Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger

5 местният спортен седан обещава да бъде най-бързия автомобил в историята на KIA Снимка: Kia Stinger
5 местният спортен седан обещава да бъде най-бързия автомобил в историята на KIA
Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger Снимка: Kia
Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger Снимка: Kia
Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger Снимка: Kia Stinger
Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger Снимка: Kia Stinger
Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger Снимка: Kia Stinger
Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger Снимка: Kia Stinger
Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger Снимка: Kia Stinger
Една мечта се превърна в реалност - KIA Stinger Снимка: Kia Stinger

На световното изложение в Детройт, където преобладават премиери на американски автомобилни компании, КИА Моторс представи КИА Stinger 2018. Петместният спортен седан обещава да бъде най-бързият и най-луксозен автомобил в историята на компанията.

Stinger ще се предлага с избор от 2 турбо мотора. Единият е 2 литров 4-цилиндров турбодвигател Theta II, с 255 к.с. при 6200 об./мин. Максималният въртящ момент от 353 Нм се достига при 1400 до 4000 об./мин.

Другият е 3,3 литров двигател Lambda II туин-турбо V6, 365 к.с. при 6000 об./мин. и  максимален въртящ момент от 510 Нм при 1300 до 4500 об./мин. Този Stinger ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди и достига максимална скорост от 269 км/ч.

В Европа моделът се очаква до края на 2017 година.

"За разлика от всяка друга КИА досега, Stinger е автомобил-мечта за нас и днес тук, в Детройт, именно тази мечта се превръща реалност, след години на отдаденост и упорит труд от страна на вдъхновена група дизайнери, инженери и мениджъри от цял свят", каза Орт Хедрик, вицепрезидент Продуктово планиране, КИА Моторс Америка.

Всичко започва с представянето на концепцията GT на автосалона във Франкфурт през 2011 г. Критиците тогава определяха съдбата на GT концепцията като неосъществима мечта на корейския бранд, популярен с производството на надеждни автомобили за масовия пазар. През последните пет години обаче творческата искра се пренесе от сферата на въображението в реалността.

Дизайнът на изцяло новия КИА Stinger 2018 е разработен под прякото ръководство на Петер Шрайер и талантливия му екип от дизайнери във Франкфурт.

Дизайн

Stinger има силно изразителната предна част, стегнат страничен силует, и задна част, която излъчва непоколебима мощ. Стойката на колата внушава атлетична увереност.

За убедителното му присъствие на пътя голямо значение имат пропорциите на задния мост, удълженият преден капак и късият преден надвес, увеличеното междуосие за по-просторно купе, както дългият и подсилен заден надвес.

Широката следа на предните и задни колела, заедно с вдлъбнатите контури на вратите, подчертават мощността и динамиката на Stinger. Фронталните въздуховоди, хрилете в калниците, плавната форма на шасито и интегрираният заден дифузьор, допълнително подчертават ефективната му аеродинамика.

Моделът е с четири овални ауспуха. Отличителната за КИА радиаторна решетка тип „тигров нос" е вплетена между ефектни LED фарове.

Интериорът осигурява необходимото пространство за максимално удоволствие от шофирането, в съчетание с лукс и комфорт. Тапицерията е от висококачествена мека на допир, фина кожа, която покрива седалките с характерен дълбок контур. Шофьорската седалка допълнително е снабдена с активно дишаща облегалка и ергономични опори за максимална стабилност и оптимален комфорт.

Предното табло е разположено в удобна хоризонтална равнина. Централната конзола е интуитивно разделена на две специфично обособени зони: за управление на ентъртейнмънт системата, разположена под голям цветен интерактивен сензорен екран, и регулиране на климатично-вентилационната система.

На разположение на водача е масивен, облицован с кожа волан, както и индивидуален навигационен компас с избор между аналогова и цифрова визуализация. Красиво оформените измервателни уреди са с ефектни метални пръстени и червени стрелки.

Вдъхновени от аеронавтиката ефектни вентилационни отвори са разположени в предната и задната част на автомобила, а салонът е декориран с хромирани детайли. Благодарение на удълженото междуосие колата дава предостатъчно място за краката на пътниците както отпред, така и отзад, докато ниската позиция на седене гарантира обширно пространство над главите на водача и всички пасажери.

Шаси

Първата визия на Алберт Бирман след назначаването му в КИА през декември 2014 г., начело на отдела за тест и разработка на High Performance автомобили е за кола, която да съчетае своя красив дизайн с изключително удобство и премиум усещане зад волана.

„За мен Stinger е нещо много специално в семейството на КИА", отбелязва Бирман. "Никой не очаква от КИА да представи автомобил, който изглежда именно по този начин и може да предизвиква такова удоволствие от шофирането. Тук виждаме един напълно различен модел."

Изборът на основните производствени параметри на каросерията за Stinger е от съществено значение и затова инженерите на марката внимателно проучват многобройните си конкуренти.

Междуосието от 2905 мм е по-голямо от това на Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW Серия 4 Gran Coupe и дори на Lexus GS или Mercedes-Benz CLS. Общата дължина от 4830 мм и ширина от 1870 mm на модела надхвърлят параметрите на конкурентите в сегмента и гарантират много удобства в едно впечатляващо обширно пространство.

Багажното отделение на Stinger е по-голямо от това на конкурентите в сегмента. Моделът разполага и със система Smart Trunk за автоматично отваряне и затваряне капака на багажника.

Шасито на Stinger e изработено от 55% усъвършенствана високоякостна стомана, a изключителната му твърдост допринася за намаления шум, както и за ограничените вибрации и нискочестотни трептения на каросерията (NVH).  Stinger е оборудван с MacPherson предно окачване и многораменно задно окачване.

Характеристиките на амортисьорите и управлението са приоритет при проектирането на автомобила и могат да бъдат модифицирани от водача чрез специалната система за електронно регулиране на окачването - Dynamic Stability Damping Control.

Реагирайки адаптивно на действията на водача, в зависимост от условията на пътя и стила на шофиране, Stinger се отзовава максимално гъвкаво на всяка една ситуация, благодарение на системата, с която се омекотяват вибрациите от предния мост в съчетание с една още по-стабилна задна част на автомобила. При високи скорости стабилността се постига чрез втвърдяване на предните амортисьори и омекотяване на задните. Системата e достъпна чрез петте режима на управление: персонален, еко, спорт, комфорт и смарт.

Палитра от двигатели

КИА Stinger е оборудван с второ поколение 8-степенна автоматична скоростна трансмисия със задно предаване. Със своята премиера при луксозния седан K900, скоростната кутия е проектирана от КИА за адаптивно превключване и оптимална ефективност при разхода на гориво. С по-честото приложение в авиацията и при двигатели в състезателни автомобили, в този модел КИА за първи път залага на трансмисия с преобразувател на въртящ момент CPA (Centrifugal Pendulum Absorber) с цел да редуцира торсионните вибрации, които оказват влияние на задвижващите агрегати. Както и при окачването и кормилното управление, така и при задвижването съществуват до пет различни режима за смяна на скоростите чрез електронната система.

Със съзнанието, че страстните шофьори съвсем не винаги могат да разчитат на идеалните климатични пътни условия, Stinger е първият седан на КИА, който се предлага със задно задвижване или задвижване на всички колела.

За оптимален контрол при влажно или сухо време системата на задвижване на четирите колела AWD разполага и с Dynamic Torque Vectoring Control. Системата следи за действията на водача и условията на пътя, като при нужда автоматично подава допълнителна мощност или спирачна сила към отделните колела, за да се гарантира подходящо управление и при много тежки метеорологични условия. Автомобилите със задно задвижване могат да се възползват от предимствата на механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.

Моделите с 2,0 литров 4-цилиндров турбодвигател са с 225/45 R18 гуми, а 3,3 литровите V6 са с гуми от висококачествен каучук с различен размер: 225/40 R19 отпред и 255/35 R19 отзад.

Спирачните дискове Vented Brembo са стандарт при 3,3 литровия туин-турбо мотор. Комбинирани са с преден спирачен апарат с четири бутала и заден спирачен апарат с две бутала.

Авангардни технологии и удобство

Автомобилът идва със серията от системи в помощ на водача - ADAS (Multiple Advanced Driver Assistance Systems).

Нова система DAA (Driver Attention Alert) предупреждава водача по време на шофиране. Тя постоянно следи неговите действия и поведението на автомобила с готовност да задейства предупредителен звуков сигнал при отчетено съществено спадане на нивото на внимание по време на шофиране.

Системата за предотвратяване на челен сблъсък FCA (Forward Collision Assistance) с интегриран режим на самостоятелно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и функция за разпознаване на пешеходци предупреждава водача за опасността от потенциален сблъсък с друго превозно сродство или пешеходец, като асистира безопасното спиране на автомобила.

Интелигентната система за контрол на дистанцията ASCC (Advanced Smart Cruise Control) поддържа постоянно предварително зададената дистанция между Stinger и превозното средство пред него и може да осъществи цялостно спиране на автомобила в натоварен трафик. Системата за поддържане на траекторията в лентата на движение LKA (Lane Keep Assist) предупреждава водача чрез звуков сигнал и активно влияе на волана с цел поддържане изрядната позиция на автомобила в избраната пътна лента. Системата за предупреждение за напречен трафик зад автомобила RCTA (Rear Cross Traffic Alert) сканира пространство зад превозното средство при напускане на паркомясто и предупреждава водача със звуков сигнал при установяване на всяко движение.

Внимание е отделено и на технологиите за свързаност, развлечение и информация в автомобила, които в днешно време са също толкова важни колкото удоволствието от динамично шофиране.

Stinger ще се предлага с нова палитра от най-съвременни информационно-развлекателни технологии. Регулируемият на височина хед ъп дисплей (HUD) проектира важната за водача информация на предното стъкло - скорост, навигация при предстоящ завой, настройки на аудио системата и автопилота, информация за мъртвата зона. В централната конзола е интегрирано и безжично зарядно устройство за смартфон.

Stinger предлага три вида аудио системи. Базовата аудио система за 2,0 литровия турбодвигател е с шест тонколони и 7" сензорен екран с най-новата версия на UVO.

Стандартната система за 3,3 литровия туин-турбо е с девет тонколони и с добавен външен усилвател.

Премиум аудио системата е Harman/Kardon с мощност 720 вата и външен усилвател. Тя е с 15 тонколони и първите за КИА субуфери, вградени под седалките на водача и пасажерите.

Системата включва и Clari-Fi, патентована технология за възпроизвеждане на музика, която възстановява звукови сигнали, загубени в процеса на дигитална компресия. Тази технология възвръща качеството на слушане от всеки компресиран цифров източник. Системата е оборудвана и с технологията QuantumLogic, която извлича сигнали от оригиналния запис и ги интегрира в автентична многомерна акустична панорама за възпроизвеждане с ясен, изчистен и изключително прецизен звук.

 

Най-четените