Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Audi изтегля 850 хил. коли от Европа, ще ги прави по-екологични

Водещите германски автопроизводители се опитват да избегнат нов "Дизелгейт" Снимка: Audi
Водещите германски автопроизводители се опитват да избегнат нов "Дизелгейт"

Германската автомобилна марка Audi ще изтегли 850 хил. коли от европейския пазар, за да ги направи по-екологични.

Инженерите на компанията ще ъпгрейдват софтуера на най-продаваните си модели, така че те да замърсяват по-малко и да отговарят на всички европейски екологични изисквания.

Става въпрос за моделите с 6-цилиндрови и 8-цилиндрови дизелови двигатели, продавани основно в Европа. Планираните за изтегляне са и модели на Porsche и Volkswagen, които използват същите агрегати.

Audi иска да намали общото ниво на вредни емисии, особено в градските райони. „Убедени сме, че тази програма ще противодейства на възможните забрани за превозни средства с дизелови двигатели", казват от компанията.

"Целта ни е да запазим бъдещата жизнеспособност на дизеловите двигатели на нашите клиенти и да допринесем за подобряване на качеството на въздуха", посочват те.

Работата за настройка на двигателите отнема около час и ще се извършва безплатно за клиентите. Те трябва да предадат колите си на официален вносител или доверен сервиз, които да извършат корекцията.

Съобщението на Audi идва само дни, след като правителството в германската федерална провинция Баден-Вюртемберг се съгласи да се откаже от плановете си да ограничи дизеловите двигатели, ако по-старите автомобили могат да бъдат модифицирани, за да произвеждат по-малко замърсители.

Kомпанията от Инголщад ще последва примера на конкурентите си от BMW и Daimler (производителят на Mercedes), които също побързаха да върнат голям брой свои коли, за да подобрят системите им за вредни емисии.

Трите германски автопроизводителя ще върнат в сервизите си общо 4 млн. автомобила в опит да избегнат разследване, подобно на това срещу Volkswagen, което създаде огромни проблеми на концерна и му струва десетки милиарди долари.

В сряда BMW обяви, че ще предложи на клиентите си да ъпгрейдва софтуера на 350 хил. свои автомобила. Ходът на баварския автопроизводител е в отговор на подготвяните ограничения и дори забрани за дизелови автомобили от някои европейски градове. Сред тях е и Мюнхен, където е централата на BMW.

Във вторник третият голям германски производител - Daimler обяви, че ще модифицира 3 млн. Мерцедеси в Европа, за да намали вредните емисии.

Макар че нито една от трите германски автомобилни марки не описва действията си като изтегляне, ходът изглежда точно така. Модификацията на софтуера изглежда е единственият спасителен път преди да се стигне до тежки разследвания и огромни глоби.

Американските и германските власти разследват Audi, подозирайки, че също като Volkswagen компанията е инсталирала измамен софтуер, за да избегне екологичните изисквания в Европа и да скрие реалното замърсяване на въздуха, което причиняват автомобилите им.

Скандалът се задълбочи миналия месец с ареста на бивш ръководител в отдела за разработване на двигатели на Audi.

Той е 8-ият ръководен кадър на Volkswagen, обвинен от американските власти във връзка със скандала "Дизелгейт". Федералните следователи се опитват да притиснат хора от средния мениджмънт, които да свидетелстват срещу шефовете си.

От компанията твърдят, че изтеглянето не е пряко свързано с „Дизелгейт", но признаха, че последствията от него сериозно вредят на репутацията на дизеловите автомобили и водят до нарастващи призиви да бъдат забранени.

„Общественото мнение е, че дизелът е лош, така че се опитваме да надхвърлим съществуващите ограничения за емисиите и да подобрим емисиите в реални условия на шофиране, надхвърляйки сегашните законови изисквания", обясниха от Audi.

 

Най-четените