Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Екология, лукс и спорт в Женева

Автомобилният салон в Женева показва посоката на развитие на индустрията
Електрическите автомобили вече са реалност
NSX е хибрид, но се надяваме, че ще е бърз като оригинала
Италианската красота е още жива
Както и стремежът на Ferrari към по-високи мощности
Три премиери на Rolls-Royce - след минути

Автомобилният салон в Женева, който за разлика от другите големи европейски изложения се провежда всяка година, и този път не разочарова феновете, медиите и дори самите участници. Защото, макар и за пореден път, на него се видя как ще изглежда автомобилостроенето след световната икономическа криза или пък за някои, как им се иска да изглежда индустрията след отминаването на най-трудните години.

Повечето компании отчетоха, че нещата са "както обикновено", но в "Палeкспо" някои акценти не можеше да бъдат пропуснати - дългогодишният участник в шоуто Saab сега не участва, Bentley настъпва на пазара на SUV модели и японските спортни модели се завръщат на европейския пазар. Още нещо, което също беше прието като изненада - отсъствието на китайски автомобилни производители, които в последните години демонстрират бърз напредък и апетит към пазари извън Китай.

Зелени и още по-зелени

През първото десетилетие на XXI век "зелените" автомобили са неизчерпаема тема, а в последните години покупката им в Европа означаваше и отстъпка, гарантирана от правителството. Психологическата граница при тези автомобили е отделянето на по-малко от 100 грама въглеводороден двуокис на километър и вече доста производители разполагат с такива модели. Тази година в Женева имаше специален павилион за тези автомобили, като на пезера вече излизат серийни електромобили, и в Европа, а развитието на другите алтернативи на автомобилите с двигатели с вътрешно горене също се развиват бързо. Естествено, заедно с електромобилите, голямата звезда беше Opel Ampera, получил наградата "Автомобил на годината на Европа" малко преди откриването на изложението.

Възходът на спортните автомобили

Toyota беше една от компаниите, които първо се насочиха към хибридните технологии, а другите също поеха по този път. За съжаление, това стана за сметка на спортните модели на марката, като това важеше и за другите японски компании. Сега обаче, с представянето на Toyota GT 86 и Subaru BRZ, вече е обърната нова страница. А и Toyota представи GT 86 заедно с класиката 2000 GT от 60-те години на миналия век. Honda пък показа концепцията NSX, която се появи и в Детройт, но под името на Acura, като концептът е със хибридно задвижване, но може би ще е бърз като оригинала с това име.

Поделението на Nissan - Infiniti също се насочи към спортните модели с Emerg-E Concept, а мощността на хибрида е 400 конски сили. Вече има два действащи прототипа и серийното му производство наистина е въпрос на време.

Италианска мода

Малките, но авторитетни дизайнерски компании в Италия все още се живи и не са загубили творческия си потенциал. В Женева публиката имаше възможност да види последните творения на дизайнерите от Апенините. Bertone отбеляза своята 100-годишнина с концепта Nuccio, кръстен на дългогодишния президент на компанията Нучио Бертоне и у вдъхновен от Stratos Zero. В Женева посетителите видяха макет на автомобила, но се предполага, че скоро ще има и движещ се прототип.

Pininfarina пък показа елегантния концепт Cambiano - автомобил с модерни линии, но и с поредица препратки към класическите модели от 50-те години.

А Guigiaro Italdesign продължава да създава впечатляващи модели дори и след като мина под шапката на Volkswagen. В Женева дебютира Brivido, но присъствието на VW не можеше да бъде избегнато - хибридно задвижване и мощност около 400 конски сили.

Супер автомобили

Заедно с екологичното течение и красивите идеи на италианските дизайнери, супер автомобилите бяха другата сериозна тема на изложението в Женева. Ferrari показа F12 Berlinetta, който идва на мястото на 599 GTB Fiorano. Автомобилът се задвижва от могъщ V12 мотор с мощност 740 конски сили - това ще е най-бързият сериен модел на Ferrari в историята на компанията.
Lamborghini също демонстрира отлична форма - чрез кабриото Aventador J - цената му е 2,1 милиона евро без ДДС и автомобилът е нещо повече от стилистично упражнение. Bugatti пък напредва към следващата версия на Veyron, на премиерата беше обявено, че Grand Sport Vitesse ще е с мощност 1200 конски сили от рекордьора Grand Sport и единственото смущаващо е, че тук става въпрос за роудстър.

Битката срещу Bugatti продължава малката шведска компания Koenigsegg - ревизираният Agera R беше една от звездите в Женева. В сходна ценова категория, но с по-различни динамични качества е версията Series II на трите модела Phantom на Rolls-Royce, като и при тях промените са интересни - 8-степенна предавателна кутия и нови LED светлини.

И накрая, с потенциал за по-сериозна масовост - Bentley EXP 9F - британската версия на вече познатите Porsche Cayenne и Audi Q7. Дизайнът на модела, особено що се отнася до екстериора е спорен, но всичко друго е в най-добрите традиции на Bentley - скъпо и много качествено.

 

Най-четените