Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новият Ford Mondeo е вече тук

Четвъртото поколение на Ford Mondeo вече е факт
Все още няма много данни за европейския модел
В Щатите колата ще се продава като Ford Fusion
Дизайнът е еволюция на този на третото поколение на модела

Четвъртото поколение на Ford Mondeo ще направи световната си премиера на автомобилния салон в Детройт, като в Щатите моделът ще носи името Fusion. Продажбите на новия Mondeo ще започнат през март 2013, но ранното представяне дойде заради дебюта на Fusion.

Новото поколение на Mondeo - така ще се казва колата за Европа и Азия и Fusion - за Америка, е продукт на политиката на автомобилния гигант, наречена "One Ford", което означава, че на различните пазари автомобилът ще е почти идентичен.

Според източници от Ford, новият модел е създаден основно в Щатите, като за база е използвана новата платформа на компанията, която замества настоящата, създадена за сегашното поколение на Mondeo и Mazda 6 и която се използваше и при американския Fusion.

Окачването отпред остава MacPherson, но промените отзад - многозвенно окачване, което според инженерите на Ford ще превърне Mondeo в автомобил, "доставящ удоволствие от шофирането".

Засега са известни техническите данни основно на Fusion, но все пак бъдещите купувачи може да очакват поне два бензинови Ecoboost двигателя - 1,6 литра с 168 конски сили и 2-литров с 234 конски сили, и двата с турбо, както и два дизела - с обем 1,6 и 2 литра.

За американския пазар ще има и Fusion Hybrid, задвижван от 2-литров бензинов мотор, който работи на принципа на Аткинсън и електромотор, оборудван и със CVT трансмисия. Все още не е ясно дали тази версия ще се продава в Европа и Азия.

Новата платформа, създадена за новия Mondeo, предвижда и възможност автомобилът да е със задвижване 4х4 - то ще се предлага като опция в Щатите към версията с 2-литровия бензинов двигател. Системата stop/start също ще е опция, като ще се активира от различното напрежение, оказвано от водача при натиска върху спирачния педал. Списъкът с опциите включва още няколко полезни системи: такава за запазване на лентата при движение, адаптивен круиз контрол, Active Park Assist и дори SYNC - системата на Ford за осигуряване на интернет в автомобила.

Дизайнът на новото поколение на Mondeo не се е отдалечил сериозно от този на настоящия модел, но все пак има промени, подчинени на идеите, заложени в концепта Evos, показан през миналата година - фаровете вече са по-малки, а предницата е получила решетка, подобна на тази на моделите на Aston Martin.

Новият Mondeo е пораснал на размери - вече е с 13 мм по-дълъг и с 26 мм по-висок. Но има една интересна промяна - автомобилът е с 35 мм по-тесен спрямо своя предшественик.

Дизайнерите са акцентирали на оформянето на силуета на автомобила и дори при оформлението на долната част на вратите ясно си личи вдъхновението, дошло от Audi. Задницата прилича много на тази на Evos, а LED стоповете, също като фаровете, са по-тесни и елегантни.

Интериорът е „ориентиран към водача", а на арматурното табло изпъква голям централно разположен тъчскрийн, а от Ford гарантират, че качеството на материалите и изпълнението на отделните елементи в пътническата кабина ще е по-добро от това, което се среща при настоящите версии на Mondeo и Fusion.

Четвъртото поколение на Mondeo е вторият опит на Ford да реализира успешен „световен автомобил" в средния клас. Такава беше задачата и на първото поколение на Mondeo, което дебютира през 1993. Колата беше успешна в Европа, но в Щатите, където се продава под името Contour и Mercury Mistique така и не постигна кой знае какви успехи.

А точно тази амбиция е заложена дори и в името на модела - Mondeo е производно на френската дума за „свят" - monde.

 

Най-четените