Влез във форма лого

Тренировка за победители от европейския шампион Антони Давидов

йорданка блажеваДани Блажева
20.07.2017, 12:56 (обновена 27.04.2018, 15:20)
Антони Давидов

Снимка: © Мирослава Дермеджиева,Webcafe.bg

Миналата седмица ви срещнахме с европейския шампион по таекуондо ITF и световен шампион по кикбокс Антони Давидов. Тогава освен за спорт, говорихме за stand up комедиите и за филми.

Сега представяме втората част от интервюто, която достига до вас с подкрепата на изотонични напитки OSHEE - създадени да подкрепят спортуващите по пътя към успеха. За трениращите таекуондо и кикбокс препоръчваме след тежките тренировки OSHEE Vitamin Energy с магнезий и В6, която ще енергезира и осигури 100% от дневния прием на полезните вещества на организма, без да съдържа кофеин и таурин. Витамините в нея (В5 иB6)  помагат за правилното функциониране на нервната система, намаляват усещането за умора и изтощение, а магнезият допринася за нормалната функция на мускулите преди и след тренировка.

В следващите редове Антони представи своята „рецепта" за тренировки преди състезания. А какво се изисква преди да се изправиш на ринга, кои са грешките, които да избегнете, можете да научите по-долу.

Първата част от интервюто може да прочетете тук

Какъв е твоят съвет към начинаещите спортисти, които тепърва ще се състезават?

При бойните спортове едно от най-важните неща е да влезеш с мисълта и фокуса, че ще излезеш цял след срещата. Дори и да загубиш, да няма сериозни физически последствия върху теб.

За мен е важно да изляза здрав след сблъсъците. Затова винаги наблягам на защитата.

Разбирам всички начинаещи, които искат да нападат, да се бият, да бъдат номер едно. Моят съвет обаче е да наблегнат на защита, за да са сигурни, че могат да се предпазят преди да започнат да атакуват.

Другото лошо и страшно нещо, което може да ти се случи на ринга или на татамито (така наричат състезателния ринг в таекуондото), е да се измориш или просто да влезеш в мача вече уморен. Аз съм правил тази голяма грешка , която е носила и съответните последствия - отиваш физически неподготвен за мач, разчитайки само на талант или на добра стратегия.  Винаги, когато можеш, трябва да отидеш в топ физическо състояние, за да си сигурен, че няма да се измориш. Само така можеш да докажеш, че си талантлив, адекватен и с добра стратегия за играта.

Има ли разлики в тренировките преди състезания по таекуондо и по кикбокс?

За всеки стил, спорт и състезание физическата подготовка е различна. Например, когато съм се състезавал по таекуондо, не съм наблягал на вдигане на тежести, защото самото бойно изкуство е по-игрово, като гоненица, но с удари (смее се). Там наблягам на тичане, за да си гарантирам, че по време на състезанието ще мога да се справя - да ритам, да удрям с ръце, вдигам издръжливостта с многократни повторения на различни техники.

Ако говорим за кикбокса, там тренировките ми са малко по-различни. Спортът е по-силов и затова се акцентира върху физическата сила. Затова намалям малко кардиото и включвам повече тежести.

Аз те познавам покрай таекуондото, където съм те виждала в действия да раздаваш ритници и шамари. Разкажи ми на какъв тип тренировки залагаш преди състезания?

Ако се готвя за таекуондо, преди тренировката тичам два километра. След това загрявам с 20 минути разтягане, преди да започне същинската част. След това има спаринги, които варират между 10 и 12 рунда. Всеки рунд е условни спаринги, като последните два се играе свободно, за да може да се даде вече възможност да пробваш различни техники. След това завършвам с между 4 и 6 рунда на боксова круша. Там сериите пак са разделени на свободни и условни. В последните имам свобода да разчупя сериите и да проява креативност в комбинациите.

Как се храниш обикновено преди състезания? Променяш ли диетата си?

Аз автоматично се класирах и играех в тежката категория и затова не е трябвало да се притеснявам твърде много за килограми. Пробвах няколко състезания, в които играх доста по-тежък, но не ми се получаваше и реших да се изчистя.

Това, което важи за ежедневието, а не само за спорта е, че ако човек изключи добавената захар, които са всички вафли и газирани напитки, и намали хляба, тестото, мазните банички и пици, организмът бързо се изчиства. Особено ако спортуваш.

Аз лично правех точно това. Преди световното в България исках да съм колкото мога по-чист и затова разделих храненето си. Ядях по седем пъти на ден. Така горе долу през час унищожавах много малка порция, колкото половината ми длан, в която сменях протеин, белтъчини и т.н.

Каква роля играе хидратацията за успеха в спорта?

Хидратацията е много болна тема в бойните спортове. При тях преди състезание играчите се опитват да тежат колкото се може по-малко, за да са сигурни, че ще влязат в категорията си. А едно от най-бързите решения е бързото обезводняване.

Няма по-отвратително и по-опасно нещо от това. В борбата и в бокса смъртните случаи, свързани директно с дехидратация, за супер много.

Аз лично съм много против това, особено когато става въпрос за деца и тинейджъри, които са в крехка възраст. Често съм виждал с очите си как треньори дават съвети на хлапета да се дехидратират бързо, за да свалят килограми. И това е абсурдно.

Без вода човек е нищо - все пак над 90% от тялото ни се състои от вода. Представянето ни на ринга веднага пада, ако си дехидратиран. Ако си свалил килограми от обезводняване, след това е много трудно дори за 24 часа да се рехидратираш пиейки само вода. Трябва да минаваш на системи, което е кошмар за тялото и психиката.

Аз също съм минал по този път, за да си науча урока. Имал случай, в който даже не мисля за състезанието. Толкова съм концентриран върху кантара. Или пък друга ситуация, при която пътуваме към състезание, навън е 30 градуса, ние сме в колата, прозорците са затворени, парното е на макс, аз съм облечен с костюм за сауна, за да се потя. Аз съм до шофьора със свалена седалка и през цялото време  правя коремни преси с кратки почивки.

На каква музика обичаш да тренираш?

Пак зависи от това какво ще тренирам. Ако тренирам вдигане на тежести, залагам на нещо по-рок, по-метал, за да може да ме надъха. Ако е тренировка, за която гоня просто тонус, тогава си пускам хип-хоп и нещо по-свежо.

Кой е любимият ти спортен филм?

Това е лесно. Първият филм Роки със Сталоун.

А любим спортист или спортисти?

Майкъл Джордан, Рей Луис (американски футболист). От новото поколение Конър МакГрегър също ме впечатлява.

Снимки: Мирослава Дермеджиева

Гардероб: Nike Training

Oще: nike  nike training club  oshee  антони давидов  бойни спортове  изотонична напитка  кикбокс  найк  ошии  спорт  таекуондо  тренировки 


Още от Влез във форма

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.