Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Официалният аромат на дефлорацията

В това сдържано, почти куклоподобно изображение на актрисата Дакота Фанинг се крие отговорът защо Великобритания забрани новата реклама на Марк Джейкъбс
Джесика Кларк

Тя има поглед, твърде мъдър за годините й, и скромна, но все пак категорично къса рокля на точки. Розов флакон с парфюм с доста набоковско название "О, Лола!" и капачка във формата на червено цвете, напомняща модернистична картина на Джорджия О'Кийфи, се намира точно между краката й. Няма нищо в образа на 17-годишното момиче, което да е очевидно разкриващо или твърде сексуално.

Изглежда, че точно в това е проблемът. В това сдържано, почти куклоподобно изображение на актрисата Дакота Фанинг се крие отговорът защо Великобритания забрани новата реклама на Марк Джейкъбс.

Може би ако снимката не беше толкова невинна на вид, нямаше да предизвика толкова голям скандал. Британската организация за регулация на рекламните стандарти забрани кампанията след твърдения, че тя изобразява Фанинг по "сексуален начин". Рекламата бе свалена, след като организацията е получила оплаквания - цели 4! - от читатели, които са се почувствали засегнати от изображението.

Може би звучи абсурдно да се сложи край на цяла рекламна кампания на база само 4 оплаквания. И все пак е трудно да си представим, че скромната и изглеждаща като дете Фанинг, хванала в ръка очевидна примамка за хумбертовци, не е била цинично подбрана именно с идеята да привлече внимание.

Производителите на парфюма от Coty UK наричат изображението "провокационно, но не и неприлично" и обясняват, че кампанията им е била ориентирана към читателите на списанието над 25-годишна възраст. Точно това я прави толкова притеснителна. Кой човек над 25 би желал парфюм, който изглежда като официалния аромат на дефлорацията?

Заиграването с педофилската визия изигра лоша шега на Марк Джейкъбс

Както твърдят от британския рекламен регулатор, "счетохме, че дължината на нейната рокля, кракът й и позицията на флакона привличат вниманието към нейната сексуалност. Заради това, заедно с външния й вид, сметнахме, че рекламата би могла да бъде възприета като представяща деца в сексуален образ. И достигнахме до извода, че е безотговорна и е вероятно да причини сериозни болезнени емоционални реакции". Последното твърдение донякъде е спорно, но пък нищо чудно да има разгневени или отвратени читатели.

Границата между лъскавото изображение на красива млада жена и директната сексуална експлоатация е в най-добрия случай размита. Фанинг, която е муза на Марк Джейкъбс от няколко години насам, ще навърши 18 г. през февруари. Млада жена на тази възраст със сигурност няма как да е абсолютно асексуална; нито пък тя е първата или последната нимфетка, попадаща във вниманието на медиите.

Ако искате да видите тийнейджъри, или поне хора, правещи се на такива, да се държат по сексуален начин, достатъчно е да хвърлите едно око на сериали като "Клюкарката" или "Glee". Миналата седмица на ревюто на Victoria's Secret, 18-годишната Джесика Кларк се разхождаше само по пера и миниатюрни бикини.

Актуалната тенденция: дори момичетата над 20 да изглеждат като ученички

Но една секси тийнейджърка все пак е нещо съвсем различно от секси дете - или млада жена, представяна като такова. Ето затова най-обезпокояващото нещо в последното ревю на Victoria's Secret не бяха жените с криле и прашки, а "младите и нахакани" модели, облечени в ярки балерински полички и чорапи до коленете, създаващи абсолютното чувство за момиченца, които си играят на какички.

И това е, което предизвика потръпване от ужас от пикантната фотосесия на Тери Ричърдсън от за GQ 2010 с актьорите от "Glee" - начинът, по който тя представяше възрастни жени като ученички, налапали близалки.

Така че въпросът реално не е дали рекламата с Дакота Фанинг трябва да бъде свалена, или дали британският рекламен регулатор е реагирал прекалено остро. Мистериозното в случая е защо изобщо тя е била заснета и защо Coty са изпитали потребност да направят нещо до такава степен "провокационно" - и защо някой би помислил, че една млада жена трябва да бъде точно с кукленска визия, за да продава успешно даден парфюм.

 

Най-четените