Star Wars и Marvel - козовете на Disney във войната на стрийминг услугите | webcafe.bg
Filmcafe logo

Star Wars и Marvel - козовете на Disney във войната на стрийминг услугите

лебовскиFilmcafe
10.11.2018, 12:35 (обновена 12.11.2018, 07:30)

1 от 7 снимки Назад Напред

Disney Plus

Платформата Disney+ догодина ще дебютира в САЩ, по-късно и в Европа, а от компанията ще разчитат на сериали по популярни брандове като Star Wars и Marvel, за да си спечелят абонати...

Потребителят решава. Това е водещият принцип в ерата на стрийминг услугите. Потребителят решава какво иска да гледа, потребителят решава за какво иска да плати, потребителят решава кога да се откаже и кога отново да се абонира.

Дори в България изборът е налице – HBO GO, Netflix и Amazon Prime предлагат достъп до огромни каталози с филми, сериали, анимации и документални продукции. Те в доста случаи са добър избор за най-младите и активните зрители, които имат ограничено време за развлечение пред екрана и предпочитат да го запълват по свой вкус. Всичко е напълно законно, по-бързо и удобно от торентите, а таксите са по-джоба на потребителите.

Този бизнес обаче тепърва ще се разраства, а един от големите играчи, които искат да намерят своето място в него, е The Walt Disney Company. Отдавна се знае, че медийният мастодонт подготвя своя собствена стрийминг услуга.

Тя вече има и име – не особено оригиналното, но лесно за запомняне Disney+. Платформата ще се появи "късно през 2019 г." в САЩ, а след това ще търси своя път и към европейските пазари.

Disney ще се опита да се пребори за вниманието и парите на потребителите по същия начин, по който го правят и сегашните големи в стрийминг бизнеса – с оригинално съдържание. Тук компанията има предимството на огромния каталог от филмови и телевизионни продукции, създадени през нейната почти столетна история. Въпреки това в предстоящия сблъсък с конкуренцията Disney ще заложи най-сериозно на две от по-новите "оръжия" в своя арсенал: брандовете Star Wars и Marvel.

В разговор с инвеститори във връзка с финансовите резултати на компанията, изпълнителният директор Боб Айгър разкри не само името на бъдещата платформа, но и някои от акцентите в нейното съдържание.

Голямата новина беше обявяването на втори игрален сериал във вселената на "Междузвездни войни". Той ще е шпионски трилър и ще се фокусира върху не толкова популярен персонаж - шпионина от Бунтовниците Касиан Андор.

Зрителите видяха Андор за пръв път във филма "Rogue One: История от Междузвездни войни" (2016 г.). Там той предвождаше екип от бунтовници на мисия, чиято цел беше да се откраднат плановете за първата Звезда на смъртта.

Филмът не завърши с хепи енд за героите, поради което е сигурно, че действието в новия сериал ще се развива преди него, т.е. между "Епизод 3: Отмъщението на ситите" и "Rogue One". Потвърдено е и че актьорът Диего Луна, който играе Андор във филма, отново ще влезе в ролята и на малкия екран.

"Да се върна към вселената на Star Wars е нещо специално за мен", коментира Луна и допълва, че новият формат ще позволи персонажът да бъде разгледан по-задълбочено. Това е нещо задължително с оглед на не особено детайлното му и запомнящо се представяне в "Rogue One".

Сериалът ще е ексклузивен за новата платформа на Disney и е едно от нещата, с които компанията ще се опита да привлече феновете на космическата сага към себе си. Друг вече обявен проект по "Междузвездни войни" е сериалът "The Mandalorian". Той ще разказва за "самотен стрелец", който живее в най-далечните краища на галактиката, далеч от властта на Новата република (бел. ред. тоест действието в този сериал се развива след "Завръщането на джедаите". Объркано е, да).

Сценарият е дело на Джон Фавро, който е и негов продуцент. Фавро и преди е работил с Disney – режисира игралната версия на "Книга за джунглата" (2016 г.), а неговият "Iron Man" (2008 г.) даде началото на филмовата вселена на Marvel, която изкара милиарди на компанията-майка. Именно Marvel е другият доходоносен бранд, който Disney притежава и от чийто потенциал смята да се възползва напълно.

Боб Айгър потвърди слуховете за това, че се работи по сериал за комиксовия злодей Локи, като Том Хидълстън отново ще е в ролята на Бога на пакостите.

Епизодите отново ще се появяват първо в Disney+ платформата. Хидълстън направи образа популярен със запомнящото си изпълнение във филмите за Тор и "Отмъстителите". Актьорът участва и в друга телевизионна продукция – "The Night Manager", базиран по роман на Джон льо Каре.

Макар за момента да не е официално потвърдено, има информации, че Disney предвиждат още няколко Marvel сериали за новата си стрийминг платформа. Говори се за поредица за Алената вещица (Scarlet Witch), както и за такъв с главни герои Winter Soldier и Falcon. Планът е актьорите от филмите да изиграят ролите и на малкия екран. Идеята е тези персонажи, за които не може да се направи отделен самостоятелен филм, все пак да бъдат използвани максимално с продукции за Disney+.

С това обаче потенциалът на новата услуга не се изчерпва. Платформата ще предлага "разнообразие от оригинални продукции" на Disney, Pixar, Marvel, нови неща от Star Wars вселената, както и съдържание от National Geographic.

В нея ще се появят новият сезон на анимацията "Star Wars: The Clone Wars", сериал по Monsters Inc. на Pixar и нов сериал "Училищен мюзикъл" (High School Musical), който ще прероди популярната преди няколко години поредица за ново поколение млади зрители.

Освен това за Disney+ ще се създават и оригинални филми, които ще се появяват ексклузивно в платформата, т.е. няма да достигнат до големия екран.

Сред засега обявените проекти са Noelle, в който Ана Кендрик (Pitch Perfect, Up in the air) играе дъщерята на Дядо Коледа, игрална версия на популярната анимация "Лейди и скитникът", както и приключенският "Того" с участието на Уилям Дефо.

С всичко това Disney не откриват топлата вода и реално следват пътя на HBO, Netflix и Amazon в усилията и хвърлянето на средства за създаването на оригинални продукции. Същевременно обаче те и изтеглят свое съдържание от някои от конкурентните платформи по пътя към пускането на своята собствена.

Marvel, които са собственост на Disney, например имат договор с Netflix за няколко сериала за супергерои. През октомври беше обявено, че стрийминг услугата прекратява два от тях – Luke Cage и Iron Fist, след вторите им сезони. Нищо чудно обаче те да бъдат продължени догодина в Disney+.

Стрийминг услугата скоро може би няма да е фактор на пазара в България. От компанията планират услугата да се появи и в европейски държави, но не е ясно кога ще се случи това. С оглед на очакваната премиера в САЩ късно през 2019 г., вероятно това ще е през или дори след 2020 г. При това Айгър отбелязва, че първоначално ще подберат внимателно стартовите си пазари в Европа, но вярва, че заради съдържанието на услугата ще имат успех.

Въпросът е дали предлаганото съдържание ще е достатъчно, за да привлече потребителите, които дори в момента трябва да избират между няколко стрийминг услуги в зависимост от това кой филм или ново ТВ шоу искат да гледат.

Oще: amazon  disney  hbo  marvel  netflix  star wars  the mandalorian  боб айгър  джон фавро  касиан андор  междузвездни войни  сериали  стрийминг услуги  телевизия 


Още от Сериали

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.07.2015, 15:05

1 e-mil | 10.11.201818:58

"Тук компанията има предимството на огромния каталог от филмови и телевизионни продукции, създадени през нейната почти столетна история."

Глупости. Каталогът им въобще не е огромен, дори с филмите на Тъчстоун. Почти никой няма да гледа филми отпреди 40-50-60 години.

Предимството им е, че тази година купиха огромния каталог на Фокс (сделката ще приключи до края на годината). А заедно с него получават 73% дял на Фокс в канала на Нешънъл Джиографик. И добавят 30% дял на Фокс в Хулу към техните собствени 30% (а там са продукции като "Вероника Марс" и "Разказът на прислужницата"). Което означава, че Хулу постепенно си отива и като го доизкупят ще прехвърлят съдържанието в стрийминга на Дисни.

Ама наистина не сте в час. За тази сделка се говори от цяла година насам.
   

оценка

+0 -0