С Tesla Model Y Мъск завзема SUV-сектора и гледа към Марс | webcafe.bg
Autocafe

С Tesla Model Y Мъск завзема SUV-сектора и гледа към Марс

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe
15.03.2019, 12:52 (обновена 17.03.2019, 14:31)
tesla model y

Снимка: © Tesla.com

Спортен, просторен и бърз - новият модел на компанията

Когато Илон Мъск не изпраща Falcon-и в Космоса и не води битки за милиони с американските борсови регулатори, се занимава и с производство на електромобили, а амбициите му в Tesla са не по-малки, отколкото тези да завземе космическата индустрия.

Целта на Мъск е да докаже, че автомобилната индустрия има само едно бъдеще и то е в електричеството.

Model Y е доказателство за това - изцяло електрически SUV от среден размер, достъпен за американския и западноевропейския пазар, с характерен за Tesla дизайн. Феновете на марката ще трябва да почакат до втората половина на 2020 г., за да притежават кола от серията Y.

Електромобилът беше представен на 14 март в базата в Хоторн, Калифорния, и е създаден с намерението да се превърне в най-успешния и най-продаван електромобил, направен от компанията на Мъск.

Model Y е SUV с пробег от около 370 км с едно зареждане на батерията.

С него Tesla навлиза в най-доходоносния автомобилен сегмен, като цената ще варира от 47 до 60 хил. долара. Все пак приоритет при изпълнението на предварителните поръчки ще са по-скъпите модификации. След тях ще започне производството и на поръчките за по-евтините версии на Model Y. И в двата случая клиентът получава нисък и много компактен SUV с панорамен покрив над купето.

Срещу повече пари идват екстри като софтуер за автономно управление (засега е твърде спорен като ефективност), както и опция за трети ред от седалки. Цвят, различен от черния, също ще се заплаща допълнително.

Багажникът е с обем от 1.9 кубични метра, което го прави конкурентен на този на Grand Cherokee Jeep. Според производителите Model Y притежава възможностите на SUV, но при шофиране се усеща като спортна кола. Ускорява от 0 до 100 км/ч за малко под 5 секунди, но по-скъпата модификация ще успява за 3,8 секунди. По-просторен е от Model 3 и се очаква да е още по-безопасен от него.

Интериорът обаче е почти същият като този на Model 3, както и частите под капака.

Затова и Model Y се възприема като лесен за производство и относително евтин за Tesla, които наскоро затвориха много от физическите си магазини и преминаха към онлайн продажби, за да оптимизират цената.

Илон Мъск все пак е оптимистичен за продажбите на новия си модел.

Той очаква Y-серията да се продава повече от Model 3 и Model X, взети заедно.  Освен това подчертава, че колата ще идва с почти всички екстри дори и на базовата си цена, а оттам нататък ще е въпрос само на софтуерни ъпдейти, каквито ще има регулярно. Много от тях ще са насочени към подобрението на самоуправлението на електромобила.

Най-вероятно Model Y ще се прави в Гигафабриката в Невада, но не се знае и дали компанията ще успее да обслужи достатъчно бързо поръчките за новата Tesla.

Отне почти три години, докато Model 3 достигне обещаната от Илон Мъск цена от 35 хил. долара, а междувременно "от кухнята" изскочиха куп мръсни подробности като немарливо производство, опасно за работниците, аварии в заводите и производство на макети, които по никакъв начин не могат да се движат като нормален автомобил.

В крайна сметка през 2018-а фирмата достигна поставените си цели за производство и навакса забавянето при Model 3.

Закъснението не беше огромна изненада - имаше 455 хил. предварителни поръчки за Model 3, без да е произведена нито една бройка от серията. При Model Y също няма гарация, че финансовите и логистични проблеми на компанията ще се разрешат.

Явно ситуацията никак не е лесна, защото Мъск каза, че 2018-а се е усещала "като пет години в една" и че е била една наистина много интензивна и натоварена година.

А пред него е почти цялата 2019-а, да не говорим, че по време на презентацията на Model Y бизнесменът смело каза, че до 10 години Tesla ще има не само по пътищата на Земята, но и на Марс.

Oще: model 3  model y  tesla  tesla model 3  tesla model y  автомобили  електромобил  електромобил tesla  илон мъск  марс  производство 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.