Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Диджей Quantic и различното латино

Това е второ идване в България за чудатия диджей и експериментатор
Холанд свири на куп инструменти

Китарист, акордеонист, саксофонист и басист, студиен инженер, музикален селектор, режисьор и автор на редица ремикси - това е енигматичният и безкрайно талантлив Quantic, който ще зарадва българската публика на 21 май в клуб Terminal 1.

Британският продуцент и диджей с истинско име Уил Холанд ще свири в България за втори път и ще доведе със себе си още няколко забележителни музиканти. Близо 4 години след първото си гостуване у нас, той ще представи на българската публика и чисто новия си албум Magnetica.

За незапознатите със стила на музиканта тази колекция вероятно ще преобърне всичко, което си мислят, че знаят за латиноамериканската музика - процес, през който Quantic вече е минал, след като шестмесечната му екскурзия до Колумбия се превърнала в шестгодишен престой.

Неговият експериментаторски дух си проличава още при появата на първия му албум. Холанд го създава в домашни условия, използвайки бийт основи, вдъхновени изцяло от музиката на 70-те, комбинирани със звука на модерни инструменти.

Завоят към латиното

И до днес Quantic не престава да бъде експериментатор, който не се притеснява да смесва салса ритми с електронни мотиви, а продуктивността му е за завиждане - Magnetica е седемнадесетият му албум, създаден покрай още доста сингли и ремикси за други изпълнители.

„Чувствам се страшно привилегирован от начина си на живот и трябва да продължавам да работя постоянно, за да го поддържам. Не съм работил за някой друг, откакто бях на 21", обяснява 34-годишният Холанд.

„Но не намирам правенето на музика за лесно. Социалната страна носи голяма радост, но има и доста досадни неща, понякога е много обезкуражаващо.

Когато живеех в Брайтън, даже не можех да си позволя да имам студио. После баща ми умря навръх Коледа през 2006-а. Отчаяно се нуждаех от промяна в плана и реших да пробвам в Колумбия".

Резкият му завой към латиното се оказва изключително успешен и допълва звученето му със заемки от кумбия, соул, салса и други стилове, a малко по-късно и с афро-колумбийски и реге елементи.

В този период се появяват и успешните колаборации на Холанд с продуцента Nicodemus и с американската соул певица Спанки Уилсън. Но едни от най-емблематичните му и хитови дуети си остават тези с Mr. Scruff и с британката Алис Ръсел.

 

Най-четените