Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Range Rover Sport - ключът към Сенчестото царство

Range Rover Sport ще ви предложи лукс и висока проходимост
Sport е добил по-елегантни черти
Уредите се следят лесно и са добре четими
Интериорът е добре подреден и тих

Помните ли диалога между Муфаса и Симба в ''Цар Лъв''?

''Виж, Симба. Всичко докоснато от светлината е нашето царство.''
''Всичко докоснато от светлината,'' казал Симба. ''А онази сенчеста местност?''

''Тя е извън нашите граници. Никога не трябва да ходиш там, Симба.''

Култови фрази като тази ни дават кураж да се изправим и преодолеем всички опасности в живота. Като малък, тези мъдри мисли ме подминаваха... просто чаках Пумба да избухне в песен.

Истината е, че във всекидневието не срещаме безброй опасности и трудности, като същото важи за автомобилите.

Може да звучи странно, но е логично. Защото тук става дума за новия Range Rover Sport. Имаше време, когато високопроходимите автомобили излизаха от фабриката, готови да се изкъпят в кал и покорят всякакви върхове. Днес „паркетните всъдеходи" са новата мода, проектирани за градската джунгла и някой друг тротоар. Наистина способните катерачи се броят на пръсти. Това е така, защото купувачите търсят повече пространство от старото комби, и способността да изкатерят черният път на село. Тежката артилерия е само за фенове и така наречените „правоверни последователи".

Като малкото лъвче Симба, от Land Rover се целят в точно тази сенчеста местност, където малцина се осмеляват да стъпят? Изобщо, как се създава луксозен и спортен всъдеход? Като кръчма с бална зала...или митрополит зад волана на Lincoln... ах. Както ми беше казал един гумаджия: „Такъв филм няма"'.  За да разберем наистина, трябва да скочим зад волана.

В интериора цари църковна тишина, а благородните материали ви радват като майчина прегръдка. Изобщо, вниманието към детайла на всички продукти от линията Land Rover е огромно, а при Sport, то е почти фанатично. Покритото с кожа табло ухае на качествен портфейл, а всички превключватели са старателно скрити и ненатрапчиво разположени. Елегантността е била главен приоритет още от началото. Освен скритият бутон за безкрайните офроуд режими, нищо не подсказва за мръсната и кална душа която се крие под лъскавите ламарини.

Това винаги е била магията. Зад волана на Range Rover, човек се превръща в цар. Има нещо в тях което те кара да се чувстваш успял, и някак си привилегирован. Самата позиция на седене създава усещането за уют и безскрупулно надмощие. Малко автомобили могат да ви накарат да се чувствате специални, без даже да сте стартирали мотора.

Двигателят в автомобила на снимките е 3-литров дизел с 292 конски сили, но още по-важно - има 600 Nm максимален въртящ момент. С такава цифра могат да се похвалят само моделите на AMG и други подобни компании. Малко след като свикнете с мекото подаване на мощността, изпреварванията се превръщат в детска игра, а всеки светофар - в стартов сигнал. Дори с този ''малък'' двигател, Sport се устремява напред като ужилен, а приятното боботене нежно пробива невероятно добре шумоизолираният интериор. Желаете ли повече мощност, Sport се предлага с 4,4-литров дизел и 5-литров бензинов двигател с 510 конски сили.

Но нека разгадаем какво се крие зад думичката ''Sport'', така ярко акцентирана на задния капак. В права линия стана ясно, че шега няма. 0-100 км/ч отнема съвсем нормалните 7.2 секунди, обаче гореспоменатият въртящ момент сякаш изкривява реалността, и ви променя представата за времето. Всяко подаване на газ издига предницата заплашително и ви избутва напред като приливна вълна.

Въпреки изцяло алуминиевата си конструкция и спестените 500 кг в сравнение с предишните модели на Sport и Vogue, не очаквайте неутрално и спортно поведение дори с помощта на прекрасното въздушно окачване. От друга страна, огромните гуми (275/45/21) предлагат толкова много сцепление, че сякаш страничните прагове хвърлят искри в завоите, а вие се залепяте на стъклото или направо емигрирате към пътническата седалка.

Sport e ненадминат с възможността си да ви предостави едно наистина интересно шофьорско изпитание което макар и не много спортно, е приятно ангажиращо и наистина задоволяващо. Sport не е толкова спортен, колкото забавен зад волана.

И сега е време да поговорим за поведението на този едър спортяга извън пътя. Със способността си да гази във вода с дълбочина до един метър, Sport демонстрира сериозни амбиции. Разбира се физичните закони не могат да бъдат отречени, обаче усещането да газите в кал до коленете докато се наслаждавате на звука на прекрасната аудиосистема Meridian с 23 говорителя, обграден от кожа и дърво, е доста сюрреалистично.

Както споменах по-рано, настройките за шофиране извън пътя са толкова много, че ще ми отнеме поне още няколко страници за да ги опиша. Най-лесно за повечето шофьори обаче ще бъде да поверят настройките на компютърната система като оставят бутончето на „Auto". При тези условия Sport се справя повече от адекватно във всякаква ситуация. Даже мога да кажа, че лекотата с която Sport преодолява препятствия е на моменти плашеща.

Разбира се, дори в света на богатите нищо не е перфектно. Като за начало, софтуерът на навигацията и развлекателните системи е непроменен от няколко години като работи сравнително тромаво, а боравенето с него разсейва доста, дори когато сте свикнали с особеностите му... Недодяланите врътки, чрез които се настройва височината на подлакътниците, също дразнят с дизайна си, сякаш зает от „социалистическия материализъм". И тъй като не идват от там, интересно е кой се е сетил да ги оформи така.

Но създаденото от човешки ръце никога не е перфектно, а когато проблемите едвам запълват цял параграф ни става пределно ясно, че с новите Sport и Vogue, Land Rover са дали всичко от себе си, за да възстановят блясъка на позападналата през годините марка.

Но нека бъда съвсем честен с вас. Range Rover Sport стои доста по-високо от най-добрите германски представители в този клас. И въпреки високата цена от 186 000 лева (120 00о лева е базовата му цена), Sport предлага дизайн и оборудване присъщо на лимузини от още по-висок клас.

Преди време се убедихме, че е възможно митрополит да се вози на черна лимузина, а днес, че Land Rover е създал наистина забавен за шофиране високопроходим автомобил, който се носи като лимузина и гази като танк. Може да не се изправя пред много трудности във всекидневието, но случи ли се веднъж, Sport ще бъде подготвен. Или с други думи, с него сенчестата част в периферията може да стане вашето царство.

 

Най-четените