Filmcafe logo

Тихо, филмът започва: Вива Италия!

лебовскиFilmcafe
01.12.2018, 10:02 (обновена 03.12.2018, 14:58)
Тихо филмът започва

Снимка: © Webcafe.bg

Разговор, изпълнен с много емоции за италианското кино, един вълнуващ разговор ала „ спагети екстраваганца" между Драго Симеонов, Павел Симеонов-Пачето, Зузи Аспарухова и Влади Апостолов.

Това е подкастът „Тихо, филмът започва", който ще ви даде основни познания за италианското кино и начин на изразяване.

Започваме с респект към великия Бернардо Бертолучи, който ни остави запомнящите се „Последният император", „Конформистът", „Последно танго в Париж", „Мечтатели", „Открадната красота", "Малкият Буда" и още.

Един от режисьорите, които правят красиво, психологически романтично и сексуално кино, според Зузи.

И един от малкото случаи, в които филмът е по-добър от книгата, пак според Зузи, визирайки „Мечтатели".

А най-голямата сила на Бертолучи, Драго вижда в „Последният император" и „Конформистът".

Но... истински и по италиански разпалени обсъждаме Паоло Сорентино и най-новия му филм „Те" или „Loro". Спорно е чий речетатив е по-бърз, на Зузи или на Влади във вихъра на еуфоричните емоции, които още ни държат от филма.

Това е велик филм за Драго, който до скоро недолюбваше много и Паоло Сорентино, и Силвио Берлускони.

Филм, в който Сорентино се обяснява в любов на Силвио Берлускони и ни го показва цветен, интересен, с вътрешни противоречия и фобии,нищо, че няма да гласува за него. Един от най-добрите филми на годината, пак според Драго.

Зрителят се влюбва в екранният персонаж на Берлускони, еуфорично споделя Влади, в крайно противоречивата му фигура и се превръща в една от мацките от филма. Не пропускайте да чуете кои са любимите моменти на Пачето от „Loro" , в които виждаме едновременно и гротеската, и обаянието в образа на Берлускони, изигран великолепно от Тони Сервило.

Великолепни женски роли, брилянтни сцени, с препратки към Фелини и „Вълкът от Уолстрийт" „Loro" е филм, който непременно трябва да се гледа.

Защо ние, българите, обичаме италианските филми?

Спомняте ли си обичаният от всички сериал „Октопод" и Микеле Плачидо?

Близки са по чувственост до балканските ни нрави, но все пак малко по-различни, обяснява Драго.

Говорим за пропагандата в италианското кино под шапката на Втората световна война и новата му вълна в периода след нея.

За великия Серджо Леоне и неговите "спагети уестърн" филми, любим на Пачето, големия Фелини, левия Пазолини, Тинто Брас, наричан "свиня и прасе" и Дарио Ардженто, любим на Зузи.

Комунисти - сексисти ли са италианските режисьори? И как италианците правят сексистко и феминистко кино едновременно? Говорим за обожаваните и невероятни актриси от любимите ни италиански филми -София Лорен, Клаудия Кардинале.....

В типичното едновременно италианско говорене приключваме с извода, че италианското кино е не само италианско, не само европейско, а глобално.

Вива Италия и подкастът „Тихо, филмът започва" с италианското звучене на Драго Симеонов, Павел Симеонов-Пачето, Зузи Аспарухова и Влади Апостолов.

Aко ви харесва и искате да слушате отново - ще се радваме и да се абонирате за нас в:

Oще: loro 1  бернардо бертолучи  дарио ардженто  зузи аспарухова  италианско кино  клаудия кардинале  конформистът  малкият буда  мечтатели  открадната красота  пазолини  паоло сорентино  пачето  подкаст  последно танго в париж  серджо леоне  сорентино  софия лорен  те  тинто брас  тихо филмът започва  фелини 


Още от Tихо, филмът започва

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.07.2015, 15:05

1 e-mil | 02.12.201812:03

Ей, начи... Да говорите за италианско кино, да се върнете чак до войната и да посочите само един филм на Виторио де Сика, без да споменете самия де Сика. Че на всичкото Драго да да обърка заглавията на "Крадецът на праскови" и "Крадци на велосипеди".
   

оценка

+1 -0