BMW 530e iPerformance: Умно, по-умно, много умно | webcafe.bg
Autocafe

BMW 530e iPerformance: Умно, по-умно, много умно

СибинаСибина Григорова
18.12.2018, 12:07 (обновена 20.12.2018, 16:23)
BMW 5 Hybrid

Снимка: © Мирослава Дерменджиева

Една идея по-автономно и две по-екологично

Голяма ли е 5-та серия на BMW за града или не - този спор водихме с моя близка, която от години е потребител на марката, но винаги избира размера и комфорта на 3-ката.

Истината е, че освен ако не карате нещо с размерите на автобус, разликата за паркиране и придвижване с по-голяма и по-малка кола не е толкова осезаема. По-големият проблем е психологически. Отделно, това че жените трябва да караме малки коли, е тотално несъответстващо на нашия лайфстайл. Самата моя приятелка успява да запълни капацитета на своята кола до максимален предел, возейки две деца, щайга моркови за един кон и покупки за цялото семейство.

Всъщност, единственото, което може да ми създаде лоша съвест не е размерът на автомобила, а по-скоро "хабенето" на конски сили и горенето на газове от светофар на светофар.

Това BMW обаче е Plug-in хибрид вариант. Съвестта ми е чиста, а въздухът още повече.

BMW 530e iPerformance на M Car Sofia

Спортната лимузина 530e iPerformance комбинира типичната за марката динамика на управлението с възможността за електрическо шофиране при нулеви локални емисии: разходът от 1.9 л/100 км отговаря на СО2 емисии от 44 г/ км.

BMW 530e iPerformance предлага всички асистиращи системи на BMW Серия 5; те са на разположение и в режим eDrive.

Ако вече сте се объркали в означенията и наименованията може би е време да внесем малко яснота.

Допълнителното наименование iPerformance се отнася за всички Plug-in хибридни модели и подчертава трансфера на ноу-хау от BMW i към автомобилите на основната марка.

Те се познават и по дискретните визуални акценти. Най-характерните елементи на Plug-in хибридите на BMW  са сините междинни пластини на бъбрековидната радиаторна решетка, сините капачки в средата на джантите, като не броим очевидните емблеми eDrive на задните колони и естествено надписа 530e на капака на багажника.

При отваряне на вратите погледът попада на  лайстните на праговете с надпис eDrive или BMW Individual, какъвто е моят случай. BMW 530e iPerformance е оборудвано допълнително с бутон eDrive на средната конзола, както и специфичен дизайн на уредите на арматурното табло пред водача и на централния информационен дисплей.

Задвижването в комбинация от технологията BMW eDrive и TwinPower Turbo бензинов двигател. Резултатът е много ефективен и динамичен Plug-in хибрид. Карахме го до Пловдив и обратно с огромно удоволствие - колата е динамична и много комфортна за дълъг път и високи скорости.

Електромоторът е 95 к.с., четирицилиндровият бензинов двигател е 184 к.с., а цялата системна мощност на колата е 252 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ ч е за 6.2 секунди и позволява максимална скорост от 235 км/ ч.

В чисто електрически режим BMW 530e iPerformance може да измине до 50 километра. Максималната скорост при чисто електрическо задвижване е 140 км/ ч.

Моделът има добре познатата осемстепенна скоростна кутия Steptronic. И осемте степени се ползват и от електрическия мотор.

Литиево-йонната батерия е с капацитет от 9.2 кВтч и е монтирана под задната седалка, така че да не ползва от капацитета на багажника. Тя е оборудвана с ефективно течностно охлаждане с интегриран нискотемпературен кръг.

BMW 530e iPerformance може да се зареди напълно от домашен контакт за по-малко от 5 часа, а от BMW i Wallbox (зарядна мощност 3.7 кВт) за по-малко от 3 часа.

Ако искате да сте още по-зелени, можете да разучите системата Digital Charging Service, която предлага услуга за предвиждащо зареждане. Това означава, че вие задавате времето на зареждане спрямо цената на тока - дневна и нощна тарифа например. Процесът на зареждане се оформя така, че към желаното време за потегляне автомобилът да е с напълно зареден акумулатор - а по желание и с предварително климатизиран интериор.

BMW Digital Charging Service може да се интегрира и към умен дом. В комбинация с BMW Wallbox Connect може преимуществено да се ползва енергия от собствена фотоволтаична инсталация. За тази цел на базата на данните за мощността на инсталацията и актуалната метеорологична прогноза се изчислява количеството на локално произведената електроенергия. Ако са инсталирани и необходимите измервателни уреди, на базата на тези данни може да се установи и каква част от слънчевата електроенергия няма да може да бъде изразходвана в домакинството и така да бъде използвана за мобилност при нулеви емисии.

Още нещо, което си заслужава голямата червена точка е Wireless Charging-а на акумулатор. Тази екстра е опция само за някои коли от тази година. Системата се състои от плоча с интегрирана първична намотка, която може да бъде инсталирана както в гаража, така и навън, и вторична намотка, монтирана в дъното на автомобила. Между двете намотки се генерира променливо магнитно поле, при което електрическата енергия се пренася безконтактно с мощност до 3.2 кВт. При тази особено комфортна за клиентите форма на захранване на високоволтовия акумулатор с енергия процесът на зареждане отнема около 3.5 часа.

Освен стандартните режими SPORT, COMFORT и ECO PRO в режим eDrive шофирането може да бъде адаптирано и в още три екологични режима - AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE и BATTERY CONTROL.

AUTO eDRIVE осигурява оптимално взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора и позволява чисто електрическа максимална скорост от 90 км/ ч. В режим MAX eDRIVE колата се движи чисто електрически, като максимална скорост, която постига е 140 км/ ч. Стартирането на бензиновия двигател е възможно по всяко време просто чрез кикдаун на педала на газта.

В режим BATTERY CONTROL водачът има възможност ръчно да настройва нивото на заряд на високоволтовия акумулатор. Стойността на максималното ниво на зареждане може да бъде зададена между 30 и 100%, като по този начин чисто електрическото шофиране се резервира за по-късен етап. Интелигентното управление на акумулатора поддържа нивото на заряд константно на избраното ниво или го вдига до настроена по-рано стойност, като при това електромоторът работи като генератор. Така в режим BATTERY CONTROL е възможно запасите от електроенергия да бъдат пестени или дори повишени по време на шофиране по магистрала например, за да може тя да се ползва за движение в града.

Управлението на инфотеймънт системата на колата, отново, както и при другите модели от серията, е освен по стандартния начин, още с глас и с жестове.

Асистиращите системи са много - асистент за избягване на препятствие, предупреждение за напречен трафик, асистент при смяна на лентата с активното предупреждение, който при опасност от сблъсъци се намесва чрез кормилното управление.

Автопилотът вече е по-софистициран и разполага с нови функции. Той сам следи ограниченията на скоростта, но вие можете да му зададете дали и с колко да ги спазва - чрез Speed Limit Assist водачът може да ги адаптира в диапазона +/- 15 км/ ч. Още една крачка по-близо към автоматизираното шофиране. Това важи и за асистента при завиване и водене в лентата; от покой до 210 км/ ч автомобилът подпомага водача при поддържането на дистанцията, ускорението, спирането и воденето в лентата.

Ако са чудите кои са другите iPerformance роднини на BMW 530e, то това са BMW 225xe iPerformance, BMW 330e iPerformance, BMW X5 40e iPerformance, BMW 740e/740Le iPerformance, както и BMW X1 xDrive 25Le iPerformance. Догодина се чака и новата хибридна 3-та серия.

Oще: 530e  530e iperformance  bmw 5  bmw серия 5  edrive  plug-in хибрид  testdrive  twinpower turbo  тест драйв 


Още от Тестдрайв

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.