Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-интересното от Шанхай

Салонът в Шанхай е голям. Много голям.
Тази година шоуто се премести в нов дом – наскоро построен изложбен комплекс с осем зали, като пет от тях са на два етажа. Ако не знаете, Китай е най-големият автомобилен пазар в света, така че това е логично.
VW Group е важен играч в Китай
Компанията присъства в Китай най-дълго от всички големи компании – германците продават там коли заедно със своите местни партньори от над 30 години. И наричат Китай „нашия втори домашен пазар”.
За 2014 VW Group е произвела 3,5 милиона коли в Китай, а инвестициите на компанията в страната до 2019 са в размер на 22 милиарда евро.
Версия с дълга база на всичко
В Китай може да си поръчате почти всеки един модел с дълга база. Местните купувачи много държат на това и дори по-скромните автомобили са във вариант L. Включително и новият VW Gran Santana, което всъщност е Skoda Rapid Spaceback с доста по-големи задни врати.
Почти всяка марка вече има plug-in хибриди
Въздухът в градовете в Китай е невероятно замърсен и това е сериозен проблем. Затова и производителите предлагат plug-in хибриди, които обаче са със скромни показатели – най-често 50 километра пробег на електричество, колкото е минимумът, изискван то местното законодателство.
Скъпите марки преследват големите пари тук
Не става въпрос само за BMW, Audi или Mercedes. McLaren представи в Шанхай 540C, Aston Martin, Bentley и Rolls-Royce присъстват сериозно на пазара, W Motors – с митичния Lykan Supersport (цена 3,4 милиона долара) също са тук, както и датската компания Zenvo. Тълпите редовно обсаждат щанда на Tesla, както и на известните германски тунинг компании.
MG показа SUV, който стана автономен автомобил
Това е iGS – автономната версия на MG GS – новият кросоувър на марката. Все още обаче бъдещето му е неясно.
Тази година няма толкова много копия на известни модели
Естествено, китайците не изневеряват на себе си – този Land Wind да ви прилича на нещо познато? Като цяло, този етап от развитието на местната индустрия може би е отминал.
Дали Qoros е единствената китайска компания с оригинален дизайн?
Огромната част от китайските производители не могат да се похвалят със силен дизайн, но Qoros – компанията, която иска да пробие с качествени автомобили в Европа е изключение. Това важи и за концепта Qoros 2 PHEV – странно привлекателен.
Citroen Aircross трябваше отдавна да е готов
Aircross е един от претендентите за „Звездата на шоуто в Шанхай” и е отлично развитие на идеите, заложени с C4 Cactus. Впечатляващ дизайн, интересен интериор и определено серийният съперник на Nissan Qashqai ще получи много неща от концепта.
В Mercedes разчетоха важна формула
SUV моделите с форми на спортно купе са редки, но пък се радват на интереса на купувачите. BMW вече има три успешни опита – две поколения на Х6 и едно поколение Х4. Концептът на Mercedes GLC Coupe обещава хубаво бъдеще на модела, може би не точно в този цвят...
В Китай задната седалка е много важна
Кола с шофьор е много важен елемент от представянето на всеки по-заможен китаец. И дизайнерите се грижат за това. Концептът Volvo XC90 Excellence Lounge е доказателство за това – предната дясна седалка отсъства, а на нейното место се е появил екран.
Луксозните ванове са важни
Искате още пространство на борда? Тогава на помощ идват луксозните ванове, които предлагат луксозно пътуване. Mercedes предлага такова решение на борда на Sprinter – много кожа, големи екрани и много комфорт.
Робот или човек?
Audi използва човек, предрешен като робот, за да привлече вниманието към хибридните си предложения в Шанхай. Скоро на местния пазар ще се появи версия на Q7 e-tron с 2-литров бензинов турбо мотор, електромотор и Quattro задвижване. Шефовете на марката Руперт Щадлер и Улрих Хакенберг не оцениха високо идеята човек да се представя за робот.

16-ото издание на автомобилното изложение в Шанхай поднесе някои интересни изненади на специалистите, медиите и най-вече на местните кандидат-купувачи. Салонът се провежда на всеки две години и бързо се утвърди сред най-големите в света, въпреки че все още няма престижа на изложението в Пекин или на който и да е от големите си съперници в Европа.

В Шанхай местните марки винаги се представят много силно, а там дори има премиери, които първо ще се продават в Китай и след това ще стигнат до Европа. Евентуално.

Да видим най-интересното от прес дните на автомобилното изложение в Шанхай.

 

Най-четените