Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Месните ни продукти са по-фалшиви от млечните

Според официални данни, цитирани от асоциацията, под 20 процента е влаганата българска суровина в произведените у нас месни продукти Снимка: Getty Images
Според официални данни, цитирани от асоциацията, под 20 процента е влаганата българска суровина в произведените у нас месни продукти

Имитиращите продукти при месните продукти са в пъти повече, отколкото при млечните, твърди Станко Димитров, председател на новосъздадената Асоциация на пасищните животновъди.

Според официални данни, цитирани от асоциацията, под 20 процента е влаганата българска суровина в произведените у нас месни продукти. Вносът за целия Европейски съюз на меса и месни продукти е 82 на сто, а за България той е 88-92 процента, като това не отчита сивия сектор. Оборотът на сивия сектор е съответно за около 1 млрд. лева годишно.

Димитров посочва, че проблемът е в това, че преработвателните предприятия отказват качествената, но по-скъпа българска суровина, за сметка на по-евтината и често пъти със съмнително качества вносна.

"Тези продукти може и да не навредят в момента на нашето здраве, но те са пълни с нишестета, консерванти, оцветители, брашна и други съставки, които в перспектива ще навредят на здравето ни", казва Димитров, цитиран от Дарик.

Като най-голям проблем в бранша от асоциацията посочиха контрабандата на евтиното вносно месо, за която те съдят основно от данните на статистиката - официално влязлото в страната като суровина, официално закланото у нас и продукцията на месокомбинатите като тонаж. Разликата е огромна и тя лесно може да бъде проследена, ако БАБХ влезе в месокомбинатите и осъществи необходимите проверки.

Трудности има и с доставките за големите търговски вериги, които също купуват евтино аржентинско говеждо, за сметка на по-качественото българско.

Българската агенция по безопасност на храните не разполага с лаборатория, която да направи пълен анализ на даден продукт от магазинната мрежа.

 

Най-четените