Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

7 брутално лоши филма, снимани в България

Джон Траволта и Робърт де Ниро вече се намираха в ниски точки от своите грандиозни професионални траектории, но дори този тъжен контекст не е оправдание за излагацията "Опасен гост"
Джон Траволта и Робърт де Ниро вече се намираха в ниски точки от своите грандиозни професионални траектории, но дори този тъжен контекст не е оправдание за излагацията "Опасен гост"

За последните 15 години България е приела стотици чуждестранни продукции със съмнителни качества. Повечето филми, които се правят на поточната линия в Киноцентъра в Бояна, са жанрови упражнения по екшън, хорър, фантастика или екшън-фантастика с елементи на хорър.

Но някои от филмите, които са снимани тук са толкова лоши, че заслужават специално внимание.

Предлагаме ви специална селекция от 7 разнообразни заглавия от различен калибър, направени на наша територия от хора, които или отчаяно са искали да бъдат някъде другаде, или толкова си могат.

Някои от филмите са скъпи световни провали, други струват, колкото сватбата на детето на местно парвеню. Но всичко са обединени от тоталната си липса на класа и качество.

"Опасен гост"

През 2012 г. Робърт Де Ниро и Джон Траволта акостираха в страната ни за снимките на катастрофалния опит за геополитически екшън-трилър със заглавие Killing Season, преведен на български като "Опасен гост".

И двамата вече се намираха в ниски точки от своите грандиозни професионални траектории, но дори този тъжен контекст не е оправдание за излагацията.

Снимането е безобразно, диалогът е нелеп, образите са бутафорни и неубедителни, конфликтът е фарсов, цялата продукция изглежда обидно неадекватно. „Опасен гост" мина под радара, а малкото хора, които го гледаха на диск или по телевизията, се опитаха да го забравят още по време на надписите. Както най-вероятно са сторили самите Де Ниро и Траволта.



Но пък, хей, двамата се снимаха с Бойко Борисов и Вежди Рашидов по време на гостуването си. Тази фото каскада наистина бе по-абсурдна дори от филма.

"Непобедимите 3"

Силвестър Сталоун изпробва терените на Киноцентъра и други части от столицата още за "Непобедимите 2", който все пак се понасяше. В третата част обаче си личи, че всички са искали всичко това да свърши по-бързо.

За ансамбловата екшън екстраваганца, отснета в София, Варна и Румъния, към постоянния екип на Слай, Арнолд Шварценегер, Джейсън Стейтъм и Долф Лундгрен се присъединиха Харисън Форд и Мел Гибсън, а резултатът е печален.

Тонове невдъхновен екшън и реплики, писани сякаш от 12-годишен хлапак с проблеми в общуването.

Технически нещата също не са особено изпипани, а ритъмът и монтажът превръщат гледането на „Непобедимите 3" в мъчително преживяване дори за екстремните фенове на дърварския жанр, сред които е и авторът на този текст.

Развалената черешка на мухлясалата торта е решението да се отрежат сцените с натуралистично насилие в опит да се преследва по-широка аудитория. Горчива грешка.

"Легендата за Херкулес"

Опропастеният епос от 2014-а "Легендата за Херкулес" се смята за един от най-лошите високобюджетни филми, правени през последните пет години.

Със зрителска оценка от 4,2 от възможни 10 в сайта imdb.com и критическо одобрение в размер на мизерните 3% в Rotten Tomatoes "Легендата за Херкулес" е филмова катастрофа с библейски пропорции.

Келан Лъц успява да достави актьорско изпълнение, в сравнение с което дори и някои третокурсници от НАТФИЗ изглеждат почти адекватно, декламирайки парчета текст с патронка ром в Борисовата градина.

Всичко в този опит за зрелище е болезнено объркано - хореография на битките, изграждане на образ на митологичен герой, каданси, монтажи, съспенс, визуални ефекти.

"Бягство"

През 2013-а монументално слабият автомобилен екшън с Итън Хоук и Селена Гомес "Бягство", сниман по безупречните улици на София, беше буквално прегазен от критиците.

С 2% одобрение в Rotten Tomatoes "Бягство" се състезава в своя собствена категория на провала. Много хора се питаха на какви субстанции е бил иначе уважаваният актьор Итън Хоук, когато е помислил, че е добра идея да участва в този ужасен филм за гонки с коли.

Много критици поставиха през 2013-а „Бягство" сред 10-те най-лоши филма за цялата година. И бяха прави.

В сравнение с този провал дори филмите от сапунено-петролната сага "Бързи и яростни" изглеждат като тарикатски ретро-класики със Стийв Маккуин. Почти.

"В името на краля 3"

Тук вече навлизаме в зоната на третокласните филми, които изглеждат толкова евтино и бутафорно, че могат да минат за изцяло български продукции. Фентъзи-агонията „В името на краля 3" е халюциногенно лош и неграмотен опит за конвейрно кино.

Слаби американски актьори, слаби български актьори, които се опитват да говорят на „екшън английски", обидно бедна сценография и някои от най-невероятно неполучилите се сцени с ефекти в историята.

Върхът на неосъзнатата пародия е моментът, в който някакъв дигитален дракон, който сякаш е правен на аматьорска програма отпреди 15 години, каца върху един от куполите на храма "Александър Невски".

Все пак това е заглавие от поредица, създадена от Уве Бол - некоронования крал на гадните филми. Тук има прекалено много неща, които ще изкривят лицето ви в невярваща гримаса.

"Плюя на гроба ти 2"

Скандално лош хорър филм, един от многобройните жанрови представители, заснети бързо, нескопосано и евтино в България през последните години.

Има няколко ОК момента с екстремно насилие, но всичко останало е толкова бездиханно, че филмът дори нямаше да бъде споменат, ако не беше една сцена, добила иконична слава.

В епизода едно нищо неподозиращо девойче усеща, че е попаднало на много, много лошо място, а когато пита тъмен балкански субект къде се намира той отговаря: "Ти си в България".

Реакцията на момичето е безценна. Освен това може да бъде определена като най-перфектната анти-реклама на страната след мутрите, ловуващи мигранти.

"Боа срещу питон"

Вече сме официално в WTF-категорията с едно от многото петокласни заглавия, които сблъскват гигантски, компютърно генерирани животни и чудовища.

"Боа срещу питон" излиза директно за видео пазара през 2004-а и успява да си набави солидна фенска база от напушени младежи, които обичат да гледат филми, които са толкова лоши, че направо са добри.

"Боа срещу питон" струва горе-долу, колкото малко по-амбициозен нов български филм (около милион долара) и не е много по-добър. Диалогът и ефектите сигурно могат да бъдат третирани като углавно престъпление срещу човечеството в някои по-чувствителни региони на глобуса.

 

Най-четените