Rimac Concept One: Звярът, изхвърлил Ричард Хамънд от пътя | webcafe.bg
Autocafe

Rimac Concept One: Звярът, изхвърлил Ричард Хамънд от пътя

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe
09.12.2017, 14:21 (обновена 11.12.2017, 16:17)

1 от 4 снимки Назад Напред

rimac concept one

Снимка: © Facebook / Rimac Automobili

Хамънд с все още здравия Concept One

Когато Ричард Хамънд, Джеръми Кларксън и Джеймс Мей правят кръгчета из алпийските прелести на Швейцария с хърватски електромобил с над 1000 конски сили, приключението няма как да се пропусне.

Особено когато приключва със скоростно състезание, внезапно изстрелване извън пистата, електромобил в пламъци и пет пирона в коляното на Хамънд.

"Виновникът" за всичко това е Rimac Concept One - електрическа суперкола, създадена от хърватския инженер Мате Римац (р. 1988 г.).

Не вярвайте на Джеръми Кларксън, който я нарича "дамска самобръсначка" през по-голямата част от Епизод 1 на новия сезон на The Grand Tour.

Rimac Concept One не е просто скъпоструваща играчка, с която можете да вдигнете от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди, без да вдигнете никакъв шум, и да оставите зад гърба си Lamborghini Aventador и Honda NSX.

Това е един от най-впечатляващите автомобили от гледна точка на инженерната си концепция.

Задвижването на Concept One се състои от четири електрически двигателя, четири инвертора и четири трансмисии, монтирани в центъра на всяка от осите. Предните електромотори имат общо 671 конски сили, а задните - 804 к.с. Въртящият момент е 1600 Nm.

Системата на задвижване разпределя мощността на всяко от колелата на Concept One според настройките на шофьора и според условията за движение.

Двигателите се задвижват от 8450 броя литиево-йонни батерии с волтаж от 650 V и капацитет от 82 киловатчаса, разположени по централната ос и задната част на купето. За сравнение - Tesla Model S идва с комплект батерии от 90 киловатчаса.

Rimac гарантира, че системата за зареждане издържа на автономно движение в разстояние на около 330 км.

Тялото на Concept One е създадено от карбонови нишки, а шасито е от хром-молибденова стомана с алуминиеви и карбонови елементи. Общото тегло е 1850 кг, което не е леко като за спортен автомобил, но е напълно адекватно, като се има предвид, че става дума за електрическа суперкола с 4 двигателя и 4 трансмисии. И все пак е по-лек от Bugatti Chiron.

Concept One има електрохидравлично сервоуправление, окачването е с двойни носачи, като дава възможност за хидравлична настройка на височината.

Спирачната система разчита на 15,3-инчови дискове на предните колела и 15-инчови за задните, със съответно 6 и 4 бутала. От Rimac твърдят, че спирачният път от 100 км/ч до пълен покой е с дължина от 31 метра.

Ускоряването от 0 до 200 км/ч става за 6,2 секунди, а до 300 км/ч - за 14,2 секунди. Максималната скорост на Rimac Concept One е 356 км/ч.

Интериорът на супер автомобила е създаден от екип бивши служители на Pininfarina, воден от Горан Попович. В този автомобил се открива и българска следа - кожената тапицерия на интериора е дело на тунинг компанията Vilner.

Concept One разполага с machine-to-machine система, която изпраща над 500 вида информация до облак през 4G мрежа - включително за състоянието на всички елементи от автомобила, телеметрични данни и местоположение. Данните могат да се преглеждат в реално време или да се анализират през мобилно приложение.

Компанията, която стои зад това произведение на изкуството, е Rimac Automobili, създадено в Света Неделя край Загреб през 2009 г. Тестовият автомобил на Мате Римац е електрическо BMW M3, което е първият електромобил, спечелил състезание срещу автомобили с традиционни двигатели от същата категория.

Мате Римац и Ричард Хамънд

Премиерата на прототипа Concept One се случва на Автомобилния салон във Франкфурт през 2011 г. Първата продуктова версия на електрическата суперкола излиза едва през 2016 г. Базовата цена е 900 000 евро.

Rimac работят и по новия си проект - Concept S, наричан "злия брат близнак" на Concept One, с допълнителни 292 конски сили, олекотен с 54 кг, още по-мощно ускорение и максимална скорост от 365 км/ч.

Oще: grand tour  rimac concept one  the grand tour  top gear  джеймс мей  джеръми кларксън  електрическа суперкола  електромобил  мате римац  ричард хамънд  хърватия 


Още от Новини

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.