Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Колата, която Aston Martin пробва да забрани

Force 1 е най-новият американски супер автомобил
Под новата каросерия, дело на Хенрик Фискер се крие Dodge Viper
Отзад приликите с Viper са най-сериозни
Фискер твърди, че Force 1 няма нищо общо с DB10 и ще се бори в съда срещу Aston Martin
Интериорът на Force 1 предлага удобство и лукс, както и място за две бутилки вино между седалките
Шефовете на VFL Вилареал, Лутц и Фискер с новия Destino, който възражда Karma

Лично Хенрик Фискер свали покривалото на последното си творение Force 1 V10 на автомобилния салон в Детройт, а тази премиера се оказа един от акцентите на шоуто, защото Aston Martin се опита да я забрани. Британската марка води от години битка с бившия си главен дизайнер Фискер и му прати заплашително писмо да не показва Force 1 на света, тъй като колата много приличала на Aston Martin DB10, който се появи в последния филм за Джеймс Бонд. В отговор Фискер даде компанията на съд за 100 милиона долара и разправията утихна.

Сега в Детройт стана ясно, че Force 1 всъщност е Dodge Viper с нова каросерия, което не е никак лошо.

Фискер вече работи за VLF Automotive, като сравнително неизвестната американска компания всъщност е доста интересна - първите три букви са абревиатура на фамилиите на тримата й шефове: Фискер, легендата на американското автомобилостроене Боб Луц и бившият главен изпълнителен директор на Boeing Джилбърт Вилареал.

Четвъртата важна фигура във VFL Automotive е Бен Кийтинг - автомобилен пилот и най-големият дилър на Viper в Америка. С негова помощ е осигурен Viper-ът, послужил за основа за създаването на Force 1, като към колата във VFL са добавили активно окачване, направили са промени по двигателя, каросерията е от фиброкарбон и е по дизайн на Фискер, нови са и летите джанти - вече с размер 21 инча.

Промените по мотора са превърнали Force 1 в труден за удържане на пътя звяр - 8,4-литровият V10 мотор на Viper вече е с мощност 745 конски сили при 6100 об/мин. Моторът задвижва задните колела чрез 6-степенна механична трансмисия или автоматик, командван с перца зад волана.

От VFL заявиха, че Force 1 се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, изминава четвърт миля от място за 10,97 секунди и има максимална скорост 350 км/ч.

Viper има репутация на брутален и труден за каране автомобил, но Фискер обясни, че с разработеното от Кийтинг активно окачване, Force 1 ще е по-лесен за управление и ще демонстрира по-предвидимо поведение.

„Ако трябва да търсим с коя кола има прилики Force 1, то това е Viper - обясни Фискер на премиерата в Детройт. - Тук колесната база е същата, предното стъкло е същото, дори положението на ауспуха е същото.

„Прилича на Viper и заради изнесеното назад купе. При Aston Martin купето е в центъра на каросерията. Няма да се поддам на натиска от страна на британската компания. Залогът тук е много висок, става въпрос за нашите инвестиции, за усилията на хората, работили по колата. Заведох дело срещу Aston Martin и няма да се откажа."

Боб Луц, който дълги години беше сред най-големите шефове на GM и Chrysler и който е човекът, стартирал проекта Viper през 80-те години, обясни, че производството на VFL ще е под 100 коли на година. Компанията показа в Детройт още един свой модел - Destino, който на практика е нов вариант на друг модел на Фискер - хибридният Karma, който сега е получил V8 мотор от Corvette.

В Щатите цената на Force 1 ще е 268 000 долара и компанията има намерение да предлага новия супер автомобил и в Европа.

 

Най-четените