Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Helios - красота от Icon

Helios на Джоната Уорд ни връща в ерата на първите автомобили с аеродинамични форми
В алтернативния свят на Уорд автомобилните дизайнери черпят вдъхновение от самолетите
Първи скици на модела с питанки за задвижването и работата на аеродинамиката
Купе с места за пет човека - Helios ще е нещо повече от специално
Уорд вече разработва отделни детайли - като шибедаха на Helios

Чували ли сте за Джонатан Уорд и компанията Icon? По-вероятно, не. Те се занимават с една простичка, но изключително трудна задача - да създават най-добрите SUV автомобили в света. Което означава да преработват и доработват вече съществуващи модели според желанието и нуждите на клиентите им, като в някои случаи на практика ги превръща в нови коли. Услугите на Icon са адски скъпи, но това ли прави впечатление на клиентите на компанията, базирана в Лос Анжелис.

Сега Джонатан Уорд има нова идея, която може да доведе до създаването на един от най-красивите автомобили в света и в същото време да се окаже финансов крах. Не че историята не познава зрелищни провали точно по тази рецепта.

Уорд вече показа скиците на модела Helios, който е уважителен цитат към аеродинамичните автомобили от 30-те години на миналия век, но под обтекаемите му форми ще намерят място най-съвременните технологични решения в областта на автомобилостроенето. Според виждането на Джонатан, Helios обединява естетиката на класическото автомобилостроене и аеродинамичните форми на самолетите от периода между двете световни войни, освен това точно този автомобил ще е един вид възраждане на класическите решения при създателите на каросерии - също отдавна забравен епизод от развитието на индустрията.

„Повечето от нашите проекти досега са вдъхновени от класически возила, но сега вдъхновението ми идва от пресъздаването по нов начин на някои класически модели и форми - обясни Уорд. - Най-интересният начин да направиш това е да почетеш определен период от развитието на дизайна или пък определен дизайнерски език. Аз и екипът ми много често си мислим какво би станало, ако историята се беше развила по малко по-различен начин, това щеше да се отрази и на автомобилите, нали? Това „ревизионистично" отношение натовари мозъка ми с много идеи и теоретични решения."

Така Уорд създава алтернативен свят, от който идва Helios. В този свят автомобилните дизайнери приемат формите и решенията на авиационната индустрия от 20-те години, когато Голямата депресия и Втората световна война са още в бъдещето. Също така в света на Уорд качеството винаги има предимство пред количеството.

И тук се появява желанието на Уорд да работи с Tesla.

„Това е заложено в идеята, върху която е основана Icon - ретро дизайн, съчетан с най-добрите и съвременни технологии, които може да ни предложи индустрията - допълва Уорд. - Затова и смятам, че най-добрата платформа, върху която да изградим Helios може и трябва да дойде от Tesla. Уважавам много тази компания, както и съзидателният дух на господин Мъск, а и смятам, че Model S е вълнуващ за каране."

Конкретно обаче интересът на Уорд е насочен и към системата с два електромотора за задвижване на четирите колела, която трябва да се появи в новия SUV на Tesla - Model X.

„Искаме да използвам платформата на Model X - система за 4х4, която може да се изключва, над 500 километра пробег, чист електромобил и да добавя към това един отдавна забравен дизайнерски език", допълни Уорд.

От Icon признават, че идеята на Уорд засега е на етап скици, така че развитието на концепцията тепърва предстои. Въпреки че Уорд е уверен, че каросерията ще е изцяло алуминиева, автомобилът ще е с пет места и освен това вече мисли за първите собственици на Helios.

„Ще ви дам един пример - имах среща с Ралф Лорън, трябваше да говорим за нещо друго - разказа Уорд. - Той изобщо не подозираше, че искам да обсебя разговора с идеите ми за Helios, както и да го накарам да си купи такъв автомобил. Повечето коли, които са в колекцията му не стават за каране, освен McLaren-а, така че доводите ми са правилни."

 

Най-четените