Оскари 2019: Как ще гласуват четирима от членовете на академията | webcafe.bg
Filmcafe logo

Оскари 2019: Как ще гласуват четирима от членовете на академията

лебовскиFilmcafe по Los Angelis Times
16.02.2019, 18:52 (обновена 19.02.2019, 07:32)
Оскари 2019 - Номинираните за най-добър филм

Какви са изборите им за основните категории на "Оскарите"

С наближаването на "Оскарите" напрежението и емоциите стават все по-големи и по-големи - колкото за номинираните, два пъти повече за тези, на чиито плещи лежи нелеката задача да разпределят гласовете си за различните категории на най-престижните филмови награди.

Гласуването вече е в ход и членовете на Американската филмова академия са заети с обмисляне, преглеждане за пореден път на филмите и дилеми от сорта на това дали на "Рома" му е достатъчна само наградата за най-добър чуждестранен филм, или може да отнесе и статуетката за най-добър филм въобще.

Los Angelis Times решава да надникне зад завесите на целия този процес. Американският вестник се обръща към четирима членове на Академията за това как ще гласуват в ключовите категории на "Оскарите".

Запитаните са представители сценарист, актьор, режисьор и продуцент. Те се съгласяват анонимно да споделят вижданията си за това кой трябва да вземе наградите тази година. Букмейкърите и залагащите да внимават:

Сценарист, жена в 30-те си години

Най-добър филм: Много се чудих между "Черната пантера" и "Фаворитката", но все пак избрах "Черната пантера". Винаги съм се спирала на филми, които ме изпълват и остават с мен, заедно с това обаче и са направени добре. Искам победителя в тази категория да бъде филм, който е поел най-много рискове и хората са му се наслаждавали (да се разбира - отишли са да го гледат). Харесах страшно много "Фаворитката", но в крайна сметка се спрях на "Черната пантера", защото отговори на всичките ми изисквания и все пак не изглежда като филм, правен точно за "Оскарите".

Най-добър режисьор: Това беше труден избор. Мисля, че Алфонсо Куарон абсолютно заслужава "Оскар" за "Рома". Филмът беше толкова великолепно заснет и като сценарист изпитвам толкова голямо уважение към това как той може да разказва историята с картини. И все пак Спайк Лий си е Спайк Лий ("Черен в клана"). Опитвам се да изкажа мнението си върху текущите филми на режисьорите и не знам дали "Черен в клана" е по-добре насочен филм от "Рома", но знам, че Спайк Лий досега не е бил номиниран за най-добър режисьор и искам да спечели за неговата последователна способност да разтърсва света ми с разказите си.

Най-добър оригинален сценарий: "Фаворитката"! Една ужасно забавна, изобретателна и красива приказка, разказана ефектно. И това е история, която най-често би включвала двама мъже и кралицата, така че е освежаващо да видим, че този филм е поел по различен път.

Най-добър адаптиран сценарий: Винаги ще обичам братята Коен, но нещо в "Балада за Бъстър Скръгс" като филм антология ме накара да не гласувам за него. Това може да е нелепо, но е истина. Вместо това избирам "Ако Бийл Стрийт можеше да говори". След като наскоро прочетох книгата, по която е писан сценария, бях изумена как Бари Дженкинс е успял да предаде в сценария си топлината, тона и детайлите от книгата на Джеймс Болдуин.

Най-добра актриса: Ще се радвам, която и да е от тези жени да спечели, но любимото ми изпълнение е това на Оливия Колман във "Фаворитката". Способността й да предаде тази безкрайна бездна от скръб под изтощеното си поведение разби просто сърцето ми. Освен това си мисля, че досега актрисите, които печелят в тази категория, никога не са били забавни, а, Бога ми, тя е забавна.

Най-добър актьор: Рами Малек. Не съм фен на "Бохемска рапсодия", но бях впечатлена от изпълнението на Малек. Ако Крисчън Бейл спечели, това също е добре. И двамата изиграха роли, изискващи сериозна физическа промяна, и двамата се справиха повече от добре с тази задача. Но единият изигра дива рок звезда с жар и дълбочина, които надхвърлят самия филм, така че избирам него.

Най-добра поддържаща женска роля: Реджина Кинг ("Ако Бийл Стрийт можеше да говори"). Без съмнение. Отново, харесаха ми всички изпълнения в тази категория, но дори само сцените в Пуерто Рико ме спечелиха за нея.

Най-добра поддържаща мъжка роля: Ричард Е. Грант ("Can You Ever Forgive Me?") е моят избор в тази доста оспорвана категория. Ще се радвам на победата на всеки един от номинираните, но играта на Грант е докосваща и перфектно предадена и го искам във всеки един филм.


"Черната пантера"

Актьор, мъже в 50-те си години

Най-добър филм: Ще избера "Черната пантера". Звучи откачено. Мисля, че идеята за "Оскар" за популярни филми е абсурдна и съм доволен, че се отърваха от нея толкова бързо. За Райън Куглър (режисьорът на "Черната пантера" - бел.р.) да стигне от "Инцидентът на станция "Фрутвейл"" дотук за 5 години е нещо невероятно. Цялата тази продукция трябва да бъде почетена. Мисля, че би било добре за индустрията и мисля, че би било добре за Академията. И ако победи "Бохемската рапсодия", ще напусна Академията.

Най-добър режисьор: Ако можех да гласувам за Брадли Купър, щях. Мисля, че беше ощетен тук. Така че моят избор е Павел Павликовски ("Студена война").

Най-добър оригинален сценарий: За актьор гласувах за Итън Хоук ("First Reformed"). Трябваше да се вмъкне. Обожавам го, обожавам филма. Откачено е, че това е първа номинация за Пол Шрейдър. Надявам се да спечели.

Най-добър адаптиран сценарий: Живеех в Ню Йорк през цялото време, когато това нещо с Ли Израел ставаше, и "Can You Ever Forgive Me?" улавя перфектно тази история. Освен това съм голям фен на Никол Холофцен. Тя просто продължава да създава наистина страхотни, интересни неща. Мисля, че това е най-доброто от всички досега.

Най-добра актриса: Оливия Колман, мисля. Мисля, че Глен Клоуз най-накрая трябва да вземе наградата, но не харесвам филма с нея  ("Съпругата"). Харесва ми невероятното й изпълнение. Но диапазона, който Колман показва във "Фаворитката" просто покрива всичко, което човек може да поиска. Тя играе всичко по емоционалния спектър в този филм.

Най-добър актьор: Колебая се наистина много между Рами Малек и Крисчън Бейл. И двата филма съм ги гледал 2-3 пъти вече. Глупаво ще е да се каже, че играта на Рами Малек е по-добра от тази на Брадли Купър, например. Всички те са индивидуално фантастични. Но ми хареса това, което направи Рами Малек, а работната етика, която той внесе в ролята, беше невероятна.

Най-добра поддържаща женска роля: Обожавам Реджина Кинг. Според мен тя винаги е била страшно подценявана като актриса. Тя носи такава сила във всичко, което прави. Освен това харесвам "Ако Бийл Стрийт можеше да говори". Мисля, че това е филм, който е подценен и бих искал да го видя да печели нещо.

Най-добра поддържаща мъжка роля: Ричард Грант е страхотен в "Can You Ever Forgive Me?". Освен това няма по-голям фен от мен на "Withnail and I".


Оливия Колман във "Фаворитката"

Режисьор, жена в 40-те си години

Най-добър филм: Алфонсо Куарон е правил наистина великолепни филми, но мисля, че "Рома" е най-добрият досега. Той е личен, той е политически и представя свят, в който можеш да се изгубиш.

Най-добър режисьор: Куарон, по същите причини.

Най-добър оригинален сценарий: "Фаворитката". Той е злобен, той е смешен, има състезание с патици. А накрая те оставя рабит.

Най-добър адаптиран сценарий: Лесно бих могла да гласувам за Спайк Лий за най-добър режисьор. Конкуренцията в тази категория е откачена. Мисля да гласувам за него тук, защото "Черен в клана" е всичко, което може човек да иска от един филм на Спайк Лий. Той е провокативен и вълнуващ и предлага на зрителите прозорец към американския опит - към миналото и към настоящето.

Най-добра актриса: Оливия Колман. Всички тези неща, които казах за "Фаворитката", се отнасят и за Колман като актриса. Чудесно е, че толкова много хора я откриват като актриса с този филм.

Най-добър актьор: Мисля, че Уилям Дафо в "Пред портите на вечността" прави нещо невероятно. Той ще ви накара да видите колко изтощен е Ван Гог от собствената си страст, от изкуството. Мисля, че това е първият филм за Ван Гог, който наистина набляга на важността и необходимостта от изкуство.

Най-добра поддържаща женска роля: Бях близо до това да гласувам за "Ако Бийл Стрийт можеше да говори" за най-добър сценарий, така че чувствам, че трябва тук да подкрепя Реджина Кинг за страхотната й работа във филма.

Най-добра поддържаща мъжка роля: Ричард Е. Грант ме накара да се смея и да плача. Това е много важно.


Мелиса Маккарти и Ричард Е. Грант в "Can You Ever Forgive Me?"

Продуцент, мъж в 50-те си

Най-добър филм: "Рома", заради деликатността и уменията, вложени в него. Това е просто един супер-добре изработен филм, който заслужава всички похвали. Това е ясен избор за мен.

Най-добър режисьор: Долу ръцете, Куарон трябва да победи тук. Това е единственото логично нещо. Знам, че вече е възхваляван, но не ми пука. Той заслужава това.

Най-добър оригинален сценарий: Вероятно отново ще заложа на "Рома" заради същата тази трансформираща енергия, която усетих от него.  Аз съм малко пурист. Не можеш да имаш най-добър филм и най-добър режисьор, без да имаш и най-добрия сценарий.


Алфонсо Куарон с две награди БАФТА за филма си "Рома"

Най-добър адаптиран сценарий: "Ако Бийл Стрийт може да говори" за специфичната му трансмутация.

Най-добра актриса: Мелиса Маккарти. Аз съм нюйоркчанин и познавам тази самотна личност. Изпълнението й просто ме отнесе.

Най-добър актьор: Наистина се боря между два избора. Не харесвам "Вице". Голям фен съм на Адам Макей, но не мисля, че това беше добре изграден наратив. Въпреки това Крисчън Бейл е хамелеон. И ако има един филм, където да можете да отделите изпълнението на актьора от цялото, това е "Вице". И все пак - Рами Малек. Също като Крисчън Бейл той влезе в образа на истинска личност, превръщайки се в тази личност. Клоня към Рами, защото харесвам филма повече.

Най-добра поддържаща женска роля: Тук се чувствам объркан. Все едно почти нямам избор... Но вероятно ще бъде Реджина Кинг. "Фаворитката" беше забавен, но Ема Стоун и Рейчъл Уайз просто не показаха достатъчно добри роли.

Най-добра поддържаща мъжка роля: Това е наистина трудно. Отново, защото харесвам много филма, мислех да избера Ричард Е. Грант. Но май предпочитам Адам Драйвър, който според мен открадна шоуто в "Черен в клана" с поддържащата си роля.

Oще: академията  ако бийл стрийт можеше да говори  алфонсо куарон  американската филмова академия  крисчън бейл  номинации  оливия колман  оскари  оскари 2019  рами малек  реджина кинг  рома  фаворити  фаворитката 


Още от Кино

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.08.2012, 09:17

9 pixie | 18.02.201916:42

violator е прав.
Само не мога да реша дали тия членове на академията толкова си могат или пък цитираните изказвания не са толкова нелепи в резултат на безумния превод (пак никой не е поел отговорност за интерпретацията).
Цитат: "Най-добър оригинален сценарий: "Фаворитката". Той е злобен, той е смешен, има състезание с патици. А накрая те оставя рабит." Рабит???? Нелепиците не се изчерпат с това.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2015, 17:55

8 SamVaims | 18.02.201913:48

Най- добрият.
Приятно гледане. И слушане.
https://www.youtube.com/watch?v=-XqPBEODZ4s
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.11.2014, 21:47

7 boian | 18.02.201911:32

Ясно
ЧЕРНАТА ПАНТЕРА защото трябва, а другите - тях може и "по съвест".

Жалка работа!
Такова подлизурство нямаше и по бай Тошово време, баси.


Така копат надолу, че скоро ще стигнат до другата страна на Земята.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 17.05.2015, 11:28

6 stoy | 18.02.201911:22

"Черната пантера" за "най-голям" риск? И понеже я би "изпълвал"? Защо не си купи голям вибратор с подходящ цвят, така ще се почувства наистина рисково и изпълнена.
Другият пък бил мислел, че "би било добре за индустрията и би било добре за Академията". Сигурно! Ще бъде първият случай, в който "Оскар за най-добър филм ще получи филм, който не е номиниран нито за сценарий, нито за режисура, нито за актьорска игра в главни или второстепенни роли, нито за операторско майсторство. Май наистина ще бъда добре за академията да демонстрира безпощадно ясно и окончателно, че вече не става дума за художествени достойнства и кинематографично майсторство, а за чиста проба идеология на правоверна левундерска политкоректност.
"Черната пантера" е средна хубост дори за "популярни филми". Не блести даже със спецефекти и музика - нищо новаторско и запомнящо се няма в тях. Ако си говорим за модерност в смисъл вкарване на политкоректност - предостатъчно я има и във филми като "Черен в клана" или "Фаворитката", но, Бога ми, там нещата са поднесени майсторски и са Кино с главно "к". "Рома" на Куарон и "Зелената книга" също са Кино, за разлика от лъскавата конфекция "Черната пантера".

Но в Академията могат да си изберат "Черната пантера", защо не. Тъкмо да демонстрират, че копаят дъното.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 05.02.2018, 18:01

5 To | 18.02.201903:23

Извинявам се,
не съм дочела думата, та....
пак мола за извинение, но що ли пък чак толко да се извинявам :-)
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.02.2018, 18:01

4 To | 18.02.201903:20

Кафе,
не можах да разбера:
запитани са.....
представители на...
представителни....
представили се....
и там изредените кви бяха сценаристи, режисьори и други.
Ама и да не съм разбрала, ще кажете - то се ПОДРАЗБИРА :-),
т.е. смисъла се разбира...ама що ли се обяснявам толко..
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.03.2015, 17:06

3 bludniq_sin | 17.02.201921:16

Единственият риск на черната пантера беше, че са взели билбо бегинс във филма Смее се Смее се Смее се ТИя не може да са сериозни ..
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

2 Дракон с кисело зеле | 17.02.201914:42

Искам победителя в тази категория да бъде филм, който е поел най-много рискове и хората са му се наслаждавали (да се разбира - отишли са да го гледат).
---
"Черната пантера" ли е филм, който е поел най-много рискове? 0_о?
   

оценка

+4 -0

Регистриран на: 14.04.2017, 10:49

1 violatоr | 17.02.201913:34

Тези вотове и (особено) доводи подхождат повече на деца от училище за деца със специални потребности, отколкото на членове на филмова академия.
   

оценка

+6 -0