Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

SEAT Leon заприлича на Ibiza

Третото поколение на SEAT Leon е готово
Leon демонстрира новият дизайнерски език на марката
Новият Leon е по-къс от настоящия модел
От SEAT обещават по-качествен интериор
Leon все повече заприличва на Ibiza

Третото поколение на SEAT Leon трябва да предложи на купувачите доста по-богат избор, в сравнение с предишните две поколения - три различни варианта на купето, както и дизайн, който поразително прилича на най-успешния модел на марката - Ibiza.

Испанската марка на гиганта Volkswagen първо показа Leon във вариант хечбек с пет врати, а по-късно ще се появят варианти с три врати и комби. С това решение маркетинговите стратези на SEAT признаха, че слагат край на концепцията "Един автомобил за всички нужди", която беше заложена в предишните две поколения на модела.

Версията на Leon с пет врати ще бъде официално представена на автомобилното изложение в Париж през септември, а другите варианти ще се появят през 2013. Шефовете на SEAT потвърдиха, че и трите версии на модела ще може да се видят едновременно на салона във Франкфурт догодина.

Новият Leon е вторият модел, създаден под шапката на VW, при създаването на който е използвана новата платформа MQB. Първият е новият Audi A3. Leon ще е и първият сериен модел, който демонстрира новият дизайнерски език на SEAT, показан от три концепции в последните три години - IBE, IBX и IBL.

Дизайнът и "по-заострените форми" на Leon са дело на Люк Донкерволке, който започва работа по модела, но след като е повишен - вече е шеф на едно от дизайнерските поделения на VW Group, работата му продължава настоящият шеф на дизайна на SEAT Алехандро Месонеро-Романос.

Новият Leon във версия с пет врати е дълъг 4263 мм, широк е 1816 мм и е висок 1459 мм. Тук идва мястото на едно интересно сравнение - автомобилът е с 52 мм по-къс в сравнение с предшественика си, по-широк е с 48 мм и е с 4 мм по-висок. Колесната база също е скъсена - с 58 мм до 2636 мм.

Благодарение на използването на MQB, Leon III е с около 85 килограма по-лек от второто поколение на модела.

Предполага се, че на повечето пазари в Европа новият Leon ще се предлага с пет бензинови двигателя и с четири дизелови, всички от моторната гама на VW Group.

Бензиновата гама стартира с 1.2 TSI с мощност 85 и 104 конски сили, по-късно ще се появи и 1.4 TSI със 120 и 138 конски сили, като втората версия на мотора ще е оборудвана със системата Active Cylinder Technology, която изключва два от цилиндрите, когато моторът не е натоварен. Засега на върха на бензиновите мотори стои 1.8 TSI с мощност 178 конски сили, който ще е наличен при началото на продажбите.

SEAT предлага два дизела с по два варианта на мощността. Първият е 1.6 TDI с 89 и 104 конски сили, а вторият е 2-литров TDI с 148 и 181 конски сили. Както и при настоящето поколение на модела, новият Leon ще се предлага във версиите Ecomotive и по-спортните FR и Cupra. На снимките е версията FR с мощност 148 конски сили.

От SEAT обещават много по-качествен интериор в сравнение с второто поколение, което отнесе много критики в тази насока. При по-скъпите версии ще има масирано присъствие на кожа и алкантара сред тапицериите в купето, а подобряването на качество на изпълнение, както и на материалите е вече постигнато, според производителя.

Всички версии на новия Leon ще се произвеждат във фабриката на SEAT в Марторел, Испания, заедно с Ibiza, Exeo и Audi Q3. С началото на производството на този модел, заводът ще се доближи до пълния си капацитет от 600 000 автомобила годишно.

До края на годината вносителите на SEAT в отделните европейски страни трябва да обявят цените на новия Leon, но се предполага, че те няма да се различат особено от тези на настоящия модел.

 

Най-четените