Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ако никой не завърши?

Чарли Уайтинг успокои Red Bull да не се притесняват за правилото за 107% в квалификацията
Чарли Уайтинг успокои Red Bull да не се притесняват за правилото за 107% в квалификацията

Техническите проблеми на почти всички тимове по време на предсезонните тестове във Формула 1, както и някои мрачни прогнози точно преди старта в Австралия, накараха някои медии да се зачудят какво ще стане, ако в неделя в Мелбърн отпаднат всички пилоти. Какво наистина ще стане?

Директорът на стартовете от Формула 1 Чарли Уайтинг обяснява тази хипотеза и мнението му трябва да се приеме като официална позиция на ФИА.

„Мисля, че е изключително малко вероятно да се стигне до такъв сценарий, като се има предвид колко усилия са вложили отборите от Формула 1 в подготовката си за новия сезон - обясни Уайтинг в Мелбърн. - Но ако се стигне до ситуацията, в която на пистата няма останали коли, просто спираме състезанието, защото няма смисъл то да продължава, нали?

„Ако състезанието не може да се рестартира, то за крайни резултати ще се обявят тези от предпоследната обиколка."

Уайтинг обаче обърна внимание на нещо друго. По негова информация, част от тимовете изобщо не са имали възможност да тренират стартове и със сигурност пилотите ще се опитат да си наваксат това по време на свободните тренировки - на излизане от алеята пред боксовете.

„От доста време не сме имали коли, угаснали на стартовата решетка, сега обаче тази гледка може да се завърне", обясни Уайтинг.

И най-важното, Уайтинг увери медиите, че стюардите няма да прилагат „особено строго" правилото за 107% в квалификациите и няма да оставят и най-бавните извън стартовата решетка. На тестовете в Бахрейн пилотите на Red Bull не успяха да влязат в 107% от времето на колегите си от Mercedes, но ако това се повтори в Мелбърн, ФИА ще спести срама на световните шампиони и ще ги пусне да карат в Гран при на Австралия.

 

Най-четените