Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Audi с хибриден прототип в Льо Ман

Audi ще гони победата в Льо Ман с хибриден прототип
R18 e-tron quattro и R18 Ultra
Дизелът задвижва само задните колела
Новият болид може да се движи само на електричество

Audi ще преследва победата в легендарната надпревара "24 часа на Льо Ман" тази година с напълно нов хибриден прототип, в чието име са получили място най-важните означения за марката и се е получило следното: R18 e-tron quattro.

Прототипът от най-силния клас LMP1 е с хибридно задвижване - дизел и електричество и е със задвижване на четирите колела, осигурено от системата Quattro на Audi.

Новостите при прототипа са много, но най-важната е може би използването на система за възвръщане на кинетичната енергия при спиране (KERS) с маховик, която връща енергията на електромоторите на предните колела.

Основният двигател на болида е V6 TDI с мощност 510 конски сили, който задвижва задните колела. Подобна система на задвижване - KERS с маховик, се появи и при Porsche 911 GT3 R Hybrid, но при Audi прототипът може да се движи и само на електричество.

Точно това направи шефът на Audi Motorsport доктор Волфганг Улрих, който изкара на сцената в Мюнхен вчера новия R18 e-tron quattro, който вървеше почти безшумно - само на електрическо задвижване.

За да се компенсира допълнителното тегло на хибридната система, конструкторите са олекотили новата скоростна кутия - тя е корпус от композитни материали.

Заедно с хибрида, Audi ще участва в Льо Ман и с прототипа R18 Ultra, което е идентичен на e-tron quattro, но е без хибридна система. R18 Ultra обаче е най-лекият прототип за това състезание, създаван от Audi Sport.

R18 e-tron quattro ще направи състезателният си дебют в 6-часовото състезание на "Спа" в Белгия на 5 май, а след това ще стартира и в "24 часа на Льо Ман" на 16-17 юни.

В Льо Ман Audi ще използва два хибридни R18 и два R18 Ultra.

 

Най-четените