Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Волф: Писна ми да бавя Хамилтън и Розберг

Тото Волф призна, че двамата с Ники Лауда са имали трудна задача да се справят с егото на Люис Хамилтън и Нико Розберг
Люис и Нико секунди преди удара на "Спа"
Ники Лауда също обясни, че общуването му с пилотите на тима не винаги е било весело
Mercedes гарантира чиста битка на Хамилтън и Нико до финала на сезона
Превъзходството на Mercedes беше очевидно от началото на сезона
Накрая Хамилтън триумфира с титлата в последния кръг

Шефът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф призна, че през изминалия сезон му е писнало да „бави" Люис Хамилтън и Нико Розберг и да полага усилия двамата да са сигурни, че шефовете на отбора ги третират по един и същи начин. Волф допълни, че ударът между двамата на „Спа" му е позволил да изясни позициите им, както и какво се очаква от тях преди решителните стартове до края не созан.

В интерес на истината, още на първия тест преди сезона на испанската писта „Херес" беше ясно, че с оглед на аванса на Mercedes пред останалите тимове, Хамилтън и Розберг ще са основните претенденти за титлата, ако не и единствените.

В хода на сезона босовете на Сребърните стрели на няколко пъти заявиха, че ще осигурят пълна равнопоставеност на двамата си пилоти в битката за световната титла и всеки път отричаха, че ще използват заповеди от бокса. И едва сега Волф призна, че се е уморил да бави Хамилтън и Люис и да им обяснява, че двамата получават равни възможности за изява от страна на отбора.

„След състезанието на „Спа" бях разярен, много се ядосах - обясни Волф пред Sky Sports F1. - Двамата се удариха още във втората обиколка и ние загубихме шанса за двойна победа в това важно състезание, не бях ядосан само на Нико, по-скоро на ситуацията, в която се озовахме.

„Всеки състезателен уикенд трябва да се справяме с нещо ново, всеки път имаме нови предизвикателства, всеки уикенд трябва да поддържаме баланса между пилотите, трябва да гарантираме, че всичко, което получават е по равно. Не беше лесно, но ние бяхме наясно, че те водят оспорвана битка за титлата и нямаше как да очакваме от тях да живеят в хармония един с друг.

„За нас беше изключително важно да не се повтаря ситуацията от „Спа". Защото там се получи нещо, което беше срам за тима - ние се скъсахме от работа, за да получат пилотите ни автомобил, с който могат да спечелят световната титла, а се получи така, че сами се отказахме от победата в това състезание.

„След състезанието анализирахме много внимателно какво се е случило, тимът вече беше разделен на две и най-важното за нас беше това повече да не се повтаря.

„Проведохме срещи с пилотите, повече от една, настроението ни беше страхотно - знаехме какво искаме от тях, всичко беше ясно.

„Но е факт, че веднага след състезанието забранихме на Люис и Нико да говорят с когото и да е - помежду си, с нас, с медиите. Казахме им, че имаме нужда от няколко дни, за да решим ситуацията.

„След това се събрахме в Бракли, проведохме срещата с пилотите и се разбрахме, че каквото и да правим, не трябва да се проваляме в постигането на двете ни най-важни цели - да спечелим титлата при конструкторите и да спечелим титлата при пилотите по начин, с който да се гордеем. И се справихме."

След срещата в Бракли, където е базата на тима, Нико публично се извини на Люис и на тима за удара на „Спа", а след това състезание Хамилтън му отне инициативата в шампионата и успя да спечели световната титла.

 

Най-четените