Лошото момче на KIA | webcafe.bg
Autocafe

Лошото момче на KIA

СибинаСибина Григорова
10.04.2018, 22:39 (обновена 12.04.2018, 09:51)
Киа Стингър, Kia Stinger

Снимка: © webcafe.bg

KIA показа характер и извади жилото

Когато преди малко повече от година KIA представи Stinger в Милано - градът на модата и дизайна, всички присъстващия бяха "Уау". Живеем във време, в което политическата коректност изисква да се говори за електрически автомобили, кожените чанти вече не са от кожа, а на дизела се гледа като старата нафтова печка на баба ви.

На този фон KIA показа характер и извади жилото - Stinger има перфектните спортни мерки - V6, 3.3 T-GDI, би-турбо. 370 к.с., 8 -степенна автоматична скоростна кутия, 4х4. Ускорение от 0 до 100 к/ч  за 4.9 сек. и няма никакво намерение да вее знамето на устойчивата среда. За всички възмутени КИА предлага 100% електрически Soul и Niro Hybrid.

На автосалона в София Stinger освен, че събра погледите, се сдоби и с първите си собственици. Разбираш, че кризата е минала, когато семейният автомобил отстъпи на таргетирания избор, а клиентите са готови да платят за кола без да са я карали. Stinger е точно онова удоволствие, което човек би искал да си достави за себе си.

Чудесно е, разбира се, че в Stinger има място и за още няколко спътника, говорим все пак за грандтурер. Това е кола, която трябва да ви е удобна да пътувате с нея на дълги разстояния. Да я карате дръзко и бързо, когато сте в настроение или да се оставите на адаптивния круиз контрол и просто да се возите.

В Милано представиха Stinger в червено - най-силният цвят за автомобил с толкова спортен дух. Тук в София обаче ме чака класиката - черен Stinger с червен интериор.

Ще прекараме един уикенд заедно.

Тази кола е направена, за да впечатлява - хромирани огледала, въздушни отвори на капака, аеродинамични хриле от двете страни на предницата, червени спирачки Brembo, четири ауспуха, заден дифузьор и агресивна предна броня.

A post shared by Webcafe.bg (@webcafe.bg) on Feb 23, 2018 at 6:35am PST

Да ви кажа, че свиквате със Stinger ще ви излъжа. Просто сядате и карате. На хубавото няма какво да му се свиква. Педалите са точно толкова твърди, колкото трябва, воланът е сред най-добрите спортни волани. Всичко по уредите си е там, където очаквате. Чудесно е, че от KIA не са се изкушили да набутат уредите на един - да не кажа два айпада посредата и с това да приключат, а след това да оставят на вас да търкате отпечатъците от екрана и да се чудите кое къде беше, докато карате с 200.

От KIA са си затворили очите пред негласното споразумение между германските производители за ограничаване на скоростта до 250 км/ч и ви предоставят емоцията от 270 км/ч. максимална скорост - един корейски бранд може да си го позволи. Въпреки че, ако си говорим за националности, германците зад Stinger преобладават.

KIA Stinger е разработен в дизайнерския център на марката във Франкфурт. Зад успеха й стои германецът Питър Шрайер, заедно с Грегъри Гийом, главен дизайнер на европейското подразделение на КИА Моторс.

Шрайер е гуруто на автомобилния дизайн, има пожизнена награда за принос в дизайна, също като легендите Серджо Пининфарина и Джорджето Джуджаро.

Шрайер е човекът отговорен за създаването на един от най-красивите модели на Audi - култовото Audi ТТ. 20 години по-късно Шрайер отново "отвърза" мечтите и направи KIA Stinger.

От силно изразителната предна част на автомобила, през стегнатия страничен силует, до излъчващата непоколебима мощ задна част на Stinger - всичко това говори за осанка и характер на атлет.

Цялата кола е много балансирана откъм пропорции. Стъпва на пътя точно като спортна кола, а звукът на двигателя ви е като на готова за скок пантера -

не сте решили, не сте нападнали.

Stinger завива прецизно и директно, нито за момент не губите усещането за връзката с управлението. Набира светкавично и има прекрасна динамика. Състезателният дух у вас е предизвикан. Това не е кола, с която да си смятате разхода от София до Стара Загора, а да се наслаждавате на шофирането. Удобните седалки допринасят доста за това, само трябва да си поиграете и да ги нагласите.

Представянето на двигателя Stinger дължи на още един германец - Албърт Биерман, който е бил отговорник за динамичността на моторите в BMW M GmbH, а цялата настройка на мотора KIA правят на пистата в Нюрбургринг.

Спирам я за снимки до Квадрат 500. Минути след това зад мен паркира огромен автобус с гръцки туристи. Фотоапарти горе. Не всеки ден се вижда KIA със спирачки Brembo. Отнема време докато разбереш, че Maserati-то май е Audi, но всъщност е KIA.

Факт, че със Stinger KIA се нареди до най-големите.

В тест ревютата се състезава рамо до рамо до Audi, BMW и Mercdes, само че струва много по-малко от тях.

Благодарение на KIA Stinger за първи път марката въобще се класира за конкурса Кола на годината в Европа. Stinger стана един от 7-те финалисти, избрани от 60-членно жури, съставено от автомобилни журналисти от цяла Европа.

Stinger обра и други престижни награди. От началото на 2018г. моделът получи наградата "Shift Award Vehicle of the Year" от Roadshow by CNET 2018 и бе отличен от MotorWeek 2018 като "Най-добрият модел на годината".

Автомобилът стана "Кола на годината" в Словакия, "Performance Car of the Year" в Англия и бе отличен с титлата "Trophеe Argus 2018" от водещи френски медии.

Грандтурерът спечели и една от най-престижните награди за дизайн - 2018 "iF design award", докато 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор бе определен като един от 10-те най-добри за 2018 двигатели според Wards.

На годишния конкурс Red Dot, който се състои от популярни международни експерти в областта на дизайна, KIA Stinger се сдоби и титлата "Best of the Best".

Трябва да се признае, че Stinger е нещо много различно и вълнуващо по отношение на дизайн, характер и управление.

Stinger не е затворен проект за KIA, в маркетинговите планове на марката е да ъпгрейдва модела с добавянето на нови цветове, джанти, двигатели и оборудване.

Слуховете говорят и че не е изключено да видим и по-луксозна версия на Stinger с още повече конски сили под капака.

Oще: kia  stinger  киа  кола на годината  питър шрайер  спортен автомобил  спортна киа  спортна kia  стингър  ускорение 


Още от Тестдрайв

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.