"Костенурката" на Volkswagen - краят на една легенда | webcafe.bg
Autocafe

"Костенурката" на Volkswagen - краят на една легенда

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe, по Си Ен Ен
10.07.2019, 17:16 (обновена 12.07.2019, 14:44)
volkswagen beetle

Снимка: © iStock

Последният произведен модел от серията излиза тази седмица

След седем десетилетия на производство и три серии на дизайн, Volkswagen пенсионира своята "Костенурка" (Beetle - бръмбар, от англ.). Последните коли, които VW ще произведе от модела, тази седмица слизат от поточната линия в Пуебла, Мексико.

Компанията ще отбележи повода с празненство във фабриката.

Освободеното място в Мексико ще бъде използвано за производството на компактен SUV, предназначен за пазара в Северна Америка. Към момента от Volkswagen отказват да споделят повече подробности около новия автомобил.

Още през септември 2018 г. фирмата обяви, че работи върху "последно издание" на серията "Костенурки", преди да приключи с производството им през 2019 г. Тези последни бройки ще са налични и във вариант кабриолет. Цените ще варират от около 23 хил. евро за обикновен вариант и 27 хил. евро за кабрио.

През годините "Костенурката" се промени значително. Историята й започва през 30-те години на миналия век, когато Фердинанд Порше, решава да започне производството на "коли за народа" в Германия.

Порше проектира автомобила по заповед на Адолф Хитлер, но колата влиза в серийно производство след края на Втората световна война.

Славата на "Костенурката" е затвърдена с филма на Disney от 1968 г. "Хърби", който разказва за едноименната кола с човешки черти и характер. Въпреки скромните си размери Хърби предизвиква фурор на състезателните писти в Калифорния.

Оригиналната версия на модела често е боядисвана в ярки цветове през 60-те и 70-те години. През 2003 г. производството на тази серия на VW се мести в Мексико. За период от 65 години са излезли повече от 21 млн. такива автомобили. Ново поколение на "Костенурката" се появява през 1998 г., а след това и през 2012 г.

Представителят на Volkswagen за Америка - Скот Кеог - споделя, че не може да си представи компанията без нейния Beetle.

В изказването си той допълва, че от първия си внос в САЩ през 1949 г. до настоящия преднамерено ретро дизайн, колата е доказателство за способността на VW да се променя и напасва към конкретната ситуация. И въпреки че й е дошло времето да се оттегли, "Костенурката" дава редица важни уроци на производителите си.

Пазарните нагласи са се променили много от дните на разцвет за Beetle.

Напоследък потребителите се интересуват повече от SUV сегмента и други просторни и по-големи превозни средства, вместо от компактните автомобили.

За разлика от модели като Ford Mustang, Chevrolet Camaro и Dodge Challenger, очевидно Volkswagen предпочита да оттегли модела от пазара, вместо да се бори с настоящата мода.

Специалистите обаче смятат, че в близко бъдеще ще станем свидетели на "пенсионирането" на още иконични модели.

А последната произведена някога Volskwagen "Костенурка" ще бъде изложена в музея на марката в Пуебла.

Oще: beetle  volkswagen  volkswagen beetle  класика  костенурка  фолксваген  фолксваген костенурка  хърби 


Още от Класика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.