Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Еуфория" - личната история на Сам Левинсън в новия хит на HBO

Сам Левинсън, Зендая и Кейси Блойс Снимка: HBO
Сам Левинсън, Зендая и Кейси Блойс

Мариета Мелроуз, специален пратеник на HBO България и webcafe.bg, се среща със Сам Левинсън, режисьора на "Еуфория", в Бевърли Хилс.

Вече споделихме първите си впечатления от сериала, с който HBO сменят напълно стратегията си и избират тематика и публика, върху които не бяха акцентирали досега. Зендая изпълнява главната роля в историята - тази на Ру, тийнейджърка, търсеща спокойствие в наркотиците. В осемте епизода виждаме още трансджендър модела Хънтър Шейфър в ролята на Джулс, плюс сайз модела Барби Ферейра и още куп почти неизвестни млади актьори, за които липсата на слава Сам определя като плюс.

Сам Левинсън е създател, режисьор и сценарист и това му помага да пресъздаде унифицирана гледна точка към спектъра от емоции, интересни персонажи и проблеми, снимани по великолепен начин с една крайна цел - "да почувстваме нещо".

Депресия, паник атаки, борба за лайкове и споделяния в социалните мрежи, порнография, пристрастяване към наркотици и секс - все теми, които сериалът разглежда по автентичен начин, без да се страхува да пресъздаде нужната атмосфера с визуален материал без цензура.

34-годишният Сам Левинсън ни е познат от "Нация на убийци", а неоспоримо ранният му успех е завиден по холивудските стандарти. "Еуфория" е създаден по идея на едноименен израелски сериал, но сценарият е написан от Сам и сюжетните линии разказват неговата лична тийнейджърска история на страдание и зависимост.

Режисьорът със сигурност е наследил таланта на баща си Бари Левинсън, който е работил с легенди като Дъстин Хофман, Сидни Полак и печели "Оскар" за великолепния си филм "Рейнман".

"Еуфория" не е сериал за секс и наркотици, а за емоциолнална интелигентност и как родителите не успяват да намерят правилния начин да комуникират с децата си и да им помогнат да преодолеят новите емоции, с които се сблъскват в училище.

Много се радвам, че това си е проличало. Да, сериалът е за това колко трудно е да комуникираш чувствата си, особено когато си тийнейджър, стресът и притеснението от това да започнеш ново приятелство, да се влюбиш, желанието да заглушиш света около себе си или пък да удължиш красив момент с помощта на наркотици. Това не е сериал за млади хора, които споделят помежду си какво чувстват, а точно обратното - борбата в това да комуникират вътрешния си свят.

Нямам търпение да проследите какво сътворява епизод след епизод невероятният актьорски състав - лицата им са толкова експресивни, че почти няма нужда от диалог. Някои сцени се състоят от една реплика, движение на камерата и експресивно лице и веднага разбирате какво се случва.

За случващото се на персонажите в сериала си почерпил вдъхновение от собственото си бунтарско тийнейджърство? Как ти се отрази да режисираш това?

Аз бях зависим и пристрастен към наркотици дълги години и имах трудни взаимоотношения с майка си. Обичам я от цялото си сърце. Изпращах й да прочете всеки епизод, преди да го снимаме. Сцената, която наистина ме разтърси и върна в спомените, е тази между Зендая и Ника (героинята Ру и майка й, бел. ред.) - озвучителят ни се разплака, дизайнерката ни се разстрои - аз също си поплаках в офиса. В тези моменти знаеш, че всичко е истинско. Въпреки че историите, които виждате се доближават до лични мои спомени, в момента, в който реших да започана да пиша, сякаш се дистанцирах от миналото си. Въпреки че засягаме тежки теми, с екипа успяхме и да запазим лекотата и експерименталното поведение на тийнеджърските години.

Аз съм фен на филма "Магнолия" и мисля, че четвърти епизод е добра препратка към него. Може ли да ни разкажете повече за този епизод, вашите решения и кой ви е любимият момент?

Мисля, че "Магнолия" е един от най-добрите филми през последните 20-30 години. Исках да пресъздам тази атмосфера и в "Еуфория". Беше трудно да заснемем епизода в рамките на 6 дни. Първият кадър отне цял ден. Марсел Рев е операторът, с който работих и в "Нация на убийци". Целта ни беше да създадем технически различен стил на снимане. Ще забележите постоянното движение на камерата. Това определено беше най-трудният епизод, а и снимахме през нощта. Беше зверски студ, имаше прах навсякъде, а за Зендая това беше първият снимачен ден.

Сам, колко си заимствал от израелската версия на сериала?

Хареса ми това, че израелската версия е снимана с достоверност и истинност. Сигурен съм, че критиците ще имат какво да кажат по този въпрос за нашия прочит. А относно моя процес - аз просто седнах и написах своята история и версия. Първоначалната среща с HBO беше час и половина, в който дискутирахме зависимостта към наркотици в различни етапи от живота ни. Екипът на HBO ме окуражи да напиша собствената си история, като използвам израелската версия като начална точка. Мисля, че нашата "Еуфория" има собствен живот.

Според част от критиките, сериалът представя днешната младеж обвинявайки я за собственото й поведение.

Много често чуваме негативни коментари за поколението на новото хилядолетие - колко егоистични, нарцистични, мързеливи и хленчещи са те, но всъщност не бяха те тези, които създадоха света на Фейсбук и Инстаграм, а предишното поколение. Мога само да си представя напрежението, внесено от постоянната надпревара за повече харесвания и последователи. Как да идентифицираш истинското си АЗ и онлайн присъствие и да не изгубиш себе си по пътя. Има причина поради, която нивата на стрес, депресия, самоубийство са по-високи - сега критикуваме сами себе си и едни други повече от всякога. Посланието на "Еуфория" е да проявяваме съпричастност и съчувствие към хората около себе си и света, в който живеем.

Нов епизод на "Еуфория" е достъпен всеки понеделник в платформата на HBO GO и от 22:00 часа по HBO. Финалът е на 5 август.

 

Най-четените