Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Спа" съживява Формула 1

Битката за титлата във Формула 1 между Розберг и Хамилтън продължава на "Спа"
Нико има 11 точки аванс 8 кръга преди края на шампионата
Хамилтън не изпълни заповедите от бокса в Унгария, но шефовете му го защитиха
Рикардо е единственият пилот извън Mercedes, спечелил състезание този сезон
Фетел още няма победа през 2014
Алонсо обясни, че една обиколка на "Спа" се равнява на 20 на която и да е друга писта Снимка: Getty Images
Алонсо обясни, че една обиколка на "Спа" се равнява на 20 на която и да е друга писта

Сезонът във Формула 1 се подновява с Гран при на Белгия на класическата писта „Спа" - трасе, което пилотите обожават, а инженерите, отговарящи за моторите мразят, защото над 70% от обиколката се карат на пълна газ и натоварването върху двигателите е огромно.

През лятната пауза, продължила 4 седмици, фабриките на отборите трябваше да бъдат затворени за 14 дни, което позволи кратка почивка на екипите. Сега битката за титлата обаче продължава на пълна газ.

До края на сезон 2014 във Формула 1 остават 8 състезания, събрани в 14 седмици - два старта в Европа („Спа" и „Монца"), а след това идват състезанията в Сингапур, Япония, Русия, САЩ, Бразилия и накрая в Абу Даби, където пилотите ще се борят за двойни точки.

И финалната битка за почва със „Спа" - невероятно изпитание за всеки пилот и автомобил - трасе с бързи завои и дълги прави, където времето е крайно нестабилно и където почти винаги стават много интересни състезания. Миналата година Фетел спечели в Белгия, след като което взе още осем победи до края на сезона - победна серия, която отблъсна публиката и му гарантира четвъртата поредна титла.

Дали двамата пилоти на Mercedes Нико Розберг и Люис Хамилтън ще успеят да повторят тази серия от победи или пък в разпределението на победите ще се намесят и други пилоти, може би отново Дениъл Рикардо? Отговорите започват да идват този уикенд.

На „Спа" ще имаме възможност да видим някои интересни случки. Може би Хамилтън, който изостава на 11 точки от Розберг в битката за титлата, ще успее да сложи край на серията си ужасни представяния в квалификациите. По-предно класиране на старта ще му даде шанс за по-добър финал, въпреки че на „Спа" стартовата позиция не е толкова важна. Другият пилот на Mercedes Нико Розберг пък ще се опита да увеличи аванса си пред Люис, за да има повече сигурност, тъй като на „Хунгароринг" Хамилтън не спази заповедите от бокса, а след това беше подкрепен от шефовете си, което едва ли е било добра новина за Нико.

В лагера на световните шампиони също цари оптимизъм, особено що се отнася до представянето на Дениъл Рикардо, който вече има две победи. Фетел все още няма победа този сезон, но шефът му Кристиан Хорнър напомни, че той винаги се представя по-силно през втората половина на сезона. Така че, вече е време, но на „Спа" моторът на Renault едва ли ще е силният коз на Red Bull и компания.

Ferrari има победи в Белгия в три от последните седем състезания там и сега Фернандо Алонсо и Кими Райконен се надяват да са в битката за местата на подиума. Това ще е важно защото Ferrari и Williams се борят за третото място при конструкторите, а италианците избутаха тима на сър Франк от тази позиция в предишния старт в Унгария.

Доста по-скромни ще са надеждите на Force India и McLaren. Вижай Малия се надява двамата му пилоти да не се блъснат един в друг, а в McLaren ще трябва да преговорят добрите стратегически решения при избора на гуми, за да не опропастят второ поредно състезание на Дженсън Бътън.

Какво прави „Спа" толкова специална писта?

„Една обиколка на „Спа" се равнява на 20 на другите писти, що се отнася до вълнението и адреналина", обясни Фернандо Алонсо, а повечето му колеги споделят това мнение.

Белгийската писта е дълга 7 километра и 4 метра и е най-дългата във Формула 1, както и една от най-бързите. Трасето се използва от 1922, но тогава е било дълго 14 километра и е минавало по пътищата, свързващи близките села. През 1979 пистата е скъсена до сегашната й дължина, а средната скорост надхвърля 240 км/ч. И да не забравяме митичния завой „Червената вода", като според пилотите, заради орязаната аеродинамика на новите коли, сега няма да може да се минава оттам на пълна газ.

Обикновено аеродинамично ефективните коли печелят много на „Спа", но дългите прави изискват много мощност, така че тимовете, работещи с Mercedes ще имат предимство. Все пак, Red Bull спечели две победи в последните три години в Белгия.

Непредвидимото време в Ардените обещава интересен уикенд, като може би отново ще видим локални превалявания - върху едната половина на пистата, а другата да е суха. Пилотите мразят такива условия, но тв зрителите ги обожават.

Състезателният уикенд за Гран при на Белгия започва с утрешните свободни тренировки.

 

Най-четените