Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Той отряза Кевин Спейси и сътвори чудо

Режисьорът Ридли Скот премахна всички сцени с Кевин Спейси от последния си филм и ги засне повторно с друг актьор. Всичко това за броени дни. Снимка: Getty
Режисьорът Ридли Скот премахна всички сцени с Кевин Спейси от последния си филм и ги засне повторно с друг актьор. Всичко това за броени дни.

Какво правиш, когато един от звездните актьори в почти завършения ти филм, бъде обвинен от десетки души в сексуален тормоз и се превърне в персона нон грата в Холивуд? Как се справяш с кризата, когато до премиерата остава малко повече от месец?

Решението се оказва брутално - изрязване на всички сцени с проблемния актьор, повторно събиране на снимачния екип и презаснемане на филма, напук на мнението на всички, включително и продуцентите.

С тази невъзможна задача се нагърби Ридли Скот, режисьор на филми като Гладиатор, Пришелецът и Прометей.

Роденият на 30 ноември 1937 г. Скот имаше невероятна седмица преди 80-ия си рожден ден. Седмица, която едва ли ще забрави.

Проблемите за неговия нов филм All The Money In The World (Всички пари на света) започнаха, след като актьорът Антъни Рап обвини Кевин Спейси, че се е възползвал от него сексуално, когато Рап е бил едва на 14 години. Спейси играе една от ключовите роли в продукцията, базирана на действителен случай. Той влиза в образа на милиардера Жан Пол Гети, който отказва да плати откуп след отвличането на внука му през 1973.

Последваха още много подобни обвинения към актьора, а нагнетяването на скандала постави Скот в ужасяваща ситуация.

„Вече бях завършил филма и бях в звукозаписното студио, където довършвахме и музиката. Някой каза „Познайте какво...“ и така се започна“, разказва Скот за това как е разбрал за аферата „Спейси-Рап“.

По план кино-премиерата на All The Money In The World (Всички пари на света) му трябваше да се състои на 22 декември. Месеци преди филмът да излезе на екран, вече беше спряган като сигурен кандидат за „Оскар“.

Всички надежди за награди вероятно щяха да се изпарят във въздуха, ако Спейси бе останал в него. Не само критиците, но и зрителите щяха да гледат на All the Money in the World по различен начин заради участието на актьора и обвиненията срещу него.

Пълното изрязване на героя на Спейси просто не е възможно – в лентата той играе основен персонаж за историята.

„Стоях, размишлявах и накрая осъзнах, че не можем да го направим. Не можеш да толерираш поведение като това. А освен това то ще се отрази и на филма. Не можехме да позволим действията на един човек да се отразят зле върху добре свършената работа на всички в екипа. Просто е“, обяснява Скот в интервю пред Entertainment Weekly.

Изглежда, че единственият вариант е да се намери нов актьор за ролята, така че всички сцени с персонажа на Спейси да бъдат заснети отново. И Ридли Скот решава да направи точно това толкова бързо, че филмът да е готов за обявената премиера – 22 декември.

За заместник на Спейси в ролята на Жан Пол Гети е избран Кристофър Плъмър.

Скот обяснява, че винаги трябва да знаеш кого би избрал, ако трябва да смениш даден актьор, както и дали избраникът ти няма да е ангажиран, докато снимаш. Режисьорът лети до Ню Йорк, среща се лично с Плъмър и получава неговото „да“.

Тогава идва трудната част – да се провери дали всички други от екипа имат възможност да вземат участие в извънредните снимки. Като по чудо, всички са на линия.

Така в седмицата около Деня на благодарността – от 20 до 29 ноември, екипът на All the Money in the World се озовава отново на снимачната площадка на един уж завършен филм. Започва презаснемането на всички сцени, в които е участвал Спейси. Според някои информации, това е струвало около 10 милиона долара. Сериозна сума за филм, чийто общ бюджет е 40 милиона.

Ридли Скот така и не се обажда на Кевин Спейси, за да го информира за решението да го изреже от филма си.

„И той не ми се обади. Ако го беше направил, щях да му кажа „Виж какво, така стоят нещата и наистина съжалявам“, след което щях да подходя малко по-различно“, казва режисьорът. Но е твърд в позицията си, че дори Спейси да му се беше обадил, пак щеше да го махне от лентата и да намери друг актьор.

Скот обяснява, че е бил напълно доволен от изпълнението на Спейси.

„Той е много талантлив мъж и се разбирах много добре с него“, казва режисьорът и добавя, че „нямал идея“ за миналото на актьора. Няма данни за проблеми между Кевин Спейси и други лица от снимачната площадка на All the Money in the World.

Ридли Скот обаче казва, че не е изненадан от бума на скандалите със сексуално насилие в Холивуд.

„Мисля, че беше крайно време да се случи. При Харви (Уайнстийн) определено беше доста закъсняло“, казва той. Допълва, че все още има няколко души, които стискат зъби, знаейки, че и техният ред идва.

80-годишният режисьор има свои собствени проблеми и те са свързани с невъзможната задача да презаснеме All the Money in the World. Дори от студиото, което продуцира филма, нямат големи надежди, че Скот ще завърши филма навреме за премиерата на 22 декември. Това означава, че продукцията може да не влезе в крайния срок за номинациите за "Оскар".

„Реакцията им беше „Никога няма да успееш. Бог да ти е на помощ““, смее се режисьорът.

Скот казва, че дори не си е помислял да отлага премиерата на филма за 2018 г. „Знам, че мога да се справя. Бърз съм като мълния“, обяснява той. „Ако знаеш какво правиш, не ти трябват 19 дубъла. Правиш един за актьора и един за себе си. Всичко е планирано, когато имаш сториборд, когато си заснел целия филм в главата си и си обмислил всички ъгли“, допълва режисьорът.

Трейлърът, вече с презаснетите сцени с Плъмър, вече е готов:

В днешно време задача като тази да презаснемеш голяма част от скъп холивудски филм за месец не е чак толкова невъзможна. Не се използва лента, а всичко е дигитално. Скот праща всичко заснето от всеки ден от допълнителните снимки на монтажиста Клеър Симпсън. Тя реже кадрите, след което той ги преглежда. Всичко, което е било заснето в допълнителните сцени, вече е във финалната версия на филма.

А на снимачната площадка на филма никой не се оплаква, въпреки че голяма част от екипа трябва да е далеч от семействата си покрай Деня на благотворителността.

„Гордея се, че съм част от това. Всички сме тук заради Ридли“, казва Мишел Уилямс, която изпълнява една от главните роли. Самата тя е била шокирана, когато е разбрала за обвиненията срещу Спейси.

„Когато се появи идеята (за смяната на актьора), веднага се почувствах по-добре. Това няма по никакъв начин да облекчи страданието на хората, които са били лично засегнати от Кевин Спейси, но е нашият малък опит да поправим нещо нередно. И изпраща послание на хищниците – вече няма как да ви се размине. Нещо ще бъде направено“, коментира актрисата.

Скот и преди се е сблъсквал с подобна ситуация. Актьорът Оливър Рийд умира по време на снимките на "Гладиатор", като тогава проблемът е бил дори по-сложен за решаване.

„Това всъщност е по-малко предизвикателство. При Оли нямах много заснет материал – само отделни парчета и трябваше да използваме дигитални ефекти, за да довършим започнатото. Тук обаче става дума за истински човек и се радвам, че могат да заснема сцените отново“, обяснява режисьорът, изпълен с оптимизъм за това, че ще успее.

Не само това – той дори е спокоен, че филмът ще бъде завършен навреме за премиерата.

Дори вече е започнал да мисли за следващия си филм, работата по който ще започне през февруари 2018 г. - адаптация на книгата „Картелът“ на Дон Уинслоу.

Скот заявява, че не е предприел целия този риск, за да осигури допълнителна реклама на All the Money in the World. Но мисълта, че може да стане и така, не е напускала главата му.

А историята на филма, разказващ за едно толкова богато семейство като Гети, го кара да размишлява и за живота.

„Понякога си мисля, че да си наистина богат е толкова лошо, колкото и да си много беден. Защото се изправяш пред една пропаст всяка сутрин. Нямаш какво да правиш. Ако не си богат и нямаш работа, стоиш, въртиш палци и започваш да пиеш от обяд. В 4 следобед вече си минал на нещо по-тежко и преди да се усетиш, положението е рокенрол“, обяснява Скот.

„Най-големият дар е да влагаш страст в това, което вършиш“, казва режисьора и показва снимачната площадка. „Това е дар за мен. По-зает съм отколкото някога съм бил – стоя в офиса от 9 до 8 вечерта всеки ден“, казва той.

Но не мисли за рождения си ден и това, че вече е на 80.

„Това е цифра. Просто проклета цифра“.

 

Най-четените