Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Легенда от Jaguar за 1 милион лири

Jaguar XKSS е "нормалната" версия на състезателния D-Type
XKSS се ражда, след като Jaguar официално се оттегля от автомобилните състезания в края на 1956 година
Във фабриката на компанията са заложени общо 25 коли D-Type - някои напълно готови, други в процес на сглобяване
Дизайнерът Ралф Лорън притежава Jaguar XKSS
Британската класика е наричан "първият супер автомобил" в света - XKSS получава 3,8-литровият мотор на D-Typе и тежи малко над 900 кг.

Jaguar ще сглоби 9 бройки от легендарната серия спортни автомобили XKSS, като колите ще бъдат произведени по спецификациите на оригиналния модел от 1957 година.

„Производството" на тези 9 автомобила е поверено на специалистите от Jaguar Classic, а бройката е точно такава защото при пожар във фабриката на Jaguar на „Браунс Лейн" в Ковънтри са били унищожени точно девет такива коли.

Според първоначалните планове производствената серия на XKSS е трябвало да бъде от 25 коли, но преди бедствието са били сглобени само 16. Всички са били предназначени за износ в Щатите, а сега 59 години по-късно цената на всеки един от „новите" XKSS ще е малко над 1 милион лири. Излишно е да се казва че тези 9 автомобила няма по нищо да се отличават от своите предшественици от 1957 година.

XKSS има легендарен статут в света на автомобилостроенете защото на практика това е „нормалната" версия на състезателния D-Type на Jaguar, който печели три последователни победи в „24 часа на Льо Ман": през 1955, 1956 и 1957 година.

На 14 януари 1957 година съоснователят на Jaguar сър Уилям Лайънс решава да превърне останалите 25 състезателни бройки D-Type в серийни коли, които могат да бъдат продадени на богати колекционери. Пожарът унищожава 9, а по-късно Jaguar конвертира два състезателни D-Type в XKSS.

Точно заради тези модификации XKSS получава от много специалисти и названието „първият супер автомобил". Серийният автомобил се отличава с по-високо челно стъкло, пътникът получава собствена врата, а разделителят между двете места в кокпита е премахнат. Освен това хоризонталният стабилизатор, т.нар. „перка" зад мястото на пасажера също е махнат.

От Jaguar заявиха, че деветте XKSS ще бъдат сглобени на ръка в новото подразделение на компанията - „Експериментална работилница", разположено в Уоруик, а доставката на първите екземпляри трябва да започне в началото на 2017 година.

 

Най-четените