Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Четирите поколения на Nissan Micra II

Новият Nissan Micra има световни амбиции
Третото поколение на Micra се отличава с авангарден дизайн
Подобно на своите предшественици автомобилът бързо стана популярен
Кабрио версия на К12 се продаваше добре в Европа

Историята на успешния компактен модел на Nissan - Micra продължава. С третото поколение на автомобила навлизаме в XXI век, където успехите на модел продължават.
На пазара вече и четвъртата генерация на Nissan Micra, а развитието на идеите за бъдещето на японския мъник са повече от интересни.

Micra Mk 3: от 2002 до 2010

Точно съюзът с Renault дава на Nissan увереността, че успешното развитие на Micra може да продължи и така се появява К12. Моделът е с радикално променен дизайн, фаровете са основен акцент, а формите на автомобила впечатляват, както специалистите, така и купувачите. Моделът се изгражда върху платформа, която е със 70 мм по-дълга от тази на К11 и която е разработена съвместно с Nissan. На практика К12 задава стандартите за моделите тип "супермини", които се появяват след това на пазара.

К12 се предлага с четири двигателя при пазарния си дебют - 1-литров (който скоро е изтеглен), 1,2-литров (по-късно е с два варианта на мощността - 65 и 80 конски сили), 1,4-литров с мощност 88 конски сили и с един турбодизел, идващ от Renault - 1,5-литров dCi с мощност 86 конски сили. В допълнение на това Micra се отличава с богато оборудване, което рядко се среща при преките съперници на модела.

И тук става въпрос за чистачки, активиращи се от сензор за дъжд, подвижна задна седалка, която позволява избор между повече пространство за краката на пътуващите отзад или по-голям обем на багажника. К12 е един от първите автомобили в Европа, който се продава без конвенционален контактен ключ. Картата, която вече се нарича Nissan Intelligent Key, може да седи в джоба на водача или в чантата му, като гарантира достъпа до колата, а двигателят може да бъде запален с натискането на един бутон.

Практичните решения включват повече възможности за съхранение на предмети в купето - включително и с оформянето на отделно пространство под предната дясна седалка. А бордовият компютър е с много повече функции, включително и такава, чрез която той да ви честити рождения ден.

И това поколение на Micra се оказва популярно - до средата на 2004 година, почти 20 месеца след пазарния дебют на К12, в NMUK са произведени 250 000 автомобила, а Micra се изнася в 44 държави.

През 2005 моделът претърпява фейслифт - дизайнът на предницата е допълнително "изчистен", а в интериора се появяват по-качествени материали, както и по-удобни седалки. Купувачите посрещат радушно новите, по-големи и по-здрави брони отпред и отзад, които винаги помагат в натовареното градско движение.

И отново, големите новини се крият под предния капак. Отличната управляемост на Micra дава възможност за сериозна еволюция - появява се версията 160 SR - автомобилът се задвижва от 1,6-литров бензинов мотор с мощност 110 конски сили, а инженерите добавят и по-твърдо и спортно настроено окачване.

В Япония интересът към по-странно изглеждащите варианти на Micra не изчезва и К12 не е изключение, но приятното допълнение тук идва от Nissan. Моделът се налага във версия хечбек с три и пет врати, а скоро се появява и трети вариант -  Micra C+C - версията е създадена от Nissan Design Европа и дизайнерите са успели да превърнат хечбека с красив купе/кабриолет с твърд покрив.

Micra получава допълнителна подкрепа в настъплението си в Европа и от съвместната работа на Nissan с някои от най-известните модни марки, които поставят акцент върхе автомобил за отделни пазари - Mandarina Duck в Испания и Lolita Lempicka във Франция. Освен това, Micra става един от първите компактни автомобили, които се предлага с възможност за свързване с iPod - това става възможно във версията 25th Anniversary, която излиза на пазала през 2008.

Кабриото се сглобява в Съндърланд, заедно с хечбек версията на Micra, C+C се предлага с модерен механизъм за прибиране на твърдия покрив, разработен от инженерите от Nissan Technical Centre Европа (NTCE) и специализираната компания Karmann. Тази версия става и първата Micra, сглобявана в Европа, която се продава и в Япония.

Производството на К12 в Съндърланд е прекратено на 16 юли 2010, почти 18 години, след като първият автомобил от първото поколение на Micra излиза от завода. Благодарение на Micra заводът в Съндърланд се превръща във важен производствен пункт на компанията, където могат да се сглобяват различни модели. Тук са сглобени почти 1,4 милиона автомобила К11 и един милион К12, в които се включват и 31 000 бройки C+C.

Между 1992 и 2010 в Съндърланд са произведени 2 368 704 автомобила от модела Micra или над 40% от всички автомобили, произведени там от 1986 насам. Сега в Съндърланд Juke замести Micra, като производството на популярния кросоувър започна в Англия през август 2010.

Micra Mk 4: от 2010 до ?

Micra навлиза в нов етап от живота си. Производството на предназначените за европейските пазари успешни компактни автомобили - вече с нова платформа, напълно нов дизайн и нови двигатели - е преместено в Индия.

Но амбициозните планове на Nissan включват производството на модела в четири отделни завода в цял свят, а Micra ще остане един от най-важните модели в историята на Nissan. Както е било и преди почти 30 години.

 

Най-четените