Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Топ 10 на автомобилите в Женева

Audi R8 V10/R8 E-tron
В сравнение със зверове като Lamborghini Gallardo, R8 винаги е бил подценяван спортен автомобил със средно разположен двигател. А всъщност, става въпрос за невероятно вълнуващо возило, задвижвано от 5,2-литров V10 мотор с мощност 610 конски сили и за разлика от Ferrari 488 GTB тук даунсайзинга още не е модерен. В сравнение със своя предшественик новият R8 е с купе от композитни материали, което с 15% по-леко и с 40% по-здраво. Това означава, че R8 ще ускорява, ще спира и ще завива още по-добре.
Напълно електрическият E-tron разполага с батерия с капацитет почти два пъти по-голям от този на Tesla Model S. Пробегът с едно зареждане е 450 километра, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,9 секунди.
Bentley EXP 10 Speed 6
Престижът на Bentley е неоспорим, но моделите на марката са внушителни и консервативни. Това скоро може да се промени ако концептуалният EXP 10 Speed 6 стигне до серийно производство. Прототипът показа и тенденциите в развитието на дизайна на Bentley, а част от елементите по него са произведени с помощта на 3D принтер – като радиаторната решетка и дръжките на вратите. Bentley навлиза в нов свят.
McLaren P1 GTR
Накратко, GTR е шокиращата пистова версия на P1 на McLaren - един от най-ексклузивните автомобили в света. P1 GTR ще се предлага само на тези, които вече притежават P1, а те не са никак много – производствената серия на супер колата на McLaren е едва 375 бройки.
Клиентите получават много технологии и аеродинамични елементи, заети директно от Формула 1, както и специално отношение – трак дни и състезания, организирани от McLaren и обучение в симулатора на британския тим за Формула 1.
Lexus LF-SA
Lexus има амбиция да напусне Северна Америка и да покори глобалния пазар на луксозни автомобили, а за тази цел ще има нужда от по-компактни и икономични модели. И тъй като малките коли са вече приемливи на луксозния пазар, концептуалният LF-SA е стъпка в тази посока. Освен това, бъдещият сериен модел ще може да се намеси и в растящите продажби на кросоувъри, макар и да е с 2+2 места.
Infiniti QX30
Този концепт показва близкото бъдеще на марката в сегмента на компактните луксозни кросоувъри. За разлика от компанията-майка Nissan, Infiniti не може да поема рискове като Juke, което обяснява дизайна на QX30.
KIA Sportspace
Концептуалният Sportspace е дело на дизайнерския център на марката във Франкфурт и налага нови правила в сравнително консервативния сегмент на така популярните в Европа комби модели. Преди това обаче някои от решенията, използвани тук, ще се появят в новия седан Optima.
Mercedes-Maybach Pullman
Pullman е компанията, чието име е символ на луксозно пътуване с железниците. През 1964 Mercedes започва да използва марката за удължената версия на лимузината 600 – модел, който се произвежда до 1981. 50 години по-късно Pullman е съживен като абсолютният връх на възродения (отново) вече като подбранд Maybach.
Двигателят е V12 с обем 6 литра, две турбини и мощност 523 конски сили. Достоен конкурент на най-бързите и луксозни влакове в света.
Nissan Sway
Sway е предложението на Nissan за европейските купувачи, които търсят компактен, икономичен и лесен за каране хечбек. Освен това, с този концепт японската марка показва, че елитният дизайн и красивите форми могат да са достъпни и при по-скромните по размери автомобили.
„Автомобилът е с много нисък център на тежестта, което означава впечатляваща динамика”, обясни изпълнителният директор по дизайна на Nissan Мамору Аоки.
Koenigsegg Regera
От Regera в Koenigsegg очакват сериозни постижения – моделът трябва да доминира на пазара на т.нар „мега автомобили”. Тук динамиката и пистовите характеристики се съчетават с комфорт. Моторът е V8 5-литров с мощност 1100 конски сили, към които се добавят и още 700 конски сили, идващи от три електромотора. В напълно тих електрически режим на движение пробегът е 50 километра.
Quant Quantino
Quant е компания, базирана в Лихтенщайн, която постига впечатляващи резултати в областта на електромобилите. Главният технически директор на компанията-майка NanoFlowcell AG Нунцио Ла Векия представи хечбека Quantino и обясни, че пробегът му е 1000 километра, а максималната скорост 200 км/ч. Електромобилът черпи енергия от два 175-литрови резервоара, пълни с йонно заредена течност, което означава много бързо презареждане. Електрическото задвижване работи на 48 волта, което е под прага на опасното за човека и този модел минава под строгите изисквания за безопасност, на които трябва да отговарят съвременните електромобили.

Автомобилният салон в Женева не е най-големият в света, но е най-авторитетният и нито един производител, който амбиции да присъства на глобалния пазар не може да си позволи да не участва там.

Тенденциите в световното автомобилостроене не поднесоха кой знае какви изненади - вече всички марки предлагат кросоувъри или планират да го направят съвсем скоро, хипер автомобилите стават все по-бързи и мощни, луксът се завръща с пълна сила, а масовите автомобили се стремят да спечелят клиенти с изтънчен дизайн и ефективни двигатели.

Предлагаме ви селекция на най-впечатляващите и интересни автомобили, показани в „Палекспо" в Женева, без претенции с това да изчерпим всичко най-интересно от 85-ото издание на автомобилното шоу.

Всеки един от тези автомобили или концепти внася нещо ново в нишата, за която е предвиден и някои модели - като Nissan Sway обещават хубави времена за почитателите на компактните хечбек автомобили. Същото важи и за навлизането на Bentley в нови за марката територии, както и ще разберем какво разбират в Koenigsegg под „хипер автомобил". Защото Regera е производно на „да властваш" на шведски.

И естествено, не можем да пропуснем най-интересното при електромобилите, включително и иновативното предложение на Quant.

 

Най-четените