Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Възраждането на бразилския Alpine

Willys AW 380 Berlinetta дебютира на автомобилното изложение в Болоня
Формите на спортното купе са впечатляващи
Заемките от Alpine A108 се виждат с просто око
Автомобилът се задвижва от 3,8-литров 6-цилиндров боксер с две турбини
Всеки един от тези автомобили ще струва 380 000 евро
Предницата повтаря формите на А108 и А110
Италианците от Viotti ще сглобят още 109 коли

Как ви звучи следната история: малка италианска компания възражда бразилска автомобилна марка, станала известна в миналото със своя вариант на легендарния Renault Alpine A108? Интересно, нали?

На автомобилното изложение в Болоня се случи точно това. Италианската компания Maggiora съживява бразилската Willys, която не съществува от 51 години и представя впечатляващото спортно купе AW 380 Berlinetta, чийто дизайн е повлиян от Alpine A108. Всичко съвпада.

През 60-те години на миналия век Willys произвежда в Бразилия вариант на А108, който за пазарите в Южна Америка носи името Interlagos.

При създаването на AW 380 Berlinetta обаче вече не участва Renault - френският гигант развива собствена модерна версия на легендата Alpine -първо с британците от Caterham, а след това самостоятелно.

AW 380 Berlinetta ще задвижва от 3,8-литров 6-цилиндров боксер с две турбини, който осигурява мощност 610 конски сили при 6750 об/мин. Максималният въртящ момент на мотора е 830 Nm при 4500 об/мин. От Willys не съобщават откъде идва двигателят, но се предполага, че става въпрос за мотор, поръчан на Porsche.

Трансмисията е 6-степенен автоматик с възможност за смяна на предавките с перца на волана, а максималната скорост на купето е 340 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема точно 2,7 секунди.

Maggiora е базирана в Торино и е вече 93 години в автомобилния бранш, но производството на AW 380 Berlinetta е поверено на друга италианска компания - Carrozzeria Viotti, която трябва да сглоби 110 бройки от модела. Производството започна през януари, а първата кола, показана в Болоня, вече е продадена. Цената на всеки един от тези 110 автомобила е 380 000 евро. Възраждането на легендите винаги струва скъпо.

 

Най-четените