Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Лицето

Той не ползва Photoshop, а съвсем обикновена ножица и ледено спокойна ръка Снимка: Ponytail Magazine
Той не ползва Photoshop, а съвсем обикновена ножица и ледено спокойна ръка
Лицето Снимка: Уикипедия

С напредването на технологиите изкуството сякаш стана много лесна игра. Един от потърпевшите жанрове определено е колажът. Майсторските изпълнения в този клас обаче заслужават внимание.

Като тези на известния фотограф Джон Стезакер, тазгодишният носител на наградата Deutsche Börse. Той не ползва Photoshop, а съвсем обикновена ножица и ледено спокойна ръка.

Англичанинът Стезакер се дипломира през 1973 г., когато на Острова властва поп артът. Той е един от бунтарите срещу този така актуален и днес стил. Избира колажа, създавайки запомнящите се потрети, без притеснение да реже - обикновено човешки лица. Залага на сюрреализма - още по-отличителна негова черта. Така се раждат потрети на хора, смесени с природа, архитектура или с части от други човешки лица. Моделите му са красиви, млади, различни.

Днес произведенията на 63-годишния майстор попълват колекциите на няколко световни музея. Колекцията му попада върху корици на книги, обложки на филми, пощенски картички, плакати и какво ли още не.

Въпреки успехите, творчеството на нетипичния фотограф за дълго време остава незабелязано от критиците. Ето че днес вече се говори за завръщане на колажа. А според Бред Роджърс, директор на фотогалерия в Лондон, появява се и следващото поколение, което ще възроди този позабравен художествен стил .

"Гардиън" определя Стезакер като забавно смущаващ нетрадиционен фотограф. Извън "ножиците" той е преподавател в Кралския колеж по изкуства.

 

Най-четените