Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

BMW 6 Gran Turismo: Много хубаво е на хубаво

Това не е палава кола за хлапаци, нито патерица за самооценката на новобогаташ с дефицитна такава.
BMW 6 Gran Turismo: Много хубаво е на хубаво Снимка: Цветелина Вътева
BMW 6 Gran Turismo: Много хубаво е на хубаво Снимка: Цветелина Вътева

"Този автомобил за нищо не става", си мисля, докато се спускам покрай Семинарията с новото BMW 6 Gran Turismo, а седеммесечното ми бебе се дере като вокала на All Out War в столчето си. Дори по павета "шестицата" се носи като лайнер в спокойно море, а всички знаят, че бебетата заспиват най-добре в ракета по време на излитане.

Когато бебето млъква, започвам да виждам хубавото. 6 GT e вероятно най-технологичният автомобил, на който съм се качвала. Високите технологии са първото нещо, което прави впечатление в тази безразсъдно луксозна кола. След класически стилния външен вид, разбира се.

Скулптурните форми и издълженият силует осигуряват 6 GT присъствие, което няма как да остане незабелязано. 80% от шофьорите, с които се разминавам, гледат колата с неприкрит интерес, граничещ с нахалство. Дали се дивят на стегнато моделираните повърхности, влизащи в дързък контраст с нежно спускащата се линия на покрива, или се чудят колко струва колата и какво работя, за да я карам, не знам.

Но във всички случаи дизайнът на шестицата е изключителна автомобилна концепция и не оставя никого безразличен. Раздразнен може би, завистлив - вероятно. Но не и индиферентен.

BMW 6 GT е вълнуващ хибрид между някои от топ моделите на марката: той има високия покрив на X6, междуосието на приказната "седмица", огромен багажник с огромна врата, в който може да поберете багажа на многочленно семейство за една седмица чужбинско море (610 литра).

Размерите на автомобила са вдъхновяващи заради простора, който предлагат, но и плашещи с оглед на паркирането в града. Скоро обаче установявам, че няма нищо страшно. При паркиране големината се компенсира от интелигентните асистиращи системи по начин, който придава усещане за сигурност - от "птичия поглед" на четирите камери, през автоматичното проектиране на четирите отворени врати върху видеото, до аварийното спиране.

Тук максимата „Много хубаво не е хубаво" просто не важи.


Все пак, се оглеждам за големи места за паркиране, тъй като всички помощни системи на света не могат да ви помогнат, ако се опитвате да набутате кола дълга 5 метра и 91 см на място от 2 метра. А в града, особено в центъра, толкова големи свободни места са рядкост.

В момента, в който намерите 6 метра място обаче, паркирането се случва с лекота, ако не се брои напускането на колата - то идва с отчетливо нежелание. Независимо къде отивате, след като излезете от 6 GT, екстериорът едва ли ще е по-добър.

Интериорният комфорт е подсигурен с безбожно удобни седалки с безброй възможности за настройка на положението, както и на нивото на масаж на водача и пасажера - от седлото до горната част на торса, избираеми само с един бутон. Или от мултимедийния екран - въпрос на предпочитание.

Като стана дума за мултимедийния екран, няма да говорим надълго и нашироко за качествата на инфотейнмънт системата. Тя е очаквано брилянтна: системата iDrive е с Touch контролер на средната конзола, а контролният дисплей е оформен като свободно стоящ монитор и може да бъде ползван като тъчскрийн.

Дисплеят с висока разделителна способност има диагонал от 10.25 инча, а интуитивното управление се подпомага от изобразяването на менютата под формата на „плочки" със съдържание на живо. Системата за гласови команди е модернизирана и шофьорът може да каже на колата си да му прочете новините, например. Или да му масажира гърба. Или да го заведе до най-близкия турски ресторант.

Това, което дава усещане за власт и не се среща при много други автомобили обаче, е управлението с жестове.

Ако сте в отпуск и някой неоправен колега ви звъни, е достатъчно да направите пренебрежителен жест пред екрана, за да запратите досадника в небитието. С жестове можете също така да увеличавате или намалявате звука на музиката.

След два дни градско шофиране, ми се иска да направя теста от София до Монте Карло и да я снимам на фона на старт-финиш линията на пистата на Формула 1, на пешеходната зона на пристанището, но се ограничаваме до пътуване до Пловдив.

Пътуваме четирима възрастни с едно бебе. Задната част на новото BMW Серия 6 Гран Туризмо предлага три пълноценни места за седене с максимално място за краката и никой не мрънка. Благодарение на последователната оптимизация, значително по-ниската линия на покрива спрямо предишния модел е свързана с увеличаване пространството за главите. Шумоизолацията е оптимизирана, а аудиосистемата Harman Kardon кара „Рачо Капитана" да звучи величествено.

Малко преди да се стъмни, затвърждаваме имиджа на столичната регистрация в Пловдив, като се качваме на паметника на Альоша по забранен път (без да искаме). Опитваме се да снимаме колата с дрон на самия паметник и почти успяваме, но в последния момент полицията се намесва и се оттегляме позорно с надеждата, че поне ще се появим в „Забелязано в Пловдив".

На прибиране се стъмва, при което изпъква един истински high-tech шедьовър: асистиращата термокамера за нощно виждане, която разпознава и оцветява пешеходци и животни в жълто, далеч преди да бъдат забелязани с просто око.

От всичко казано дотук става ясно, че главното предназначение на BMW 6-series Gran Turismo е осигуряването на комфорт, естетика и самочувствие по време на дълги пътувания, и това съвсем не е маркетингов слоган, а реалност.

Това не е палава кола за хлапаци, нито патерица за самооценката на новобогаташ с дефицитна такава. 6 GT е разточителен автомобил, но не е показно нахакан, като един Nissan GT-R, да речем. „Шестицата" се движи плавно и гордо, с пълното съзнание, че има достатъчна мощ (подсигурена от трилитровия турбо двигател), за да остави зад себе си далеч по-демонстративни в мощта си коли.

Комфортът, на който и най-претенциозният водач или пасажер не могат да намерят недостатък, се допълва от спортно усещане. Отговорността за това е в голяма степен на различните режими на поведение на автомобила, включително промяната на височината на активното окачване, в комбинация с възможностите за персонализация, граничещи с висок клас мобилен телефон.

Не, 6 GT не е спортен колкото Bugatti Veyron, нито забавен колкото MINI Cooper Countryman. Характерът на това BMW e различен. Представете си санбернар в компания на пудели. Ето това е.

 

Най-четените