Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Феноменът Game of Thrones може и да не се повтори повече

Не е сигурно, че стрийминг платформите ще успеят отново
Не е сигурно, че стрийминг платформите ще успеят отново

Последният сезон на Game of Thrones няма да бъде излъчен преди април 2019-а, но конкуренцията кой ще е следващият голям хит при сериалите тече с пълна сила.

Стрийминг платформи като Amazon и Netflix вече инвестират милиони долари, за да намерят заместителя, който ще запълни празнината, оставена от Game of Thrones.

Но те може би преследват неуловима плячка - универсален хит, който да се хареса на всички.

Когато е премиерата на Game of Thrones по HBO през 2011-а, поредицата няма чак такава конкуренция, а стрийминг услугите не са толкова популярни, колкото са в момента. Сега най-малко около 500 сериала ще трябва да бъдат сломени с едно-единствено шоу. Този хит ще трябва да води до скок в потребителите и да се превърне в гръбначния стълб на платформата.

Интересната история, пленителният свят и огромният бюджет на Game of Thrones му донесоха 47 награди "Еми" и главозамайващ рейтинг. Финалният епизод на последния сезон е гледан от общо 16,1 млн. души по целия свят.

Сега зрителите могат да избират между стотици поредици, затова успехът на поредицата по Джордж Р. Р. Мартин си заслужава златните статуетки. А конкурентите на HBO отсега си водят записки.

Amazon ще пренесе "Властелинът на пръстените" на малкия екран като за момента обявената сума за сериала може да достигне до 500 млн. долара.

Disney и новата им стрийминг услуга залагат много големи надежди на поредицата за "Междузвездни войни", а обявеният бюджет е 100 млн. долара за десет епизода. И двата франчайза вече са спечелили милиарди от боксофиса, но все още не е ясно дали ще могат да повторят същото и в телевизията.

All Access, стрийминг платформата на CBS, иска да си изгради име с рибуут на "Зоната на здрача" с режисьора на "Бягай!" - Джордан Пийл, както и със своя версия на "Стар Трек", в която Патрик Стюарт ще се завърне като капитан Пикар. И двете са обичани от феновете брандове, познати от десетилетия, само че няма как да сме сигурни, че ще създадат ново поколение почитатели.

HBO си подсигуряват бъдещето след края на Game of Thrones с адаптация по "Watchmen" на Алън Мур. Мрежата се надява да остане и на вълната на "Троновете" с прикуъл, който се основава на поредицата. Джон Станки, изпълнителният директор на WarnerMedia, казва, че HBO трябва непрекъснато да разширява базата си от потребители, а за тази цел трябва да създава увлекателно съдържание.

Необходимо е всеки потребител да прекарва поне по няколко часа на ден. Излъчваното съдържание се съревновава с устройствата, които се озовават в ръцете на хората на около всеки 15 минути.

Стрийминг услугите все още залагат на "единствения огромен хит", но ще им трябва далеч повече съдържание, за да задържат глобалната аудитория.

Но обемът сам по себе си не е достатъчен. Престижът е много важен фактор за успех. Дали ще те сравняват с кварталния магазин, или с магазин за скъпи бижута не е едно и също. Бъдещето на стрийминга е смес от разнообразие и качество. Голямата библиотека от предложения за филми и сериали гарантира, че клиентите ще плащат за услугата.

И накрая - това, което ще бъде "следващият Game of Thrones", трябва да е нещо, което завива в напълно различна посока. Нещо, което не просто се опитва да пресъздаде вече наличен успех, а създава своя ясна и неповторима визия.

 

Най-четените