Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Самолет се разби в Индия, няма оцелели

В разстояние на 45 дни се случиха три сериозни катастрофи на самолети в света - в руския град Смоленск, при която загина полският елит, в Либия, където оцеля само едно дете, и сегашната в Индия... Снимка: BGNES
В разстояние на 45 дни се случиха три сериозни катастрофи на самолети в света - в руския град Смоленск, при която загина полският елит, в Либия, където оцеля само едно дете, и сегашната в Индия...

Пътнически самолет Боинг 737 на Еър Индия Експрес се разби и избухна в пламъци, след като излезе от пистата при кацане на летището в Мангалор, Южна Индия и се вряза в гора. Всички на борда са мъртви, оцелели няма, въпреки че имаше надежда за неколцина оцелели в първоначалните новини от мястото на събитието.

Инцидентът е станал в 6.30 сутринта местно време. Летището в Мангалор е затворено, всички полети са отменени.

Според очевидци самолетът, който изпълнявал полет от Дубай, поднесъл на мократа от дъжда писта. При сблъсъка един от двигателите избухнал и пламъците обхванали целия самолет, който напълно е изгорял.

Индийската полиция обаче не изключва и причина за трагедията да е пилотска грешка. Според тях пилотът е прелетял над установената точка за приземяване на пистата, в резултат на което самолетът се е разбил.

Индийската държавна компанияа Еър Индия, към която принадлежи Еър Индия Експрес съобщи, че в самолета Боинг 737-800 е имало 166 души на борда, включително шестчленен екипаж. Сред пътниците е имало 19 деца.

Премиерът на Индия Манмохан Сингх изрази съболезнования на роднините на жертвите и посочи, че семействата им ще получат по 200 000 индийски рупии (4500 долара).

„Вероятно самолетът е пропуснал пистата и се е разбил. След това се е подпалил," съобщи Рохита Катияра от службата за сигурност на аеропорта. Няма оцелели при самолетната катастрофа в Мангалор, потвърди източник от полицията.

Пълният списък с пасажерите вече е излязъл. Българското външно министерство официално съобщи, че на борда на катастрофиралия самолет не е имало български граждани. Около 20 противопожарни екипа и 25 коли на местната служба за спешна медицинска помощ са на мястото на катастрофата.

Боингът е бил нов, на две години и половина

Пилотът и помощник-пилотът на самолета са били опитни, всеки с по няколко хиляди летателни часа зад гърба си. Командирът Златко Глушица, британски поданик от сръбски произход, и индийският помощник-командир Х.С. Алувалия загинаха в катастрофата.

55-годишният Глушица е един от чуждестранните пилоти, наети от "Еър Индия". Той е натрупал над 7000 летателни часа и е пилотирал многократно по маршрута Дубай-Мангалор. Маршрутът се смята за труден, тъй като летището в мангалор е разположено върху хълм, обграден с дълбоки клисури само на 30 метра от пистата.

Никой в самолета не е подал сигнал за бедствие преди катастрофата. При приближаването към пистата ръмял лек дъжд, но видимостта била 6 километра, което е напълно достатъчно, отбелязва говорител на Еър Индия.

Един от директорите на авиокомпанията - Ануп Шривастава, заяви, че катастрофиралият самолет Боинг 737 е бил нов, нямал технически проблеми и бил в експлоатация от две години и половина.

 

Най-четените