Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мръдни се, Tesla, идва Nikola

Запознайте се с The Badger - пикап от изцяло ново поколение Снимка: NikolaMotor.com
Запознайте се с The Badger - пикап от изцяло ново поколение

Американският стартъп Nikola може все още да не е световноизвестен, но вече показва някои впечатляващи електрически превозни средства.

Така например компанията вече има разработени три версии на електрически камион, които изглеждат като нещо, излязло от футуристичните фантазии на Джеймс Камерън.

Сега Nikola уверено върви по стъпките на свои конкуренти като Tesla и Ford и влиза в конкуренция за сегмента на пикапите и SUV автомобилите.

Брандът представя The Badger - пикап, който използва интересна технология за задвижване.

Пикапът се задвиждав от горивна клетка, което означава, че взима водород от резервоара си и го превръща в електричество, за да задвижи двигателя. Badger обаче идва и с монтирана акумулаторна батерия, която според екипа на Nikola e достатъчна за задвижването на колата.

Това е подход, сходен на този, който компанията предприема и с тежкотоварните си превозни средства. Nikola дава предимство на камионите, задвижвани от водород, но продава и версии, които се движат само на батерии. Badger използва същата технология, само че смалена до мащабите, необходими за пикап.

Тревър Милтън, основател на Nikola и изпълнителен директор на компанията, казва, че притежава патента за технология за милиарди долари. Следващият логичен ход е тази система да бъде вградена в нещо, различно от камиони.

Самият Милтън работи по програмата за създаване на пикап от години.


Той смята, че е време на пазара да се появи пикап, който да може да издържи голямо натоварване или цял ден тежък труд. А и това не е първият път, в който Nikola хвърля ръкавицата към конкурентите си бранша. Миналата година фирмата представи воден джет и офроуд електрическо ATV.

Сега Милтън споменава някои наистина впечатляващи специфики за Badger, сред които пробег до 945 километра с един резервоар водород и до 480 километра пробег само на батерия. Пикапът би трябвало да може да генерира над 900 конски сили и да ускори от 0 до 100 км/ час за 2,8 секунди.

Badger може да функционира нормално до минус 30 градуса по Целзий и по думите на създателите си няма друг електрически пикап, който да работи при такива условия.

В добавка към това идва стабилност, която трудно се среща дори и в конвенционални автомобили. Пикапът може да потегли нагоре по наклон от 50 градуса без никакво забавяне - впечатляващо постижение, при положение, че общото му тегло надхвърля 8 тона.

Дължината на Badger е 5,89 метра, а ширината му е 2,18 метра.

Подобно задвижване на водород, каквото се среща в него, обаче поставя огромна дилема пред клиентите, които биха си купили Nikola. Проблемът е, че няма достатъчно изградена инфраструктура за зареждане.

Зарядните станции за водород са изключително редки дори и в Западна Европа и в САЩ, а в Източна Европа на практика не съществуват.

В Северна Америка най-много такива има в Калифорния, а в другите щати се броят на пръстите на ръцете.

Да имаш батерия, с която да изминеш 400 километра е известно успокоение в случая.

Затова не е учудващо, че Nikola сами ще се заемат с изграждането на водородни станции. Докато Badger влезе в серийно производство и стигне до пътищата, най-вероятно ще има поне малко повече зарядни станции.

Компанията производител все още не споделя кога точно планира да започне масовото производство на пикапа, като сред причините е, че направата му никак не е евтина. В тази насока Милтън споделя, че Nikola ще работи с друга компания, която ще прави немалко от частите за Badger, но отказва да посочи коя е тя.

Изпълнителният директор не посочва и цена, но трябва да се има предвид, че автомобилите, задвижвани от батерии, все още са с поне няколко хиляди долара по-скъпи от събратята си с двигатели с вътрешно горене.

Като добавим към това и технологията на захранване с водород, числото скача още нагоре.

А и колкото и амбициозен проект да е Badger, той ще срещне жестока конкуренция в сегмента си, когато излезе на пазара. До края на тази година по пътищата вече ще се движи изцяло електрическият Ford F-150, а General Motors планират да пуснат своя електрически Hummer не по-късно от края на 2021 г.

Дотогава трябва да е в масово производство и съответно продажба и откаченият Cybertruck на Tesla. "Badger е проектиран да се справя с всяко предизвикателство", лаконично отвръщат на това от Nikola.

 

Най-четените