Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

4х4 и още двигатели за Ford Mondeo

Ford Mondeo вече се предлага у нас и със задвижване 4х4
В началото на следващата година на нашия пазар ще се появи и вариантът Vignale
Версията ще се предлага като комби и седан
Vignale е топ версията на Mondeo що се отнася до лукс и удобство на борда
Mondeo вече има и хибридна версия
В двигателната гама на модела се включи и 1-литровият EcoBoost мотор на Ford

Гамата на популярния Ford Mondeo на българския пазар се увеличи с още двигатели, а моделът получи и система за задвижване 4х4. С последното разширение на гамата мотори, в нея вече влизат рекорден за историята на Mondeo брой агрегати.

У нас вече се предлага версията на Mondeo с многократно награждаванията 2-литров бензинов EcoBoost двигател. Другите нови попълнения са усъвършенстваният 2-литров TDCi с мощност 210 конски сили, както и хибридната версия на Mondeo.

Първият в историята хибриден Mondeo седан комбинира специално разработен 2-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия за подобрена икономичност и по-ниски СО2 емисии. Хибридният Mondeo развива до 135 км/ч в електрически режим, а съчетанието между 2-литровия бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и електрическото задвижване осигурява 187 к.с., 4.2 л/100 км разход на гориво и 99 г/км СО2 емисии.

В хибридната система са използвани два електрически мотора - единият помага на бензиновия двигател в задвижването на колелата, а другият позволява регенеративно зареждане на 1.4 кВтч литиево-йонна батерия, разположена зад задните седалки.

Хибридният Ford Mondeo се предлага в България на 55 900 лв. с ДДС, което го прави пряк съперник на версията с 2-литровия TDCi двигател със 150 к.с. и автоматична Powershift скоростна кутия.

Икономичният и мощен 2-литров дизелов TDCi двигател на Mondeo е усъвършенстван и вече предлага мощност от 210 к.с., съчетан с 6-степенна Powershift скоростна кутия. В комбинация и с автоматичната Start/Stop система, средният разход на този двигател е едва 4.8 л/100 км и 124 г/км СО2 емисии.

2-литровият TDCi се отличава с двойно последователно турбо пълнене за по-добра реакция и осигурява 450 Nm въртящ момент, наличен от 2000 об./минута. Използвана е малка, нискоинерционна турбина, за да отговори по-бързо на първоначалната нужда от нагнетяване, а високоинерционното турбо поддържа по-високо налягане за максимална мощност.

За първи път Mondeo се предлага и със система 4х4. Задвижването на всички колела осигурява отлично сцепление, динамика и управление във всякакви условия. Интелигентната 4х4 система на Ford осигурява плавно преливане на мощността между предните и задните колела за по-сигурно поведение на пътя, особено на хлъзгав терен. Измервайки сцеплението на колелата с пътната повърхност на всеки 16 милисекунди - 20 пъти по-бързо от мигването на око - системата може да подаде тяга към което и да е колело за 100 милисекунди.

У нас Mondeo 4x4 може да се поръча с 2-литровия дизелов TDCi двигател със 150 к.с. и ръчна скоростна кутия, както и със 180 к.с. и автоматична PowerShift трансмисия.

В началото на 2016 в България ще се появи и версията Vignale на Mondeo - топ вариантът на модела по отношение на рафинирана изработка и ексклузивно оборудвана ще се предлага като седан с 4 врати и комби.

 

Най-четените