Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-после: Volvo представи S90

Първата поява на новия Volvo S90 на голям автомобилен салон ще е в Детройт през януари
Седанът S90 идва на мястото на S80, който поостаря в сравнение с конкуренцията
При създаването на лимузината е използвана модулната платформа PSA, позната от луксозния SUV XC90
Оформлението на предницата прилича на това на XC90, а фаровете отново са с формата на "Чука на Тор"
Явно модерните С-образни стопове са неизбежни при новите модели
S90 е много по-елегантен от всички свои предшественици
Интериорът прилича на този на XC90 и акцентът в него е използването на качествени естествени материали
Удобства за петима човека на борда
Хибридната версия е с двигател Т8
S90 засича големи животни на пътя и може да спре аварийно
Новата лимузина може в бъдеще и да не е най-големият модел на Volvo

Volvo представи в Гьотеборг новия си флагман S90, като лимузината ще има трудната задача да наруши хегемонията на германските марки в премиум сегмента. S90 ще е пряк пазарен съперник на 5 серия на BMW, Audi A6 и Е-класата на Mercedes, а първата поява на големия шведски седан ще е на автомобилното изложение в Детройт през януари.

S90 е изграден на платформата SPA, използвана и при създаването на наскоро представения луксозен SUV на Volvo - XC90, а добрата новина за почитателите на спортните емоции е, че новият модел ще има версия Polestar, т.е ще бъде доработен от специализираната тунинг и моторспорт компания, която от известно време е собственост на Volvo. На същото внимание ще се радва и комби вариантът на S90 - V90. Модулната платформа PSA погълна 1,1 милиарда долара инвестиции и беше разработвана и развивана в продължение на пет години, но сега ще е основата на новата вълна модели на Volvo.

Дизайнът на S90 сериозно се отдалечава от тромавите и масивни линии на предшественика му S80 и изобщо от традициите на Volvo при оформлението на големите седани на марката. Дизайнерите са търсили елегантни линии и изтънчени форми и до голяма степен са ги постигнали.

S90 и XC90 имат доста общи черти освен общата платформа - от оформлението на интериора и качествените естествени материали, използвани в него през споделената гама двигатели, та чак от избора на класическо или въздушно окачване.

S90 превъзхожда сериозно по размери предшественика си S80 и според Volvo е най-големият автомобил в класа си. Комбито V90, което ще дебютира в Женева през март пък ще осигури още повече товарно пространство.

Интересното е, че в близко бъдеще S90 може и да не остана най-големият модел на Volvo, китайският собственик на марката иска максимално използване на възможностите на платформата SPA и е възможно на пазара да се появи още по-голям модел - с дължина доста над 5 метра и с хибридно задвижване.

Звездата в моторната гама на S90 е бензиновият Т8, който е сърцето на plug-in хибридната версия на лимузината с обща мощност 400 конски сили - впечатляващо постижение от 2-литров 4-цилиндров двигател. Гамата мотори включва още два бензинови двигателя: Т4 и Т5 с 240 и 302 конски сили и както и два турбодизела: D4 и D5.

S90 излиза на пазара с модерна полуавтономна система за управление, носеща името Pilot Assist, която с леки корекции на волана държи колата в лентата за движение при скорост до 130 км/ч. Седанът е оборудван и със спирачен асистент, който се активира, когато сензорите засекат животно, което е излязло на пътя.

От Volvo прогнозират, че една от версиите на S90 - оборудвана с двигателя D5, 8-степенен автоматик и задвижване 4х4 плюс системата PowerPulse ще е фаворитът на почитателите на спортното шофиране до появата на версията на Polestar. Иновативната система PowerPulse представлява интересен вариант на добре познатите в рали спорта „анти лаг системи", които осигуряват бърза реакция на турбото при ниски обороти и са ефективен начин за избягване на турбо дупката.

 

Най-четените