Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бъдещето на Volvo е 4-цилиндрово

Шведската марка с китайски собственици залага на даунсайзинга

Шведският производител на автомобили Volvo, който от една година е китайска собственост, планира до 2014 да въведе ограничение за двигателите, които вгражда в своите модели - моторите ще са 4-цилиндрови и с максимален обем 2 литра. Целта е да се намалят вредните емисии, които отделят моторите. Освен това, компанията планира да създаде нова архитектура на моделите си, в която ще трябва да се впишат новите двигатели.

"Вече е време да спрем да броим цилиндрите на двигателите - заяви Петер Мертенс, шеф на департамента за развитие и изследвания на Volvo. - Във Франкфурт представихме нов концептуален модел, който доказва, че намаляването на обема на моторите и броя на цилиндрите може да отговори на очакванията на нашите клиенти за лукс в колата и удоволствие от шофирането."

Мертенс обясни, че Volvo се отказва от използването на шест- и осемцилиндрови мотори, тъй като планира създаването на по-компактни и леки модели.

"Като използваме по-малки двигатели, можем да намалим теглото на всеки един автомобил със 100 или 150 килограма в сравнение с настоящите ни модели", твърде Мертенс.

Новата гама мотори ще дебютира през 2013 и ще замести двигателите с 4, 5, 6 и 8 цилиндъра, които сега използва компанията, част от които се произвеждат от две британски фабрики на Ford. Шефовете на Volvo планират компанията сама да произвежда новите мотори в Швеция, въпреки че не изключват и възможността, част от агрегатите или отделни компоненти за тях да се внасят и от Китай.

Разнообразието ще е голямо - по отношение на мощността, използването на турбо, хибридно задвижване и дори въвеждането на система KERS, базирана на модела, създаден от Williams, при който се използва маховик.

"Тази система увеличала мощността на мотора с около 70-80 конски сили, а разходът на гориво намалява с около 20 процента", допълва Мертенс.

Преди година Ford продаде Volvo на китайския автомобилен производител Geely. По-рано през 2011 новте собственици на Volvo обявиха амбициозна инвестиционна програма - вложения на стойност 11 милиарда долара за следващите четири години и увеличаване на годишната продукция от 350 000 на 800 000 автомобила до 2020 година. Новите модели на Volvo и новата гама мотори също са част от тази програма.

Volvo планира да увеличи производството си в Швеция - според Мертенс до 450 000 коли на година - както и да произвежда автомобили в Китай, където търсенето е сериозно. Очаква се част от бъдещите нови компактни модели на Volvo за бъдат базирани на предстоящите модели на Chery, оборудвани с нов 3-цилиндров двигател, който пък ще е част от новото семейство 4-цилиндрови мотори.

Намаляването на работния обем и броя на цилиндрите на двигателите не е нещо ново в автомобилната индустрия. Volkswagen вече представи последното поколение на модела Passat, който се предлага само с 4-цилиндрови мотори. В BMW взеха решение да се ограничат с гама 3-, 4- и 6-цилиндрови двигатели.

Решението на Volvo е най-смелото, взимано досега и определено ще се отрази на имиджа на марката, която беше известна с това, че може да ти предложи поне един двигател с повече от 4 цилиндъра, при това за всеки модел.

"Вярваме, че ще можем да се справим, дори и на пазари, където 6- и 8-цилиндровите мотори се смятат за задължителни, като Америка и Китай - обяснява Стефан Якоби, изпълнителен директор на Volvo. - Вярваме, че нещата се променят."

 

Най-четените