Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дали Chevrolet Volt е за идиоти?

Шефът на Audi America коментира остро хита Chevrolet Volt
Шефът на Audi America коментира остро хита Chevrolet Volt

Президентът на Audi America Йохан де Нишен се озова насред невероятна медийна буря, след като издания от цял свят цитираха негова реплика, че "Chevrolet Volt е кола за идиоти". Медийната лавина толкова бързо набра скорост, че Де Нишен трябваше да обяснява думите си със специално изявление.

И сега Де Нишен обяснява, че като е употребил репликата за идиотите, не е имал предвид точно Volt, а се е усъмнил в това дали електромобилите са приложими в нашата действителност.

Де Нишен се усъмни в няколко аспекта от експлоатация на електрическите автомобили, но най-негативно коментира цената от 40 000 долара, която Chevrolet е поставил на Volt.

"Увеличението на цената с 50 процента или нещо подобно спрямо съизмерим с Volt автомобил с бензинов двигател не може да бъде компенсирано с икономиите от намаления разход на гориво - заяви Де Нишен. - Единственият начин да се компенсира изключително високата цена на Volt са субсидиите в цената, които се плащат от данъкоплатците. Съмнявам се дали това има икономически смисъл."

Де Нишен допълни, че се притеснява и от въздействието на електрическите автомобили върху околната среда. Самите електромобили не отделят вредни емисии, но според Де Нишен, ако електрификацията на автомобилите в световен мащаб се засили, то "емисиите на парникови газове ще се увеличат и вместо ауспусите на автомобилите, те ще бъдат отделяни от комините на фабриките, които горят въглища".

Въпреки съмненията на Де Нишен, Audi продължава разработката на собствени хибридни и електрически автомобили, като най-вероятно поне един такъв модел ще дебютира на автомобилния салон във Франкфурт през есента. Но засега основното предимство на Audi са дизеловите технологии, така че в близко бъдеще, политиката на марката ще стъпва на "чистите дизели" вместо на електромобилите.

 

Най-четените