Divo - новият лимитиран звяр на Bugatti | webcafe.bg
Autocafe

Divo - новият лимитиран звяр на Bugatti

Webcafe по Popular Science
29.08.2018, 15:10 (обновена 31.08.2018, 12:22)

1 от 6 снимки Назад Напред

Bugatti Divo

Снимка: © Bugatti

Новият спортен автомобил е базиран на Bugatti Chiron и същевременно е по-бърз, но и по-бавен от него. Как обаче се получава така?

Bugatti Chiron (вероятно) е най-бързият шосеен автомобил в света. Ако активирате специалния "Top Speed" режим, той е електронно ограничен до скорост от 420 км/ч. От Bugatti обаче посочват, че реалната върхова скорост без ограничение ще е най-вероятно повече от 450 км/ч.

Компанията вече обяви новия си модел – Bugatti Divo. Супер спортният автомобил е изключително лимитиран – ще бъдат създадени едва 40 бройки като всяка от тях струва 5 милиона евро. Без да са готови, колите вече са разпродадени на хора, които притежават и Chiron.

Кръстен е на френския състезател Албер Диво, който през 20-те години на миналия век два пъти печели прословутото състезание "Тарга Флорио" по планинските пътища на Сицилия с Bugatti.

В случая на Divo говорим за автомобил, който е едновременно и по-бърз, и по-бавен от Chiron, върху който е базиран. Как се получава така?

Chiron е създаден с идеята да е изключително комфортен като същевременно ускорява до 100 км/ч по-бързо, отколкото самолет Boeing 747 при излитане. Това означава, че на права отсечка колата е умопобъркващо бърза.

Divo, от своя страна, е с електронно ограничение на скоростта до "само" 379 км/ч. То обаче може да премине през прословутата пръстенообразна писта Nardo с осем секунди по-бързо от Chiron.

Nardo е собственост на Porsche – друг дъщерен бранд на VW AG, също като Bugatti, и често се използва при разработката на спортните коли от висок клас.

Инженерите на компанията са отделили месеци в опити да направят Divo възможно най-бърза при завоите чрез премахване на около 35 килограма от тежестта и осигуряване на 90 кг повече притискаща сила (downforce или сила на тежестта). Колата притежава същия осемлитров 16-цилиндров двигател с 1479 конски сили като Chiron, но благодарение на новите си аеродинамични елементи генерира около 455 килограма обща притискаща сила.

Тя е мярка за това в каква степен въздухът, минаващ над колата, я притиска към земята. Мислете за това като за обърнат самолет – вместо да издига колата, за да полети тя, то я притиска към земята при завои.

Повече притискаща сила се равнява на повече скорост, когато се взимат завоите. Оттам идва и разликата. Или както казва президентът на Bugatti Щефан Винкелман: "Divo е създаден за завои".

По колата има множество подобрения, чиято цел е да насочват въздуха точно там, накъдето инжeнерите на компанията искат. Хиперагресивната, напомняща за изтребител предница намалява съпротивлението, докато в същото време подобрява движението на въздуха около колата. Предният спойлер спомага за по-голям натиск към земята, а също така насочва въздуха навътре, за да подобри охлаждането.

Въздухът може да е от основно значение за скоростта на Divo, но също така играе основна роля и за спирането на колата. Има четири различни зони, от които въздух се насочва към спирачките, за да ги поддържа хладни. Защото все пак с високата скорост идва и голямата отговорност... спирачките ти да не прегряват.

Покривът на колата създава въздушен канал, което помага за насочване на въздуха към отделението на двигателя. В задначата част на колата е масивният 180-сантиметров заден спойлер, който е с 23 процента по-широк от този на Chiron. Неговата височина може да се регулира. Прави го и автоматично в зависимост от избрания режим за шофиране и условията на пътя.

Същевременно налице са множество козметични промени, чиято идея е да са своеобразен поклон към работата на Bugatti в началото на 20-и век, когато компанията изработва купета на автомобили и ги прикрепя към съществуващи шасита.

Промяната в дизайна има за цел да покаже, че Divo е самостоятелна кола, а не просто някаква модификация на Chiron.

40-те коли ще изкара над 200 милиона евро на Bugatti, макар че не се знае каква част от парите всъщност покрива разходите и каква ще е чистата печалба. Един стандартен Chiron се продава на цени, които започват от 2,4 милиона евро.

Oще: bugatti  bugatti chiron  bugatti divo  автомобил  бугати  скорост  спортни автомобили 


Още от Премиера

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.