд При в Монако, Монте Карло, Хуан Мануел Фанджо в Maserati 250F
Септември, 1963-та: Гранд При Ривърсайд. Maserati Tipo 60 Снимка: Getty Images
Септември, 1963-та: Гранд При Ривърсайд. Maserati Tipo 60
28 юли 1972 година: Maserati Tipo 117 (две врати, проивеждан между 1971-ва и 1978-ма) триумфира по павираните улици в Италия Снимка: Getty Images
28 юли 1972 година: Maserati Tipo 117 (две врати, проивеждан между 1971-ва и 1978-ма) триумфира по павираните улици в Италия
19 април 1979 година, Милано. Концептуален модел Maserati Medici I, 1974-та Снимка: Getty Images
19 април 1979 година, Милано. Концептуален модел Maserati Medici I, 1974-та
19 април 1979 година, Милано. Концептуален модел Maserati Medici I, 1974-та Снимка: Getty Images
19 април 1979 година, Милано. Концептуален модел Maserati Medici I, 1974-та
24 септември 2004-та. Сред колите-мечта на 2004-та на автомобилното шоу в Париж (Mondial De L'Automobile). Снимка: Getty Images
24 септември 2004-та. Сред колите-мечта на 2004-та на автомобилното шоу в Париж (Mondial De L'Automobile).
Maserati MC12 - 90 години страст към лукса и топ скорост - Модена, Италия, 21 февруари, 2005-та Снимка: Getty Images
Maserati MC12 - 90 години страст към лукса и топ скорост - Модена, Италия, 21 февруари, 2005-та
19 март 2007-ма: мозайка с логото на Maserati на входа на автомобилния музей Панини, Модена, Италия Снимка: Getty Images
19 март 2007-ма: мозайка с логото на Maserati на входа на автомобилния музей Панини, Модена, Италия
7 февруари 2013-та, Милано, Италия, коктейл na Maserati Снимка: Getty Images
7 февруари 2013-та, Милано, Италия, коктейл na Maserati
Февруари, 2014 година: Maserati Gran Turismo MC на 106-тото годишно автомобилно шоу в Чикаго Снимка: Getty Images
Февруари, 2014 година: Maserati Gran Turismo MC на 106-тото годишно автомобилно шоу в Чикаго

Точно преди един век, през 1914 година, в Болоня се ражда една от най-известните автомобилни компании в света - Maserati. Създадена точно на 1 декември, тази година марката отбелязва тържествен юбилей по-силна и влиятелна отвсякога.

Трудно е да се повярва, че е изминал цял век, откакто братята Мазерати - Алфиери, Биндо, Карло, Еторе, Ернесто (и Марио, който участва основно като художник на логото) - почти всичките запалени автотехници още от зората на автомобилостроенето, създават една от най-известните компании за луксозни возила в света.

Още от самото начало мисията на марката е да създава ултра-луксозни автомобили, като залага на неостаряващ и безкомпромисен като качество дизайн. Запазен символ на Maserati са луксозните интериори и мощността.

Тримата братя Алфиери, Биндо и Ернесто първоначално създават автомобил с двулитров двигател за участието на тогавашното Гранд При за несъществуващата вече марка Diatto.

През 1926-та, Diatto прекъсва производството си на състезателни коли, а Maserati пробват със собствени модели. През 1926-та година, една от първите спортни коли на компанията, управлява от Алфиери Мазерати печели състезание.

Скоро компанията започва да произвежда състезателни коли с 4, 6, 8 и 16 цилиндрови двигатели.

Тризъбецът в логото на Maserati, създаден от  Марио Мазерати - единственият брат с художествени заложби, е взаимстван от фонтана на Нептун на главния площад в Болоня. Марио се вдъхновява от бога на яростта и силата - Нептун и символът се оказва изключително подходящ за състезателния характер на колите.

Алфиери Мазерати умира през 1932 година, но другите братя Биндо, Ернесто и Еторе запазват и развиват компанията.

Освен юбилейна, 2014-та година се оказва и една от най-успешните изобщо за компанията: през май 2014-та, Maserati записва рекорд, като продава над 3000 бройки коли.  Май месец е и първият, в който Maserati произвежда два модела седани с четири врати. Нараства и значително производството на моделите Quattroporte и Ghibli. Като добавка към Quattroporte и Ghibli, компанията предлага също така Maserati GranTurismo.

Очакванията за продажбите за 2015-та са по-оптимистични отвсякога. А има ли по-добра вест за компания юбиляр?

 

Най-четените