Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хем си лежим, хем си крадем

Луксозен ловен туризъм за сметка на държавния бюджет е пълен абсурд и не е нужен много акъл, за да го осъзнаеш, камо ли да го извадиш като оправдание за "приятелска" обществена поръчка от позицията си на аграрен министър.
Снимка: https://www.facebook.com/desitanevagerb
Луксозен ловен туризъм за сметка на държавния бюджет е пълен абсурд и не е нужен много акъл, за да го осъзнаеш, камо ли да го извадиш като оправдание за "приятелска" обществена поръчка от позицията си на аграрен министър.

Тиха балканска идилия. Настане вечер, месец изгрее, звезди обсипят свода небесен, а шефът на Н-ското държавно лесничейство се връща у дома след спорен трудоден.

Яхва служебната кола, осемцилиндровият звяр се събужда, изръмжават едни 390 конски сили, а отоплението на седалката облекчава чиновническото му лумбаго.

"Хем си лежим, хем си вървим", мисли си Другарят Началник и потъва в кожения салон. Докато се усети, джипът вече го е стоварил пред родната стряха.

Добре, че Н-ското държавно предприятие му поема разхода за гориво, защото SUV-то харчи 18,1 на сто в града.

Което си е евтино на фона на 198-те хиляди лева, платени с бюджета на горското за всъдехода му. При това - под перо "Скъп ловен туризъм".

Идилията не е виц, а е реалност. Четири отделни горски стопанства правят четири отделни обществени поръчки за автомобили, които нито могат да си позволят да купят, нито могат да си позволят да поддържат.

220 лева му излиза на началника да напълни резервоара догоре - и той ще му стигне за десетина дни. Летните гуми му струват около 4000 лева, а каското - най-малко 7900 лв.

Месечната поддръжка на автомобила отива към 1500 лева - и то в градове като Благоевград, Смолян и Габрово, където средната брутна работна заплата е съответно 606, 650 и 770 лева на месец...

Луксозен ловен туризъм за сметка на държавния бюджет е пълен абсурд и не е нужен много акъл, за да го осъзнаеш, камо ли да го извадиш като оправдание за "приятелска" обществена поръчка от позицията си на аграрен министър.

Толкова е приятелска, че за всички поръчки се явява само един кандидат - съученикът на Десислава Танева.

Още по-смешно е, че официалната версия на министъра се размина с изпуснатите самопризнания на началниците на държавните горски предприятия - коженият салон им бил много важен, защото се поддържал по-лесно, пък и се налагало да ходят по командировки.

Докато Toyota изтегля модели от Европа заради високия разход, вредните емисии и слабото търсене, държавата реши да си ги поръча на едро, накуп с всички екстри, за да изчисти складовете на "нашия човек" от Сливен.

Понеже четирите каляски за началниците не са стигнали, е пусната заявка и за 66 по-скромни джипки за служителите. Дебелоочието стига дотам, че чак са си поръчали и цвета на боята по каталога на дилъра.

Ако не е "черен металик", не ставал за "луксозен лов".

Прощавайте, обаче, като ще купувате джип за "шейховете" (които едва ли са се изпотрепали да ловуват в българските ловни стопанства), поне да бяхте поръчали нещо с товарен багажник, а не с камери за обратно виждане, биксенонови фарове, вградени монитори на задните седалки и автоматично затъмняване на страничните огледала.

Това не е автомобил за офроуд, а е криза на средната възраст.

Как пък не се намери един среднограмотен чиновник от АОП, на когото да му светне под шапката, че става дума за корупция?

Властта има право на представителни разходи, но схемата със скъпите съученици на каките от министерствата е толкова тъпа, че чак е вдлъбната.

Този филм вече сме го гледали и взе да писва. Явно дойде време да падат глави.

 

Най-четените