Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Австралийски спартанец

Spartan скоро влиза в серийно производство
Дрифтът на пистата е задължителен
В Австралия Spartan ще е само за забавление на писта
Прототипът е с двигател от Honda Jazz

Двамата братя близнаци Питър и Ник Папаниколау от базираната в Сидни компания Spartan Motor Company работят седем години върху прототипа на супер автомобила Spartan, който е готов да превземе света.

Схемата не е сложна - тръбно шаси, свръх лека каросерия от фиброкарбон, автомобил без прозорци и врати, който обаче осигурява страхотно забавление на смелчагата зад волана.

Затова и спортният автомобил се казва Spartan, подобно на древните воини, в него е заложен духа им, поне така казва Питър.

„Spartan е супер бърз и ако попадне в неподходящи ръце, може да е доста опасен автомобил - признава Питър. - Това е „цивилна" версия на състезателен автомобил от 60-те години, такива са техническите му данни, които са близки до тези на машините, участвали по това време в „24 часа на Льо Ман". Искахме каросерията да е със заоблени форми, никакви остри ръбове."

Прототипът, който е снимките, тежи едва 500 килограма и се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров двигател на Honda, зает от модела Jazz, който обаче е снабден с турбо и има впечатляваща мощност - 235 конски сили.

Серийната версия на Spartan ще се предлага с друг двигател на Honda - добре известния агрегат K20A, който присъства в модела Civic Type-R, както и с 6-степенна механична предавателна кутия. 2-литровият атмосферен двигател е с мощност 250 конски сили, а турбо версията му е с 400 конски сили. Серийният Spartan ще се ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди, а максималната му скорост ще е над 260 км/ч. Наистина автомобил, който не е за всеки.

„Искахме да направим автомобила максимално лек, за да го усеща водачът като голям картинг - допълва Питър. - Искахме с този автомобил да се дрифтира лесно, така че човек да може да се забавлява на пистата, както и да се упражнява зад волана."

Питър е запален почитател на мотоциклетите и идеята му е била Spartan да осигурява на пистата емоции като при карането на супербайк. Заради това, в началото проектът стартира с друг двигател - с работен обем 1198 куб.см, зает от Ducatti, но недостатъчната надеждност на италианския мотор насочва братята към агрегата на Honda.

Питър е категоричен, че в Австралия Spartan ще може да се кара само на писта.

„Но във Великобритания, където законите позволяват подобни експерименти, Spartan ще може да бъде регистриран и за каране по пътната мрежа - допълва Питър. - Естествено, ще осигурим и комплект фарове и стопове за тази цел."

Производствената серия ще е ограничена на 300 бройки - като знак на почит към битката при Термопилите, където 300 спартанци задържат три дни огромната персийска армия.

Вече е ясна и цената за Австралия - в разглобен вид Spartan ще струва от 79 000 австралийски долара, но за Европа и САЩ цената ще е по-висока, при това не само заради транспорта. Но братята са наясно, че ще продадат серийните автомобили много бързо.

 

Най-четените