Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Renaut Koleos: от какво повече имаме нужда?

Знаете, че някои части от автомагистрала „Тракия" са истинско предизвикателство за здравето на бъбреците, но с този модел може спокойно да пътувате и по нашите пътища, без да псувате лошото им състояние
Знаете, че някои части от автомагистрала „Тракия" са истинско предизвикателство за здравето на бъбреците, но с този модел може спокойно да пътувате и по нашите пътища, без да псувате лошото им състояние

Ако сте запознатите с пирамидата на потребностите на Маслоу, вероятно знаете, че според нея човек има пет вида потребности: физиологични (храна, вода, сън, здраве, секс), екзистенциални (подслон, безопасност, обезпеченост), социални (социални връзки, общуване, привързаност, загриженост за другите и внимание към себе си), престижни (самоуважение, уважение от страна на другите, признание, постигане на успех и висока оценка, развитие в работата) и духовни (познание, себереализиране).

С цялото ми уважение към работата на американския психолог, бих добавила още един пласт човешки потребности към пирамидата: тази от свободно придвижване по удовлетворителен начин.

Пристъпвам към задоволяването й с тестдрайва на новото Renault Koleos - новият флагман на марката.

Когато стане дума за SUV, често хората си представят скъп, едър и луксозен автомобил. В случая на Koleos изваждаме от словсъчетанието "скъп". Останалото е налице, заедно с удоволствие от шофирането и използването на интериорните глезотии, предоставени от дизайнерите на Renault.

Още от пръв поглед, моделът прави впечатлние с внушителните си размери и дръзкия си екстериор. Предната част е доста агресивна, а хромираните елементи и открояващия се LED Pure Vision светлинен подпис карат шофьора да се чувства донякъде поласкан, че се качва на такава машина.

Интериорът също не отстъпва на цялостната визия. Признание заслужава наистина огромния, поставен вертикално "таблет", чрез който може да се управлява почти всичко в автомобила, при това със завидна скорост на менютата, което често е проблем дори при "премиум" марки SUV.

След като добавим голямото пространство във всички посоки на купето, избора на постоянно задвижване на четирите колела за шофиране извън пътя и технологиите в помощ на водача, се получава доста успешна комбинация за дълъг и приятен път, без да трябва да разчитаме на пътната мрежа твърде много.

А с този тест тя ни води към морето. С излизането от София, Koleos веднага показва истинския си характер на автомобил, който може да превози голямо семейство на изключително дълги разстояния, без умора за водача и дискомфорт за пътниците.

Прочутата "френска возия" е запазена и доста осезаема при дори откровено лоша пътна настилка. Знаете, че някои части от автомагистрала „Тракия" са истинско предизвикателство за здравето на бъбреците, но с този модел може спокойно да пътувате и по нашите пътища, без да псувате лошото им състояние.

На задната седалка пътуват хора с лаптопи, които работят спокойно, докато аз шофирам. Седалките са много удобни и дават чудесна странична опора за тялото. Освен това, интериорът е много добре обезшумен и гарантира спокойствието на пасажерите.

Ако търсите спортна возия с резки движения, дрифтене и диво шофиране с въртене на гуми, Koleos ще ви разочарова. Това не е джет, предразполага към селташки изпълнения на пътя, а голям и сигурен кораб, който ще ви закара от точка А до точка Б, без да ви измори или отегчи.

Когато пристигаме до къмпинга, който е нашата точка Б, се изсипваме от колата с леко учудване: няма изтръпнали крайници, замаяни глави и желание да се проснем на някое легло с чисти чаршафи. Koleos ни е доставял достатъчно количество комфорт, за да сме готови за къмпингарско изживяване, без да мрънкаме.

След късен плаж и вечеря с пресен кефал лягаме по палатките, а когато посред нощ се събуждам и обхождам импровизирания ни лагер, забелязвам, че в колата има някой. Оказва се, че е един от пасажерите ни, който се е изкривил на дюшека в палатката и спи на задната седалка. На другата сутрин се оказва, че е свеж като репичка и няма гръбначно изкривяване.

Толкова за комфорта на седалките и интериора.

Нека не забравяме обаче, че караме SUV. Sport utility vehicle, не „джип". Което морално ни задължава да го изпробваме на лек офроуд. Реализираме го в близост до река Караагач и нарушаваме спокойствието на ято патици. С 210 мм пътен просвет Koleos може да гази пресечен терен без да срещне затруднения. Ъглите му заход и отход от съответно 19 и 26 градуса помагат за свободното му придвижване извън асфалта.

Ако очаквате тази кола да ви закара от хижа Гоце Делчев до хижа Безбог, е възможно да имате проблеми. Но за лек офроуд Koleos е съвършен.

Нека не забравяме и за това досадното успоредно паркиране - вече от изпълнители се превръщаме в зрители в центъра на събитието - с помощта на Easy Park Assist.

След перфектното паркиране можем да се отдалечим победоносно от Koleos с ключ в джоба или чантата - той знае кога да се заключи сам.

В заключение ще кажа, че човек има много потребности: от въздух, вода, алкохол, храна, приятелство, любов пр. Ако приемем, че необходимостта от превозно средство, което да осигури удобство, бързина и компания, новото Renault Koleos е точно това, от което имате нужда. И горещо ви го препоръчвам.

 

Най-четените