Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

iPhone ще дели името си с китайска компания

Плагиатството в Китай е много упорит съперник за чуждестранните компании
Плагиатството в Китай е много упорит съперник за чуждестранните компании

Технологичният гигант Apple загуби търговско дело в Китай срещу компания, която продава чанти, портмонета, калъфи за телефони, документи и други кожени изделия под марката "Iphone". Дългогодишната битка приключи в полза на местния производител Xintong Tiandi Technology, който лансира своите "IPHONE" изделия на китайския пазар през 2010-та година.

Така лидерската компания от Силициевата долина не можа да се пребори за ексклузивни права върху името на най-популярния си продукт и ще трябва да го дели на китайския пазар.

През 2012-та година Apple оспори законността на марката "IPHONE" пред китайската агенция за авторските права и търговските марки, но загуби делото, след което се обърна към съда в Пекин.

Съдиите рещиха, че телефоните на Apple не могат да се смятат за достатъчно популярни в Китай, което натежава предвид регистрацията на Xintong Tiandi през 2007-ма година. Първите телефони iPhone бяха пуснати за продажба в Поднебесното царство през 2009-та година.

Apple подаде иск за признаване на търговската й марка за електронни продукти в Китай през 2002-ра година, който не бе одобрен от властите до 2013-та година. Xintong Tiandi останаха доволни от съдийското решение и изразиха готовност да работят съвместно с Apple, ако имат нужна от кожени изделия за своите продукти.

Това не е първата загуба за Apple в комунистическата държава. Преди четири години те платиха 60 милиона долара на китайска фирма, претендираща да използва името “iPad”. Китай е важен пазар за Тим Кук и компания. Въпреки спадовете в продажбите за тази година, през миналата Apple са спечелили 58 милиарда долара от Китай, Хонг Конг, Макао и Тайван.

Преди две седмици Apple спря услугите iTunes Movies и iBooks за китайските потребители, според различни източници заради настояване от страна на държавната цензура в Пекин.

 

Най-четените