Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Подобрените "зверове" на Tesla - три мотора и до 640 км пробег с едно зареждане

Сериите S и X се очаква да преминат през "пълна промяна"
Сериите S и X се очаква да преминат през "пълна промяна"

В последните седмици от Tesla отказват обиколки за посетители във фабриката си във Фримонт и този необичаен подход доведе до редица догадки какво се случва в базата в щата Калифорния.

Постепенно и не без помощта на вътрешни източници, които проговориха пред американската CNBC, стана ясно, че производителят на електромобили работи по редица промени и подобрения, освен това се подготвя да започне производството на дългоочаквания Model Y.

Целта е моделите от сериите S и X да получат "освежаване" - както под капака, така и в купето.

Model Y от своя страна трябва най-накрая да удовлетвори търсенето на електромобили в SUV сегмента. Той ще бъде спортен на вид кросоувър, който ще носи всички характерни за Tesla черти - изпипан дизайн, стилен интериор и мощност, която няма да разочарова потребителите.

Междувременно не само медиите, но и най-големите ентусиасти на тема Tesla също се сдобиха с вътрешна информация какви промени ще бъдат нанесени по любимите им електромобили.

Колите от серия S и X предстои да бъдат превърнати в доста по-мощни чудовища. Те ще се сдобият с три мотора - два големи в задната част на автомобила и един по-малък отпред. От Tesla имат амбициите да затвърдят позицията си на производителя с най-издържливи електромобили.

Така че се очаква новите модификации да могат да изминат над 640 км с едно зареждане.

През подобрения ще преминат и батериите и системите им за зареждане. Самите батерии ще са по-леки, което ще намали и цялостното тегло на колата, а оттам и ще подобри скоростта и представянето й на пътя. Освен това се работи по това те да станат съвместими с мрежата за зареждане Supercharger V3.

Интериорът на моделите ще стане по-изчистен и ще се доближава повече до този в Model 3. Това означава, че освен инфотейнмънт системата по предното табло няма да има почти никакви други елементи, които да отвличат вниманието на шофьора и пътниците.

Цените на Model S и Model X ще паднат съответно с 3 и с 2 хил. долара. В края на май месец производителят обяви, че ще се стреми към повторно понижение на цените през есента, за да отговори на критиките, че тези автомобили са неоправдано скъпи.

Още по-голямо любопитство предизвиква SUV електромобилът на Tesla.

Първоначално беше предвидено производството му да започне чак в средата на 2020 г. Лично Илон Мъск обаче потвърди, че подобренията, които се правят във фабриката във Фримонт, ще позволят Model Y да се прави именно там, а не в другата база в Невада. Той уточни, че са поръчани чисто нови машини, които ще са за поточната линия на Model Y.

Така производството му ще може да започне още тази година и евентуално през 2020 г. или най-късно в началото на 2021 г. първите бройки да са на пазара. Има логика новият електро-SUV да бъде произвеждан там, където и сериите S и X, тъй като целта е кросоувърът да прилича колкото се може повече на тях откъм дизайн.

Не са известни твърде много детайли около Model Y, макар че от Tesla не държат на абсолютна конфиденциалност. Той ще се предлага в четири варианта - премиум, спортен, стандартен, както и такъв с максимално удължен пробег. Цената му ще варира от 45 хил. долара за възможно най-базовата версия до 75 хил. за абсоютен премиум вариант.

Според Илон Мъск клиентите ще могат да закупят Model Y с повечето необходими екстри за около 50 хил. долара.

По-важното е, че с пускането на SUV автомобил Tesla ще отговори на все по-голямото търсене в сегмента. Ясно е, че рестрикциите за коли с двигатели с вътрешно горене ще стават все по-сериозни, така че някои почитатели на кросоувърите смятат още отсега да се ориентират към електромобили.

Дали те ще са с марка Tesla обаче зависи не само от Мъск, но и от ходовете на конкуренцията в тази област, която става все по-сериозна.

 

Най-четените