Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Формула 1 e твърде скъпа за феновете

Феновете искат да са по-близо до Формула 1 по време на тв предаванията
Зрителите искат повече изпреварвания и битки на пистата
Mercedes е четвъртият по популярност отбор във Формула 1
Световният шампион Люис Хамилтън е №1 сред пилотите
Феновете харесват опасни надпревари на класически писти
Според тях, моторите във Формула 1 трябва да са с мощност над 1000 конски сили
Ще е интересно какво ще каже Бърни Екълстоун за това кои са най-интересните писти за състезания от Формула 1

Авторитетните британски моторспорт издания Autosport, F1 Racing и Motorsport News стартираха през май изследване сред феновете на Формула 1, за да разберат какво точно искат те от световния шампионат и какво не им харесва в любимия им спорт. Окончателните резултати се вече налице и някои от тях са повече от интересни и изненадващи.

Това изследване се проведе паралелно с анкетата на Асоциацията на пилотите от Формула 1 (GPDA) и въпреки разликите в броя на участниците, резултатите са сходни.

В изследването на GPDA взеха участие над 200 000 човека, а в това на Autosport - почти 35 000.

А информацията, събрана от изследването може да се приеме за достоверна - 36% от участниците гледат всяко едно състезание от Формула 1 в хода на сезона а почти 65% от гласувалите следят Формула 1 от поне 15 години.

За разлика от изследването на GPDA, където най-популярният пилот беше Кими Райконен, британците отдават предпочитанията си на световния шампион Люис Хамилтън. Люис е събрал 19,9% от гласовете, а Кими е втори с 18,3. Съотборниците в McLaren Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън делят третото място с 12,9%, а 4-кратният първенец на планетата Себастиан Фетел е едва пети с 10%.

Интересното е, че съотборникът на Люис Нико Розберг е едва на десето място в предпочитанията на феновете.

Напълно очаквано, №1 сред тимовете е Ferrari, с 28,2%. Второто място е за McLaren с 21,2%, а 16,9% от участниците са заявили, че нямат трети любим отбор. В Топ 5 място намират и Williams с 12,7% и Mercedes с 11,6%.

Класиките не отстъпват лидерството и сред най-любимите за зрителите състезания. Гран при на Белгия на „Спа" е начело с 36%, следват Монако (14,3%), Канада (8,9%), Великобритания (8,2%) и Гран при на Италия на „Монца" с 6,9%.

От новите стартове във Формула 1 в Топ 10 попада само Гран при на САЩ, а състезанията, които са в календара само защото организаторите им си плащат и не привличат публика са на 13-о място (Абу Даби), 15-о (Бахрейн) и Малайзия на 17-а позиция. Само едно място по-напред е класирана Гран при на Испания в Барселона, а обикновено скучните надпревари в Унгария (стартът през уикенда не е отчетен при гласуването) се класира на 7-о място.

64,5% от анкетираните следят Формула от над 15 години, но 44,8% от участниците в изследването не са посетили нито едно състезание през последните 10 години. Тези, които са успели да отидат на повече от 12 старта за последните 10 години са едва 5%.

Малко над половината - 50,9% смятат, че новите турбо двигатели, работещи с хибридни системи са твърде тихи за Формула 1, но правят уговорката, че не са ги чували на живо. Едва 13,4% пък смятат, че всичко със звука на моторите е наред.

Основната причина феновете да не ходят на състезания е, че тези посещения са твърде скъпи. За 37,6% Формула 1 е твърде скъпо удоволствие, което те не могат да си позволят, а 10,5% смятат, че състезанията се гледат по-добре по телевизията.

Запалянковците демонстрират и задълбочени познания, тъй като 48,5% от тях смятат, че е много важно в хода на състезанието да разберат стратегиите, които използват отборите, а още 41,5% определят това като „важно".

Зрителите искат повече графики, които излизат на екрана по време на състезанията (29,8%), повече интервюта с пилоти и членове на отборите (14,6%), а други 24,5% желаят по-сериозен достъп за феновете до падока на Формула 1.

Телевизията е основният канал, по който феновете следят Формула 1 - 95,1% гледат състезанията в тв формат, 52,2% следят надпреварите на лаптопа си, а 35,8% и 44,5% използват за това лаптопите си или настолен компютър. Само 9,2% залагат на радио новините.

43,4 процента от анкетираните нямат желание да плащат за свалени от нета записи на състезания и предавания за Формула 1, а 36,7% от гласувалите заявяват, най-интересни са им квалификациите и самото състезане. 52,9% си записват отделни сесии от състезателния уикенд, за да ги гледат отново.

Завръщането на двойните точки, които просъществуваха само в края на миналия сезон е повече от ясно - 91% от анкетираните са срещу двойните точки. В същото време 61,3% искат да се върне дозареждането с гориво по време на състезанията, въпреки че всички отбори се обявиха срещу него и няма да се стигне за промяна на правилата. Над половината - 50,4% са за това Формула 1 да продължи да ползва системата DRS, която прави изпреварванията по-лесни.

Също голям процент - 73,9% от хората не искат „изкуствени методи", които се използват да направят състезанията по-интерес и да изравнят нивото на конкуренция. Освен това, почти 66% са против и обърнатите решетки - нещо, което се използва във всички големи пистови шампион в света.

Още повече хора -86,9% искат повече свобода в техническите правила, а 70,5% са против разделянето на класирането на две групи, но пък 62,1% подкрепят въвеждането на „клиентски болиди", които едни отбори да купуват от други.

При двигателите силите са раздвоени - 42,5% харесват новите мотори, а 46,1% не ги харесват.

Някои други интересни отговори: 86% не искат правила като в сериите GP2 - идентични шасита и двигатели за намаляване на разходите. 48,1% смятат, че е важно моторите във Формула 1 да са с мощност над 1000 конски сили. Също така 52,3% са на мнение, че 20 състезания на година във Формула 1 са напълно достатъчни.

Заплахите на Red Bull да напусне Формула 1 не се отразяват на интереса на зрителите - 93% заявяват, че ще продължат да гледат шампионата дори и тимът на компанията да напусне надпреварата.

И накрая, най-голям е процентът на мъжете, участвали в допитването - 92%, а най-много са хората на възраст от 18 до 40 години - 59,3%.

 

Най-четените